Nyårstråden

Vanliga grannar lånar ett ägg eller en kopp socker. Min granne lånar dammsugaren. :rofl:

Jag har gett upp tanken på meze, det får bli bananpannkakor till middag. Inser att det här året blev ett väldigt konstigt år sett till firanden och traditioner. Får bli skärpning 2024. ;)
 
Här har vi börjat. Jag gick nog all in 🙈🤣🥳🎉
1000005414.jpg
 
Jag och sambon har precis avnjutit middagen.
Först en räksallad (för min del) och räkmacka (sambon). Sen oxfilé med potatisgratäng och kantarellsås. :d
Vi har ingen efterätt planerad, utan tänkt kalasa på lite chips, nötter och godis under kvällen istället.

(Självklart fick även hunden oxfilé och räkor till middag. Rättvist ska det vara!)
 
Jag iiiids inte! :laugh: Här blev det snabbstekt kyckling med kokos och chili ovanpå en färdigköpt sallad. Har dock en roséprosecco till senare och en liten tapasbricka med oliver och ost att knapra på också.
Djuren ska få festtallrik med en snutt biffstek jag sparat samt små kycklingfileér, paté och gurka.
 
Lammkotletterna blev goda lyckades steka dem medium så att de blev perfekta..Var länge sen jag tillagade lamm så kände mig lite ringrostig. Men var riktigt bra kött från saluhallen med så det hjälpte väl till.

Min hemgjorda tzatsiki blev det bra med vitlökssmak på gillar inte butiksköpta då de brukar smaka för lite för mig. Alkoholfri cider till. God lite grövre baguette och en enkel sallad. Blev lagom mycket mat.

Till efterrätt blev det en Budapestbakelse och te. Har lite chips till senare men får se om jag orkar det.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 162
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 374
Senast: MML
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 965
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 155
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp