nyomstoppad sadel

M

Muminros

HEJ!
Har en nyomstoppad sadel. Ska man rida utan vojlock/schabrak ett tag till den har format sig efter hästen eller går det bra att använda vojlock/schabrak under direkt?
MVH Sara
 
Jag har alltid ridit med schabrak eller vojlock under på mina nyomstoppade sadlar, det har aldrig varit några problem, därimot kan du ju välja ett som är lite tunnare om du vill.
Jag har dock aldrig hört om någon som ridit utan något under pga ny omstoppning.

Schabrak används ju för att skydda sadlen från smuts och hår. Sen suger ju schabraket upp svett!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 148
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: liiinnea
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
861
Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp