Nyårstråden

Varmrätt, oxfilé med hasselbackspotatis, rödvinssås och murkelsås samt en sallad.

Fortfarande Fanta i glaset. :laugh:

20231231_175205.jpg
 
Jag vet inte jag hade inget vatten vid tillagning. Disken kan vänta. :p:p:p:p
Har inget att laga som inte kräver nåt vatten alls. Åtminstone för att skölja grönsaker. Orkar inte hämta vatten ikväll så det jag har sparar jag för att dricka. Vill inte heller dra ner massa disk när jag inte vet hur långvarigt detta blir. Har jag inte vatten imorgon så får jag hämta och kanske köpa mat i grannbyn.
 
Eftersom jag hittade en ryggbiff i frysen så ändrades planen för nyårsmenyn från fisk- och skaldjursgryta. Det blev nu ryggbiff (från nästangrannens fjällkor), västerbottenostgratinerad blomkålspuré och svampsås. Kryddkvass i glasen. Efterrätt blev hemgjord saffransglass av syrad grädde med ingefärssyrade päron, dadelmaränger och (till sällskapet) blåbärssylt. Vi åt vid fyratiden så framåt kvällen fyllde vi på med ostbricka med rödbetskvass följt av praliner. Väldigt gott alltihopa! :d
 
Jag blev abnormt sötsugen och hade häromdagen hittat en bortglömd saffransfläta i frysen (med mandelmassa och gott i) - så jag rostade två skivor i ugnen och åt med halvfrusen brandy cream.
Alltså, ska jag någonsin ha bjudning hemma vet jag ju vad jag serverar! :love: :laugh:
 
Missade fota huvudrätten (gör ju inget), men säger nått hur bra blev. Oxfile m potatisgratäng, sparris med bacon och till det rödvinsås, det va satt riktigt bra.

Efterrätten klassiker här med hos mig, nån färdig köpt dessert då aldrig orkar göra någon och lagom få sig är fortfarande mätt timmar efter goa nyårsmaten :rofl::D
1704065965024.png
 

Liknande trådar

Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 047
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 256
Senast: MML
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 944
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 697
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp