Nytt utseende på Bukefalos

Det är fortfarande samma gamla forum, men med en ny stil.
Ett första tips, ge den nya stilen några dagar, det är lätt att tycka att det mesta var bättre när det såg ut som det gjorde i går :)

Jag har nu arbetat med den här nya mer avskalade layouten ett tag.
Först tyckte jag det kändes lite konstigt att använda den då en del funktioner är lite annorlunda, men efter att ha använt den ett tag tycker jag nu att den helt klart är bättre än den gamla.

Med den nya stilen har det kommit en del nya funktioner och förbättringar.
Det finns numera en så kallad klibbig meny. När man läst till slutet av en sida och kanske vill byta forum och då skrollar uppåt kommer det fram en meny så man inte behöver skrolla hela vägen upp.

Högerspalten är lite "klibbig" den med, vilket gör att det inte är en massa tomrum där i slutet av trådarna.

Den nya stilen är lite mer luftig och fungerar bland annat därför ännu bättre än den gamla på mobiler.

Bukefalos nya logga och en del ikoner ser numera snygga ut på högupplösta mobiler, detta oavsett hur mycket man zoomar.

Texten på sidorna har ett nytt typsnitt som bör fungera bra och se mer likadant ut oavsett vilken skärm man använder.

Kategorier och forumhuvudsidan har fått ett snyggare, mer avskalat och mer kompakt utseende:
http://www.bukefalos.com/forums/
Man kan numera även fälla ihop mindre intressanta kategorier där, om man vill.

I trådlistan där man tidigare såg vem som skrivit senaste inlägget i en tråd ser man numera även den användarens avatar, vilket jag tycker är snyggt och användbart.

Det har funnits möjlighet att testa den nya stilen i några dagar och jag har fått in en hel del synpunkter i en tråd under Om Bukefalos. Dessa synpunkter har lett till en del ändringar och förbättringar. Kom gärna med fler synpunkter om ni hittar något som verkar fungera konstigt.
 
Aha! Ja det stämmer. Du har helt rätt. Där står standardstil.

Vad är det för skillnad på stilarna och när skall man välja vilken?
Prova får du se ;)
Originalstilen är i princip den gamla stilen som fanns här innan jag uppdaterade till denna. Möjligen kan den vara lite snabbare och fungera bättre på svaga mobiler/datorer, då den inte har saker som klibbiga menyer m.m. Jag är dock inte säker på om det är någon egentlig skillnad.
 
Prova får du se ;)
Originalstilen är i princip den gamla stilen som fanns här innan jag uppdaterade till denna. Möjligen kan den vara lite snabbare och fungera bättre på svaga mobiler/datorer, då den inte har saker som klibbiga menyer m.m. Jag är dock inte säker på om det är någon egentlig skillnad.
Ha ha! Vet inte om jag vågar :nailbiting:

Tänk om jag ändrar och så blir det något fel och så kan jag inte ändra tillbaka.......:eek:

Jag är väldigt nöjd med Buke som det presenteras nu :) :up:
 



@Gunnar, jag har några små problem när jag surfar från mobilen.

När jag är högst upp på en sida så trycks ikonerna i den rosa raden ner lite och hamnar under radens kant, vilket endast är ett estetiskt problem men kanske ändå är något som kan åtgärdas?
Dessutom ser det ut som att det är något skumt med texten "Hem & hobby", som att det ligger en annons eller liknande dold bakom?

Ett lite större problem är att när jag trycker på högerkanten av "Hem & hobby" så kommer bloggflikarna upp, även fast jag inte ser alternativet "Blogg" från början.
Samma gäller för "Galleri" som dyker upp när jag klickar långt till vänster på "Hem & hobby".
Det kan ju även vara så att det är dessa problem som skapar de vita fälten i "Hem & hobby"-texten.

Annars måste jag säga att den nya stilen är så fin!
Du har verkligen lyckats med att fräscha upp designen, samtidigt som det har blivit mer användarvänligt!

Glad påsk!
 
Senast ändrad:
Tack!
Jag hade faktiskt redan upptäckt detta problem :) och jag har rapporterat det till de som gör originalstilen, förhoppningsvis hinner de fixa detta innan nästa uppdatering av stilen som är tänkt att komma närmsta dagarna.
 
Nu när jag tycker på pilarna i citaten kommer jag inte till inlägget som citeras utan det rörs uppåt och neråt snabbt och så är jag tillbaka på samma inlägg jag var på när jag tryckte på pilen.
 
Tack!
Jag hade faktiskt redan upptäckt detta problem :) och jag har rapporterat det till de som gör originalstilen, förhoppningsvis hinner de fixa detta innan nästa uppdatering av stilen som är tänkt att komma närmsta dagarna.
Nu har jag uppdaterat till den senaste versionen som rättat ett antal buggar tyvärr verkar inte denna vara rättad. Jag har rapporterat in @Alexis upptäckt också, hoppas den får en snabb lösning.
Upptäckte att om man flyttar upp sökningen till menyn syns inte menybuggen, vilket får bli en temporär lösning.
 
@Gunnar
Jag har ingen rosa rand alls, så jag kan inte komma åt mina notiser :/
Förut när jag provade att ta bort den klibbiga rosa randen (har ganska liten datorskärm, så att ha allt det där klibbiga i toppen gjorde ytan för inlägg rätt liten) så fanns den ändå att hitta när jag scrollade upp till toppen. Nu finns den inte där längre, hur gör jag då?
 
@Gunnar ett nytt fenomen har dykt upp idag (söndag). När jag skall svara på ett inlägg så åker den rosa menyn över skärmen (från botten till toppen) och mitt tangentbord dyker inte upp. Detta kan upprepas flertalet gånger eller bara en gång tills det plötsligt fungerar som det skall. Dock strular det inte hela tiden. Ibland fungerar det som det skall.

Sen om jag sätter fingret på skärmen för att scrolla för att tex se vad jag skrivit så upprepas det oftast igen (dock inte alltid).

Sen verkar det som om det bara gör det vid vissa tillfällen. Detta inlägget har tex gått att skriva utan några som helst problem. :confused:

Däremot i Nappsons senaste tråd så strulade det jättemycket.

Surfar från IPhone 5.
 
Nu när jag tycker på pilarna i citaten kommer jag inte till inlägget som citeras utan det rörs uppåt och neråt snabbt och så är jag tillbaka på samma inlägg jag var på när jag tryckte på pilen.
Så är det för mig också. När jag klickar för att följa ett citat så kommer jag ingenstans.
 
@Gunnar ett nytt fenomen har dykt upp idag (söndag). När jag skall svara på ett inlägg så åker den rosa menyn över skärmen (från botten till toppen) och mitt tangentbord dyker inte upp. Detta kan upprepas flertalet gånger eller bara en gång tills det plötsligt fungerar som det skall. Dock strular det inte hela tiden. Ibland fungerar det som det skall.

Sen om jag sätter fingret på skärmen för att scrolla för att tex se vad jag skrivit så upprepas det oftast igen (dock inte alltid).

Sen verkar det som om det bara gör det vid vissa tillfällen. Detta inlägget har tex gått att skriva utan några som helst problem. :confused:

Däremot i Nappsons senaste tråd så strulade det jättemycket.

Surfar från IPhone 5.
Nu verkar det fungera.
 
För mig har det nu börjat krångla på mobilen... Kan inte göra annat på buke än att läsa nyheterna.. Lyckades klura mig till forumet förut, men allt var bara grått utan några som helst trådar. :(
 
Ho ho @Gunnar det är fortfarande såhär. Jätteknöligt att följa diskussioner ordentligt!
De som arbetar med grundstilen verkar ha tagit helg, jag har rapporterat om citat-pils-problemet, men inte fått något svar.
Det du kan göra under tiden är att använda Originalstilen, den har fungerande citat-pil.
 
För mig har det nu börjat krångla på mobilen... Kan inte göra annat på buke än att läsa nyheterna.. Lyckades klura mig till forumet förut, men allt var bara grått utan några som helst trådar. :(
Verkar konstigt, om du byter stil, inloggad ex.vis på en dator, skall den byta även på din mobil om du är inloggad där. Prova att byta stil och se om det hjälper.
 
Det är också så att antal notiser inte syns, den röda flaggan får inte plats i överkant i menyn.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 532
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 975
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 789
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 735
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp