Halloween och ålder

Så bor vi fast det är ju nu vi som har de där två barnen som ville gå 😊 De fick gå till grannarna på ett villkor och det var att de hade med sig godis att bjuda på i stället för att få. Omvänd bus eller godis alltså 👍 Det fungerade dock utmärkt eftersom de som öppnade faktiskt hade godis hemma.
Ja jag har ju ett av barnen ( det andra är typ 1) så vi riggade med godis hos två grannar men ingen av dem hade godis hemma innan och inte vi heller.
 
Jag tycker också att 1-2 godisar per unge är rimligt. Om man vill går det ju att köpa typ dumlepåsar eller annat smått som är inslaget istället för stora bitar som klubbor och liknande, så räcker det längre. :) Jag hade även mandariner i hinken i år och hälften av dem försvann faktiskt. :D Fast det är ju inte särskilt billigt.
Dessutom som förälder blir man ju gladare om de kommer hem med mer lagom skörd :)
Det är ju själva gåendet i mörker som är det roliga kan man tycka.

(Förra året bytte vi från gå runt till dela ut godis i Halloweenstass :) 12 år.)
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
916
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: Trassel12
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
917
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Vi har ett helt gäng idioter här i stan som tycker att det är skitkul att gasa upp både a-traktorer, bilar och motorcyklar tills det...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 003
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp