Nytt radannonssystem

Som ni kanske redan sett har jag flyttat över annonser från det gamla annonssystemet till ett nytt här:
http://www.bukefalos.com/categories/annonser.11/

Det gamla systemet var inte direkt dåligt, det var nog egentligen betydligt mer avancerat än det nya, men det behöver inte alltid vara en fördel, det var även skiljt från forumsystemet bland annat genom en egen inloggning.

Det nya systemet använder samma inloggning som forumet och har den fördelen att annonserna blir mer synliga och det blir mer en del av helheten Bukefalos.
Som forumanvändare känner man igen sig i hur det fungerar och kan till exempel bevaka ett annonsforum och få notiser om när det kommer in nya annonser. Man kan självklart ladda upp bilder till sin annons och precis som i forumet enkelt infoga en youtube-video. De senaste annonserna visas dessutom med bild i högerspalten.

Jag hoppas och tror att detta i längden blir bättre. Jag kommer försöka arbeta vidare med små förbättringar allt eftersom.

Ni som har annonser i det gamla systemet skall ha fått ett mail från mig med info om hur ni skall knyta ert användarkonto till era flyttade annonser, kolla er skräppostmapp om ni inte hittar mailet.

Alla uppmanas även att ta chansen att annonsera i det nya systemet.
 
Tycker att det är toppen! Men önskar att man kan söka efter annonser via län så man kan se annonser som finns i närheten av en själv, tex hästtjänster :D
 
Tycker att det är toppen! Men önskar att man kan söka efter annonser via län så man kan se annonser som finns i närheten av en själv, tex hästtjänster :D
Man kan göra detta, det är dock i dagsläget väldigt segt och tar lång tid, så jag har inte informerat eller förenklat möjligheten ännu.
 
Saknar möjligheten att specificera sina sökningar, var himla bra förut när man kunde välja t.ex. sto/hingst/valack eller ålder på hästannonserna
 
Det blir ett liknande svar på detta som på förra frågan, det finns redan en sådan möjlighet, det är dock en sökning som i dagläget tar mer än en minut, i alla fall för mig.
Klicka på den högra sökrutan när du är under rätt kategori så kan du välja saker såsom kön, sadelstorlek eller län.
 
Måste annonserna vara bland foruminläggen? Det blir så mycket att "sortera bort" när man inte är intresserad av annonser. :down:
 
Måste annonserna vara bland foruminläggen? Det blir så mycket att "sortera bort" när man inte är intresserad av annonser. :down:
Radannonserna är som jag ser det få och samtliga går mycket enkelt att se att de är radannonser då de har blå prefix i stället för gröna, jag ser inte detta som något stort problem utan snarare som en klar fördel.
 
Jag tycker sökfunktionen fungerade riktigt bra, för mig gick det betydligt fortare än 1 minut. Den var bara väldigt svårhittad trots din beskrivning här.

Förresten, jag hade gillat om det gick att välja södra/västra/norra etc Sverige. Många är ju beredda att åka en bra bit för att hitta en häst, och att då behöva göra separata sökningar i de närmsta länen känns krångligt.
 
Det kanske bara är jag som inte förstår hur man gör men jag saknar helt klart en sökfunktion för utlånas/önskas bland foderhästar/medryttare/stallplatser osv. Känns tyvärr inte alls användarvänligt som det är nu när man måste bläddra igenom både sökes/finnes för att hitta det man är ute efter.
 
Om du väljer prefix och sedan klickar på Ok minskar du mängden du behöver gå igenom.
 
KL

Vet inte om det är något uppenbart jag missat, men hur sjutton söker man bland annonserna?

Vill t.ex. köpa en pelhamstång, hur söker jag på det?
 
Jag skulle antingen gå in under Produkter och sedan välja Hästutrustning och sedan bläddra igenom de annonserna
eller
gå in under Produkter och sedan söka upp till höger.

Jag sökte på pelham och hittade en sökes-annons.
 
Jag skulle antingen gå in under Produkter och sedan välja Hästutrustning och sedan bläddra igenom de annonserna
eller
gå in under Produkter och sedan söka upp till höger.

Jag sökte på pelham och hittade en sökes-annons.

Tack! Uppfattade inte att den sökrutan även hörde till annonssystemet. :)
 
Tack! Uppfattade inte att den sökrutan även hörde till annonssystemet. :)

Nu vet jag varför jag blev förvirrad först!

Om jag söker på ett ord/stavning som inte ger några träffar, och direkt skriver ett nytt ord i rutan till höger -då får jag upp träffar från hela forumet. Men jag ville ju fortfarande bara söka bland annonserna.

Man måste alltså backa tillbaka och göra en ny sökning när man är i "första sidan" bland annonserna?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 735
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag har gjort om kalendern/På gång lite. Den gamla användes tyvärr väldigt lite och jag hoppas nu att fler skall använda den nya...
Svar
0
· Visningar
833
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webbsidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men de heter nu Bukefalos.com sedan...
Svar
2
· Visningar
1 137
Senast: Mim
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag tänkte ta upp lite skillnader här, fyll gärna på med egna observationer. Det är ett helt nytt system så det som kanske är mest...
71 72 73
Svar
1 445
· Visningar
76 803
Senast: Kookaburra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp