Nya dressyrprogram 2015

Jag tycker det är en relevant fråga, programmen har ju utvecklats en hel del vad jag har förstått, varför började man lägga in skrittövergångarna i LC t.ex.? Och jag har för mig att ännu längre bak ingick t.ex. framdelsvändningar i LC, varför plockades det bort?
I LB fanns det framdelsvändningar "förr", tror det försvann runt 2000. Sen var det ju någon som kom på att det var ju ganska svårt att göra "tävlingskorrekt" utan fungerade bättre som lösgörande övning på hemmaplan. (Är väl ovanligt att man rider regelrätt framdelsvändningar överhuvudtaget nuför tiden?) Vet att jag tragglade med dessa jäkla vändningar, var svårt att behålla bjudningen på banan och få dem bra.

Jag tycker att det är bra att programmen uppdateras och förnyas. Kommer bli svårt om man ska igång och tävla igen någon gång bara :angel:
 
Tycker att överstrykning i La:4 kommer bli svår, hur ska man göra den? Och med bara innerhanden..?:confused:

*knapp*
Ni kanske redan har tagit upp det i tråden, men de klubbar som lagt ut proppar med LB:1 2006 vt 2015, kommer det per automatik bli nya programmet eller fasas det ut allt eftersom?
 
*knapp*
Ni kanske redan har tagit upp det i tråden, men de klubbar som lagt ut proppar med LB:1 2006 vt 2015, kommer det per automatik bli nya programmet eller fasas det ut allt eftersom?
Det kan kanske användas ett tag till ändå. I fälttävlan var det iaf så att det kunde växla mellan nya och gamla program. Har för mig att det även har varit så i dressyren någon gång...
 
Vår klubb ska ha nya LA:4 i vår och då klickade jag i den gamla vid ansökan med en notering om att nya program kommer gälla..
 
Utgår man då ifrån unghästens utbildning = LC, LB för 4-åringar, t ex? Jag tänker helt enkelt när man sätter sig ner vid bordet och säger: "nu ska vi göra ett LC-program" hur diskuterar man då? Vad vill man se och hur kopplas detta till hur man sätter samman rörelserna i ett program?





En häst som följer utbildningsskalan på ett korrekt sätt så ska en 4 åring kunna gå motsvarande LB, En 5 åring motsvarande LA och en 6 åring motsvarande MsvB och en 7 åring motsvarande St George

Om man skiter i hur gammal hästen är (vilket man bör göra) så kan man väl tänka sig ett eller två år i samma klass innan man har utvecklat sig till nästa nivå.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp