Nyblivna mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nyblivna mammor

Fin-fina tips! Det där med en korg med lite smått & gott för olika åldrar & storlekar ska jag ta fasta på!

Jag funderar även på att ge ngt speciellt till mamman, min söta vän. Jag är totalt tagen av det här med att föda, -vilken j-kla grej!!!! Aniktsbehandling/massage/manikyr-pedikyr eller vad det nu heter när de donar med händer & naglar :confused: / klippning och så tar jag hand om klimpen under tiden!?
Eller är det kanske för tidigt?
 
Sv: Nyblivna mammor

_Marie_ skrev:
jag skulle uppskatta om folk kunde låta en vara ifred nån gång iblad och inte ringa 2 ggr/dag vardera, och komma och hälsa på en gång per dag vardera.
Jag gjorde inte annat än satt i telefon, eller höll kaffepannan igång de första månaderna, och jag ville inget hellre än att bara ta det lungt med min lilla familj åtminstone en timme per dag!

Har förstått att det är många som känner så, det var jag lite nervös för, men på den fronten är det lugnt i detta fallet, hon e väldigt uppriktig (ibland lite väl... :smirk: !) Men det är bra att ha det i huvudet så att man inte går över gränsen.
 
Sv: Nyblivna mammor

Present till mamman verkar jättegulligt,typ ge henne det som presentkort eller något så kan du ju följa med och ta en sväng med vagnen eller så under tiden.
Man känner sig ju inte direkt snygg eller fräsch tiden efter förlossning med hängmage,massa hormoner i omlopp,jättetuttar som läcker så det lät ju som en toppenidé...

Mvh Zaria
 
Sv: Nyblivna mammor

Massage för axlar, och nacke! Det är vad jag önskar mig just nu och med lite tur så kanske karln förstår hinten... Jag fyller på söndag nämligen... :angel: Men jag tror att det måste gå ett par veckor efter förlossningen innan man blir masserad, men jag är inte säker. jag tänkte höra med min BM när jag är på återbesök.

Lite lustigt att vissa har vänner som är för "på" medans bla jag känner mig något övergiven... Fast det kanske har just med att många av vännerna har egna barn så de har helt enkelt inte tid... :idea:

Men om det är för tidigt eller inte för att släppa iväg dig med ungen kan nog bara mamman själv svara på. ;) Med Elin var jag lite nojig medans Fredrik har jag inte så många problem med att låta någon nära gå ut och gå med eller så... Kanske för att han sover minst två timmar om vagnen rullar... Elin hatade att ligga i vagnen de första månaderna...
 
Sv: Nyblivna mammor

Mat och städhjälp som någon annan skrev. Om någon ändå ska komma över och hälsa på så var det toppen om de tog ett varv med dammsugaren och hunden också. ;-) När barnen blev lite äldre så uppskattade jag att de tog hand om de små och jag fick laga mat i lugn och ro utan att bli störd. Fast då var nog barnen över ett halvår i alla fall. Men, att när man kommer över så tar man mat med sig antingen färdig eller råvaror som man tillagar på plats. Sen tar man disken efteråt också.
 
Sv: Nyblivna mammor

Fotvård ,dunderskönt efter att ha gått och burit på X antal extra kilon, dessutom var det ett område på kroppen som blev svår åtkomligt på slutet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Idag är det ju Halloween och jag hade precis en diskussion med min nyblivna 13åring om att jag tycker att hon börjar bli lite för stor...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 337
Senast: Badger
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: Sedna
·
  • Artikel
Hästnyheter Januari blev en månad där inte mindre än två landslagsryttare blev nyblivna föräldrar.
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Gunnar
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 389
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp