Nya Hästnet

Alltså, vart tar vi hästletande vägen nu då? Några sidor har ju nämnts men tycker det är väldigt skralt med annonser. Vart kommer annönsärerna samlas tro?
Tror inte på Blocket om de inte drastiskt gör om filtreringen till något smidigare.
 
Funderar på att lägga ut (flytta) mina hästar till Blocket nu istället för Hästnet.

Men hittills så har jag sett blocket som "mindre seriöst" än Hästnet för att sälja välstammade hästar till seriösa köpare.

Men nu vete sjutton. Kanske provar jag ändå...
Också haft samma känsla i många år men jag skulle välja blocket alla dar i veckan om jag skulle annonsera nu.
 
Alltså, vart tar vi hästletande vägen nu då? Några sidor har ju nämnts men tycker det är väldigt skralt med annonser. Vart kommer annönsärerna samlas tro?
Tror inte på Blocket om de inte drastiskt gör om filtreringen till något smidigare.
Bukefalos igen kanske?
Blocket är inte svårt att filtrera på man väljer kategori sen kan man även välja sökord tex arab halvblod avel sadel så kommer alla annonser med det man söker efter upp.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Bukefalos igen kanske?
Blocket är inte svårt att filtrera på man väljer kategori sen kan man även välja sökord tex arab halvblod avel sadel så kommer alla annonser med det man söker efter upp.

Det förutsätter ju att annonsören skrivit ut den informationen i annonsen. Om det bara är fritext och inga förutbestämda fält att fylla i kanske mycket hoppas över.
 
Är svehästar en ponnysida? Kunde för mitt liv inte få dra upp till runt 170 vilket är det enda som är intressant för mig.

Den är för hästar registrerade i SH. Så inga rena swb tex. Tycker att shire borde vara högre än 170, men kanske anpassas det efter vilka individer som är utannonserade?
 
Alltså, vart tar vi hästletande vägen nu då? Några sidor har ju nämnts men tycker det är väldigt skralt med annonser. Vart kommer annönsärerna samlas tro?
Tror inte på Blocket om de inte drastiskt gör om filtreringen till något smidigare.
Det finns ganska många salu grupper på Facebook även om det inte är tillåtet av Facebook att annonsera om djur.
 
Det förutsätter ju att annonsören skrivit ut den informationen i annonsen. Om det bara är fritext och inga förutbestämda fält att fylla i kanske mycket hoppas över.
Men nog skriver annonsören oftast vad det är för ras och åldern åtminstone.
Lite tid får man lägga ner när man letar häst oavsett var man letar.

Förr var det radannonser i tidningen och det gick det med.
 
Men nog skriver annonsören oftast vad det är för ras och åldern åtminstone.
Lite tid får man lägga ner när man letar häst oavsett var man letar.

Förr var det radannonser i tidningen och det gick det med.

Det är massor av folk som inte skriver ålder tex. Vet inte hur många annonser jag tittat på och undrat hur folk tänker när de inte skriver åldern. Sen om det är som de missar/slarvar eller beror på annat vet jag inte.
 
Alltså omg, de har uppdaterat hästnet 🫣
Är inte alls nöjd med det nya.

Vad är era tankar om uppdateringen?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240110_142354_Facebook.jpg
    Screenshot_20240110_142354_Facebook.jpg
    124,8 KB · Visningar: 103
Jag tycker helt klart att svehästar var smidigast att använda nu när jag kollar runt. Men då förutsätter det såklart att man inte letar islandshäst, travare eller swb tex. Sökalternativen anpassas efter vad som finns, så väljer jag tex fjordhäst som ras kan jag bara välja valack som kön, för den enda fjordhästen som finns där till salu är en valack. Gillar även att det direkt i annonsen står stam, färg och tecken samt länk till blå basen. Speciellt bra för mig som inte vill ha vita tecken på benen.

Men då gäller det såklart att folk börjar lägga upp fler annonser där. Vilket jag tvivlar på, tror mer på att det blir fb som ta över tyvärr. :(
 
Jag tycker helt klart att svehästar var smidigast att använda nu när jag kollar runt. Men då förutsätter det såklart att man inte letar islandshäst, travare eller swb tex. Sökalternativen anpassas efter vad som finns, så väljer jag tex fjordhäst som ras kan jag bara välja valack som kön, för den enda fjordhästen som finns där till salu är en valack. Gillar även att det direkt i annonsen står stam, färg och tecken samt länk till blå basen. Speciellt bra för mig som inte vill ha vita tecken på benen.

Men då gäller det såklart att folk börjar lägga upp fler annonser där. Vilket jag tvivlar på, tror mer på att det blir fb som ta över tyvärr. :(

Ja precis, FB lär ta över och det tycker jag är tragiskt på många vis. Dessutom med risk att annonser/grupper försvinner eftersom det egentligen inte är tillåtet med djurannonser.

Jag och min sambo hade tänkt koda en häst-app men den är bara i idéstadiet ännu, inget vi kan rulla ut direkt liksom...
 
Ja precis, FB lär ta över och det tycker jag är tragiskt på många vis. Dessutom med risk att annonser/grupper försvinner eftersom det egentligen inte är tillåtet med djurannonser.

Jag och min sambo hade tänkt koda en häst-app men den är bara i idéstadiet ännu, inget vi kan rulla ut direkt liksom...
Du dubbelgilla på den!
 
Jag tycker helt klart att svehästar var smidigast att använda nu när jag kollar runt. Men då förutsätter det såklart att man inte letar islandshäst, travare eller swb tex. Sökalternativen anpassas efter vad som finns, så väljer jag tex fjordhäst som ras kan jag bara välja valack som kön, för den enda fjordhästen som finns där till salu är en valack. Gillar även att det direkt i annonsen står stam, färg och tecken samt länk till blå basen. Speciellt bra för mig som inte vill ha vita tecken på benen.

Men då gäller det såklart att folk börjar lägga upp fler annonser där. Vilket jag tvivlar på, tror mer på att det blir fb som ta över tyvärr. :(
Gick in och tittade på den, men annonsen är från juli 2022!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 895
Senast: bobbbo
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: linlar1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 215
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp