Bukefalos 28 år!

Nya bilder

Sv: Nya bilder

Vi två borde nog hålla ihop och få zebran på fall:devil: :smirk:
 
Sv: Nya bilder

Vet du inte vem Pekka är :eek:

Då tar jag och kopierar in en text jag skrev i dagboken på lunar samma dag som han upptäcktes, dvs den 12 februari 2003 (som alltså är ett heligt datum)

"Jag är nu mera grundaren till en religion; Pekka-tron!!
Pekka Jukkanen är the Man, en morot med öron av gurka, ögon av potatis, näsa av päron, bröst av kanelbullar, kuk av prinskorv, pungkulor av köttbullar, lite groddar under (han är ju den ultimata... tvåkönig!) och falukorv som ben.
Armar har han inte. Därför har han sin medhjälpare, Blikkus Dikkusanen, som hjälper honom om han behöver gå på toa eller runka. Han är en jordgubbe med tallbarr som armar och broccoli som ben.
Han i sin tur har inga ögon, så han har en blindhund som heter Likkanen, förnamnet glömde jag visst. OJ! Koulla.
Hunden har iaf en stoppad strumpa som huvud, med knappar som ögon och nos, munnen är vanliga stygn. Öran är ett torkat grisöra, kroppen ett tuggben, benen såna där tuggben med formen av skor, och svansen en kontakt.

I och med dessa figurers utformning så är dessa djur/grönsaker/frukter numera heliga;

*Morötter
*Prinskorvar
*Köttbullar
*Kanelbullar
*Groddar
*Jordgubbar
*Tuggben
*Hundar
*Pennkorkar

Dessa får inte ätas eller skadas. Pennkorkarna är heliga de med, för det är den nya tidens kondomer. Pekka var först med de så han är lite extra cool då. Använd pennkork!

Det finns speciella psalmer. Dessa är heliga och kommer att skrivas in sen.

Koulla Pekka Jukkanen!!"


Jag kan fö nämna att hundens namn är Pinkka Likkanen.

Koulla Pekka Jukkanen! :bow:
 
Sv: Nya bilder

Jag är inte alls nån förnekare :mad: Jag är Pekkas rådgivare och högra hand, det är faktiskt det enda :p Ja förutom allt annat bra man kan vara då, för det är jag med :angel:
 
Sv: Nya bilder

:eek:
Passa dig, alla som skrattar åt Pekka kommer hamna på något dåligt ställe när de dör. Vi planerar fortfarande eftersom Pekka är en väldigt ny gud. Tyvärr är ju helvetet och skärselden redan upptagen, men som tur är har både jag och Pekka en sjujäkla elak humor och mycket fantasi, så det blir garanterat värre :devil:
 
Sv: Nya bilder

=INTE FÖRNEKARE :mad:

Pekka berättade just att han godkänt mitt nya förslag. Alla som kallar mig förnekare hamnar på ett hemskt ställe efter döden. Jag har föreslagit att man ska tvingas titta på den fulaste människan man vet i 100 år samtidigt som man blir kittlad, får se hur det blir :devil:
 
Sv: Nya bilder

Sikken tur att man är odödlig då och för alltid kommer att leva:D

Oj glömde. Förnekare
 
Sv: Nya bilder

Jag tror nog att det är Pekka som är den största förnekaren här:D :bow:
 
Sv: Nya bilder

Pekka är gud och får bestämma helt själv om han vill vara förnekare eller inte. Det han är är det coolaste man kan vara, därför är jag det också. Men tyvärr vill han inte vara förnekare just nu :p
 

Liknande trådar

Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 791
Senast: zassoo
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 527
Senast: _Elly_
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 956
Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg för ett år sedan om detta och sökte svar, utan resultat, tänkte prova igen eftersom vi och veterinärer börjar...
Svar
12
· Visningar
1 404
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp