Jag byter kläder när jag kommer in. Typ från stallet med stallkläder, bytte dock inte när jag hade egna hästar 5 meter från ytterdörren.

Men jag byter oftast för att kläderna jag har på möten/middag är så obehagliga, vem klarar jeans hela dagen liksom :angel: Känner mig typ 5

Tvättar alltid händer när jag varit ute/ tagit i mobilen innan jag rör vid annat än vattenkranen, telefoner är så äckliga :yuck:
Men kan ibland ta i mobilen på ett cafe sen hålla i bullen utan handsprit, om jag är på riktigt bra humör :p
Jag äger inte ens jeans, kör fullt ut på det som känns behagligt. :D
Det faktum att de flesta nog pillar på mobilerna utan att överhuvudtaget skänka en tanke på om det är bakterier på den eller ej tyder nog på att det är minimal risk att bli sjuk för det. :)
 
Menare du när jag duschar? Brukar duscha 2-3 ggr/vecka beroende på aktiviteter, då blir det skrubb med svamp, hårtvätt och rakning av det som ska avhåras.

Dusch och kranar? Typ aldrig. Ja, vid städning brukar kranarna torkas av, men duschen gör jag nog inte rent mer än en gång om året, den blir inte skitig. Duschar rent väggar och golv varje gång jag är där.

Jag sköljer av väggar, duschdraperi och kran när jag duschat klart. Badkaret rengör jag när det börjar skifta i gult :o (badar max en gång per år så det behöver inte vara rent hela tiden).

Jag duschar oftas varannan dag, håret när andan faller på typ två gånger i veckan. Just nu duschar jag varje dag eftersom det är skönt, håret tvättas några gånger i veckan.
Okej, så duschar behöver icke rengöras mer än sköljas med vatten annat än någon gång om året alternativt när det ser skitigt ut. :D
Ska försöka i framtiden när jag lär mig hantera saker bättre att eventuellt få in normala vanor kring sådant också. :)
 
Okej, så duschar behöver icke rengöras mer än sköljas med vatten annat än någon gång om året alternativt när det ser skitigt ut. :D
Ska försöka i framtiden när jag lär mig hantera saker bättre att eventuellt få in normala vanor kring sådant också. :)
Det är klart, om du som jag bor någonstans med mycket kalk i vattnet så kan det behövas rengöring oftare, men det är bara för att man ska kunna se ut någorlunda. Väggarna blir alldeles igenkalkade fort ;)
 
Det är klart, om du som jag bor någonstans med mycket kalk i vattnet så kan det behövas rengöring oftare, men det är bara för att man ska kunna se ut någorlunda. Väggarna blir alldeles igenkalkade fort ;)
Det är hur hårt eller mjukt vattnet är som avgör det, va? Vi har hur som helst mjukt vatten här.
 
Det faktum att de flesta nog pillar på mobilerna utan att överhuvudtaget skänka en tanke på om det är bakterier på den eller ej tyder nog på att det är minimal risk att bli sjuk för det. :)

En del sätter ju telefonen i munnen när händerna är upptagna, får kväljningar alltså.

Satans vad duktig du är på att tänka som en vanlig människa :heart
 
En del sätter ju telefonen i munnen när händerna är upptagna, får kväljningar alltså.

Satans vad duktig du är på att tänka som en vanlig människa :heart
Varje gång jag är ute bland mycket folk är det nog något som jag ser som gör att det vrider sig i magen för det känns ofräscht. Trots det dör varken de eller resten av folket som kommer i kontakt med dem. Oftast påverkas man nog inte alls. ;)

Tack så mycket, jag försöker. :D
 
En viktig tanke är att inte isolera dig från bakterier. Då blir du jättesjuk. Ett enkelt exempel är jag. Har jobbat 5 år i ett stall i skogen "utan kontakt med människor". Jag slutade där och började i januari att jobba på dagis. Aldrig varit så mycket sjuk förut. Seriöst. Jag ligger just nu nerbäddad efter en längte tid och får hjälp att skriva detta. Jag vet att jag efteråt får starkare immunförsvar. Jag måste bara utsättas för bakterierna först.

Tvätta dem lite lätt och använd sedan kläderna. Bakterierna kommer du inte undan om du inte tvättar i över 70 grader men då riskerar kläderna att förstöras. Jag lider av ångest själv och vet hur hemskt det är, så jag vet att det är lättare sagt än gjort.:heart
 
En viktig tanke är att inte isolera dig från bakterier. Då blir du jättesjuk. Ett enkelt exempel är jag. Har jobbat 5 år i ett stall i skogen "utan kontakt med människor". Jag slutade där och började i januari att jobba på dagis. Aldrig varit så mycket sjuk förut. Seriöst. Jag ligger just nu nerbäddad efter en längte tid och får hjälp att skriva detta. Jag vet att jag efteråt får starkare immunförsvar. Jag måste bara utsättas för bakterierna först.

Tvätta dem lite lätt och använd sedan kläderna. Bakterierna kommer du inte undan om du inte tvättar i över 70 grader men då riskerar kläderna att förstöras. Jag lider av ångest själv och vet hur hemskt det är, så jag vet att det är lättare sagt än gjort.:heart
Tack för pepp, hoppas du kryar på dig snart. :)
 
Tack! Detta är nått av det värsta jag varit med om :S

Hoppas det blir bättre förd dig med :)
Senast jag var sjuk för strax över ett år sedan så spenderade jag dagar springandes fram och tillbaka från badrummet till den grad att jag till slut ställde en stol där och bara satt därinne tills jag var så utmattad att jag behövde hjälp att ta mig tillbaka till min säng och inte tog mig därifrån på ytterligare någon dag, det var verkligen hemskt. Men sen jag blev frisk så har jag hållt mig frisk också, så du kommer nog tillbaka stark från det där. :up:
 
Jag tvättar aldrig nya plagg, men ibland tvättar jag nya lakan :)
Tvättar i regel bara händerna om de är synligt skitiga och efter toalettbesök, byter lakan ca 2 gånger/vecka (framförallt för att vi har tre hundar i sängen och det blir både hårigt och skitigt), använder aldrig handsprit.
Tvättar kläder i 40 grader, underkläder, handdukar och lakan i 60 grader.
Jag är väldigt sällan sjuk :)
 
Jag tvättar aldrig nya plagg, men ibland tvättar jag nya lakan :)
Tvättar i regel bara händerna om de är synligt skitiga och efter toalettbesök, byter lakan ca 2 gånger/vecka (framförallt för att vi har tre hundar i sängen och det blir både hårigt och skitigt), använder aldrig handsprit.
Tvättar kläder i 40 grader, underkläder, handdukar och lakan i 60 grader.
Jag är väldigt sällan sjuk :)
Ok. :up:
 
Vill höra mig för hur ni gör med täcken och kuddar.
När ni köper nya, tvättar ni dem innan användning? Lutar mot att jag köper nya kuddar inom ett år, mina är så gamla och plattas ner så fort jag lägger mig ner.
 
Vill höra mig för hur ni gör med täcken och kuddar.
När ni köper nya, tvättar ni dem innan användning? Lutar mot att jag köper nya kuddar inom ett år, mina är så gamla och plattas ner så fort jag lägger mig ner.

Alltså själva "fluffgrejerna" har jag nog aldrig tvättat :o Örngott, lakan och påslakan åker i maskin ett par gånger i månaden men fyllningen (inköpt för nästan fyra år sedan) får vara tills jag spiller choklad i det eller liknande :D
 

Liknande trådar

Hemmet Jag brukar aldrig tveka vad gäller tvätt men nu vet jag inte och behöver råd. Jag brukar tvätta mina tights för hand då de ska tvättas...
Svar
11
· Visningar
941
Senast: Otherside
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 890
Hundträning Hej alla! Ny här på forumet Har haft schäfer som jag tränat o tävlat med i 40 år. Dessvärre otur som ingen annan med att få avliva mina...
Svar
12
· Visningar
1 640
Senast: Snurrfian
·
Fritid Jag har märkt att ibland luktar min tvätt illa - efter att jag har tvättat den. Speciellt när jag kör på kortprogram (som egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 536
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp