Bukefalos 28 år!

Nyfiken hur många använder

Sv: Nyfiken hur många använder

En till fråga nu när vi ändå e inne på löp å sånt.
Hur lär man hunden att hålla "rent" efter sig å inte bara skita i att d droppar ÖVERALLT???
Detta e hennes första löp förrestän.
Vi sket i tikskydd eller "JAG" för ja e ju van vid att mina förra tikar höll rent efter sig å så.
Å sen ville ja vänta lite innan ja slängde på henne ett tikskydd för ja tänkte ja hon lär sig väl MEN ICE SÅ NICKE :(
Någon som har lite tips???
å fortsätt gärna m era erfarenheter :D

Min ungtik var jättedålig på att hålla efter sig det första löpet. Det var långa rader med bloddroppar på golvet där hon hade gått runt :p
Andra löpet var det lite bättre.
Nu, när hon löper 3e gången så verkar hon ha kommit på hur man gör. Nu håller hon rent efter sig riktigt bra faktiskt :) (och när hon inte gör det så hjälper hennes skendräktiga mor till :crazy:)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
569
Senast: Karolina90
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 266
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 241
Senast: Sel
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp