Bukefalos 28 år!

Nya reglerna från den 1 januari 2017

Jag skulle vilja ha spö som försvar i distansritter. Vi har fått hingstar över våra ston och hästar som bits när de rider förbi på trångt utrymme.
Det är ju förstås helt omöjligt att kolla att man inte driver med det men.....

Men jag varken rider eller kör utan spö och det kan ju ha andra orsaker än att man ska driva hästen. På vanliga turer ute har vi mött blottare och folk som tagit tag i hästen och dragit av dem tränsen.
Dessutom är det ypperligt att hålla bilar från sidan på hästen.

Detta kanske inte händer på tävling dock
 
Jag skulle vilja ha spö som försvar i distansritter. Vi har fått hingstar över våra ston och hästar som bits när de rider förbi på trångt utrymme.
Det är ju förstås helt omöjligt att kolla att man inte driver med det men.....

Men jag varken rider eller kör utan spö och det kan ju ha andra orsaker än att man ska driva hästen. På vanliga turer ute har vi mött blottare och folk som tagit tag i hästen och dragit av dem tränsen.
Dessutom är det ypperligt att hålla bilar från sidan på hästen.

Detta kanske inte händer på tävling dock

Låter riktigt obehagligt att röra sig i din närmiljö, att känna att man behöver försvara sig med spö när man är ute och rider!

Plötsligt mycket tacksam att det läskigaste vi stötte på idag var en skottkärra som stod parkerad där den aldrig stått förut.
 
Låter riktigt obehagligt att röra sig i din närmiljö, att känna att man behöver försvara sig med spö när man är ute och rider!

Plötsligt mycket tacksam att det läskigaste vi stötte på idag var en skottkärra som stod parkerad där den aldrig stått förut.

Har haft häst sedan ´84 så det är många år. Men, senast var det ju en som blev dragen av vagnen och slagen (stod i nyheterna) så saker händer ju.

Men tänker också att det på just distans kan hända saker som kan göra din häst rädd eller "istadig" där man kan behöva spö för att komma ur en situation.
 
Låter riktigt obehagligt att röra sig i din närmiljö, att känna att man behöver försvara sig med spö när man är ute och rider!

Jag har blivit 'anfallen' av och behövt försvara mig mot: gäss, en älg, hundar (vid tre olika tillfällen) och en gång en människa (som jag misstänker vad påverkad av något).

Spö var ganska skönt då. Gillar också att ha spö när jag rider ut för mina senaste hästar har varit väldigt nonchalanta när det kommer till bilar, med spö kan jag, om det skulle behövas, peta ner dem i diket.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 530
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Har hamnat i en jobbfunderar-loop. Är idag på ett vikariat som sträcker sig tom augusti-22, men vad ska jag göra sedan? Det är både...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: SaraXX
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 724
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp