Nyårsafton

Sv: Nyårsafton

Går han alltså ute i ur och skur utan tillgång till ligghall?
Isåfall har du mer problem än att det skjuts smällare på nyår...

Jag missuppfattade frågan innan, jag trodde att frågan va om alla hästarna stog ute. Men vi har ett skjul som han kan gå in i :)
 
Sv: Nyårsafton

Tyvärr finns det ingen möjlighet till det:(

Men vi ska låta honom gå i en hage med trästaket och om han blir nervös tar vi ut honom ur hagen och håller honom + bommull i öronen (på alla hästar) och radio på. Vi ska stänga alla luckor till boxarna med.:idea:
 
Sv: Nyårsafton

Vi kommer sätta in bomull i öronen på hästarna och täcka fönstren i utestallet, framsidan på utestallet vetter mot hagarna men baksidan mot den lilla pyttiga byn bakom vår gård och jag vet faktiskt inte om hästar reagerar på ljuset osv men ljudet kan man ju till viss del stänga ute med bomull eller fetvadd i öronen.

EDIT: Det finns ingen snäll häst som kan tänkas dela box med honom under natten då? Tryggheten i en annan hästs sällskap gör ju enormt mycket, de är ju flockdjur och stå själv alena och vara skärrad är nog väldigt hemskt

Såg nu att han får panik i box, ja du, svårt läge
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 717
Senast: MiniLi
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 919
Senast: Stereo
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp