Vill höra mig för hur ni gör med täcken och kuddar.
När ni köper nya, tvättar ni dem innan användning? Lutar mot att jag köper nya kuddar inom ett år, mina är så gamla och plattas ner så fort jag lägger mig ner.

Jag fått helt osannolika allergiska reaktioner två gånger (täcke), så numera tvättar jag dem alltid innan användning. Numera tycker jag det luktar rätt starkt om de nya bäddmaterialen också.
 
Alltså själva "fluffgrejerna" har jag nog aldrig tvättat :o Örngott, lakan och påslakan åker i maskin ett par gånger i månaden men fyllningen (inköpt för nästan fyra år sedan) får vara tills jag spiller choklad i det eller liknande :D
Är fluffgrejen själva kudden då? :D Örngottet som kläs på går med resten av sängkläderna för mig. :)
Själva kuddarna är så gamla så vet inte hur vi gjorde med dem i början.
 
Jag fått helt osannolika allergiska reaktioner två gånger (täcke), så numera tvättar jag dem alltid innan användning. Numera tycker jag det luktar rätt starkt om de nya bäddmaterialen också.
Vilka grader kör du i för att bli av med det? Om det luktar starkt om sakerna fixar jag nog inte överhuvudtaget att sova i dem. :nailbiting:
 
Ok. :)
Gör det någon skillnad på hur länge de håller på? Noterar vissa tar runt en timme på snabb, min tar 20min, så det gnuggas ju inte så länge. Du tror inte det sitter kvar något som irriterar efter det?

Irriterar inte mig i alla fall, vår maskin tar 25 minuter på snabbprogrammet. Skulle det ändå vara något som irriterar kör jag bara det igen.

Sedan torktumlar jag också, annars tar det eviga tider att torka.
 
Blir så trött, var ute på promenad som gick hyfsat och när jag är nästan inne igen så hostar en person rätt ut precis i närheten av mig och nu har jag hemsk ångest igen..
 
Blir så trött, var ute på promenad som gick hyfsat och när jag är nästan inne igen så hostar en person rätt ut precis i närheten av mig och nu har jag hemsk ångest igen..

Ta det lugnt. Du klarar det här.

Jag tycke inte heller det är mysigt att bli hostad på, men det är inget du kommer att dö av. Faktiskt är det rätt otroligt att du ens blir sjuk. Och om du skulle bli lite dålig, kommer det i så fall att stärka ditt immunförsvar.

Sedan är det ju skillnad att bli hostad på, eller i närheten av.
 
Tvättar aldrig nya täcken o kuddar men sängkläder o handdukar alltid. Nya 40 om jag inte på rutin råkar starta 60. 60 är mest för att de är lite för skitiga när de slängs i tvätten oftast :o
 
Ta det lugnt. Du klarar det här.

Jag tycke inte heller det är mysigt att bli hostad på, men det är inget du kommer att dö av. Faktiskt är det rätt otroligt att du ens blir sjuk. Och om du skulle bli lite dålig, kommer det i så fall att stärka ditt immunförsvar.

Sedan är det ju skillnad att bli hostad på, eller i närheten av.
Bor med en person som hostar rätt ut konstant, därav kom mitt behov att få rengjort kranar och badrum osv innan jag kan använda.
Har på mig samma kläder idag i alla fall, mest för att jag inte får ihop att hinna tvätta och det var allt jag hade. Känns ju inte bra, så får ta igen samma kamp som förra veckan.

Har känt mig krasslig med huvudvärk och matthet, men det kan ju vara ångesten i sig som gör det.
 
Har känt mig krasslig med huvudvärk och matthet, men det kan ju vara ångesten i sig som gör det.

Sunt att du umgås med tanke på att du faktiskt kan skapa symtomen själv, genom ångesten. Det är ju något att överväga som alternativ i alla fall. Även om du skulle bli en smula dålig/förkyld är det inget du kommer skadas av. Du blir en smula sjuk, och sedan bättre.

Kan inte vederbörande visa normal hänsyn och hosta i armvecket som man lär små dagisbarn redan på ett tidigt stadie?
 
Sunt att du umgås med tanke på att du faktiskt kan skapa symtomen själv, genom ångesten. Det är ju något att överväga som alternativ i alla fall. Även om du skulle bli en smula dålig/förkyld är det inget du kommer skadas av. Du blir en smula sjuk, och sedan bättre.

Kan inte vederbörande visa normal hänsyn och hosta i armvecket som man lär små dagisbarn redan på ett tidigt stadie?
Tyvärr är inte visa hänsyn dennes starka sida. Det är jobbigt att anpassa sig.
Det har varit så väldigt länge och spelar ingen roll hur mycket man försöker säga till, verkar ha blivit en sån vanesak att denne inte ens reagerar på sin egen hosta.
Jag försöker hålla mig på hyfsat avstånd helt enkelt.
 
Tyvärr är inte visa hänsyn dennes starka sida. Det är jobbigt att anpassa sig.
Det har varit så väldigt länge och spelar ingen roll hur mycket man försöker säga till, verkar ha blivit en sån vanesak att denne inte ens reagerar på sin egen hosta.
Jag försöker hålla mig på hyfsat avstånd helt enkelt.

Fast att hosta rakt ut istället för i armvecket är inte bara att visa hänsyn till dig och det är definitivt inte någon anpassning till dina behov. (Jag tänker om hen tror att det är negativt att ändra sig för att hen då anser att hen anpassar sig/tar hänsyn till ångesten.) Det är normalt hyfs att hosta i armvecket. Jag blir snarare förvånad när annars vettiga människor hostar rakt ut eller i handen. Jag förväntar mig inte det av någon som har passerat treårsåldern.
 
Fast att hosta rakt ut istället för i armvecket är inte bara att visa hänsyn till dig och det är definitivt inte någon anpassning till dina behov. (Jag tänker om hen tror att det är negativt att ändra sig för att hen då anser att hen anpassar sig/tar hänsyn till ångesten.) Det är normalt hyfs att hosta i armvecket. Jag blir snarare förvånad när annars vettiga människor hostar rakt ut eller i handen. Jag förväntar mig inte det av någon som har passerat treårsåldern.
Har insett att den här personen inte känner likadant, är så van att göra på det viset att det känns som en ansträngning att behöva tänka på att inte hosta rätt ut typ.
Ungefär det är mitt hem så jag borde få leva som jag vill.
Har rökt hela livet och säger att det är därför som att det är ursäkt nog. Andra i familjen tycker ju det är otrevligt också men besväras inte mer än att konstantera att det är ohyfsat.
Man kan tjata sig fördärvad men ingen förbättring sker.
 
Har insett att den här personen inte känner likadant, är så van att göra på det viset att det känns som en ansträngning att behöva tänka på att inte hosta rätt ut typ.
Ungefär det är mitt hem så jag borde få leva som jag vill.
Har rökt hela livet och säger att det är därför som att det är ursäkt nog. Andra i familjen tycker ju det är otrevligt också men besväras inte mer än att konstantera att det är ohyfsat.
Man kan tjata sig fördärvad men ingen förbättring sker.

Himla tråkigt :(
 
Vilken djävla rövhatt. Ursäkta, men jag kan inte säga annat utan att ljuga.
Det känns verkligen så kan man lugnt säga.
Sen vet jag ju att liksom jag har fler i släkten asperger och drag av npf i sig och det påverkar väl också hur man tänker och fungerar. Det sitter nog i en problematik med att sätta sig in i hur andra känner.
Man blir ledsen ändå när man har påtalat hur illa det blir för en.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag brukar aldrig tveka vad gäller tvätt men nu vet jag inte och behöver råd. Jag brukar tvätta mina tights för hand då de ska tvättas...
Svar
11
· Visningar
940
Senast: Otherside
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 844
Hundträning Hej alla! Ny här på forumet Har haft schäfer som jag tränat o tävlat med i 40 år. Dessvärre otur som ingen annan med att få avliva mina...
Svar
12
· Visningar
1 634
Senast: Snurrfian
·
Fritid Jag har märkt att ibland luktar min tvätt illa - efter att jag har tvättat den. Speciellt när jag kör på kortprogram (som egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 505
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp