Nytt utseende på Bukefalos

Det är fortfarande samma gamla forum, men med en ny stil.
Ett första tips, ge den nya stilen några dagar, det är lätt att tycka att det mesta var bättre när det såg ut som det gjorde i går :)

Jag har nu arbetat med den här nya mer avskalade layouten ett tag.
Först tyckte jag det kändes lite konstigt att använda den då en del funktioner är lite annorlunda, men efter att ha använt den ett tag tycker jag nu att den helt klart är bättre än den gamla.

Med den nya stilen har det kommit en del nya funktioner och förbättringar.
Det finns numera en så kallad klibbig meny. När man läst till slutet av en sida och kanske vill byta forum och då skrollar uppåt kommer det fram en meny så man inte behöver skrolla hela vägen upp.

Högerspalten är lite "klibbig" den med, vilket gör att det inte är en massa tomrum där i slutet av trådarna.

Den nya stilen är lite mer luftig och fungerar bland annat därför ännu bättre än den gamla på mobiler.

Bukefalos nya logga och en del ikoner ser numera snygga ut på högupplösta mobiler, detta oavsett hur mycket man zoomar.

Texten på sidorna har ett nytt typsnitt som bör fungera bra och se mer likadant ut oavsett vilken skärm man använder.

Kategorier och forumhuvudsidan har fått ett snyggare, mer avskalat och mer kompakt utseende:
http://www.bukefalos.com/forums/
Man kan numera även fälla ihop mindre intressanta kategorier där, om man vill.

I trådlistan där man tidigare såg vem som skrivit senaste inlägget i en tråd ser man numera även den användarens avatar, vilket jag tycker är snyggt och användbart.

Det har funnits möjlighet att testa den nya stilen i några dagar och jag har fått in en hel del synpunkter i en tråd under Om Bukefalos. Dessa synpunkter har lett till en del ändringar och förbättringar. Kom gärna med fler synpunkter om ni hittar något som verkar fungera konstigt.
 
Hmmm.
Nu försvann allt som stod ovanför
@Gunnar ?

Där var en massa konstiga tecken jag aldrig sett förut i rutan högst upp som man skriver svar i.
Men tydligen försvann dom i och med att jag tryckte på svar knappen.

Så fort jag slutar skriva rullar sidan till högst upp och för att fortsätta skriva eller trycka på svarsknappen måste jag scrolla ner sidan igen.
 
Windows 7, Firefox.

Ligger annonserna i sidospalt? Jag kör adblock nämligen.
Prova att tillåta annonser på Bukefalos och se om det hjälper.
Vad har du för upplösning på skärmen, prova att trycka Ctrl+F5 och se om det löser sig.
 
@Gunnar

Jag kör orginalstilen och får inte citatpilen att fungera just nu......
Försök gärna rensa webbläsarens cache, kan vara något gammalt sparat från en tidigare variant av layouten som ställer till det. För mig fungerar citat-pilen utmärkt i Original-stilen.
 
Tycker designen blivit pigg och fräsch och kanon med klibbmenyn! Förutom att den inte funkar som den ska, surfar på mobil Samsung Galaxy S3.

Om jag ser att jag fått en notis och klickar på den för att se varifrån så markeras notisfiguren och rödmarkeringen försvinner men listan med notiser kommer aldrig upp. Likadant om jag vill byta forum säg att nu är jag under "Övrigt" och så vill jag in i ett forum på "Hästar", då markeras "Hästar" men sen händer inget mer. Så jag måste ändå lik förbenat scrolla upp överst på sidan, då kommer listerna när jag klickar.

Så för mig är klibblisten mest i vägen just nu men jag skulle väldigt gärna vilja att den fungerade. :)
 
Tycker designen blivit pigg och fräsch och kanon med klibbmenyn! Förutom att den inte funkar som den ska, surfar på mobil Samsung Galaxy S3.

Om jag ser att jag fått en notis och klickar på den för att se varifrån så markeras notisfiguren och rödmarkeringen försvinner men listan med notiser kommer aldrig upp. Likadant om jag vill byta forum säg att nu är jag under "Övrigt" och så vill jag in i ett forum på "Hästar", då markeras "Hästar" men sen händer inget mer. Så jag måste ändå lik förbenat scrolla upp överst på sidan, då kommer listerna när jag klickar.

Så för mig är klibblisten mest i vägen just nu men jag skulle väldigt gärna vilja att den fungerade. :)


Jag har likadan mobil och har samma problem. Därför gick jag över till orginalstilen för att slippa den oanvändbara klipplistan.
Men problemet med det andra är tyvärr fortfarande kvar.
 
Nu tror jag ni har förvirrat både er själva och mig ;)
Standard-stilen har klibbmeny.
Original har det inte.

Vore bra att veta säkert vilken @palle använder.

Senaste uppdateringen av Standardstilen löste en del buggar men skapade tyvärr ett antal nya. Jag hoppas att de som gjort stilen från början löser dessa snart så det fungerar bättre.

Jag vet inte riktigt hur man gör motsvarande Ctrl+F5 på en mobil, rensar gammal cache.
Jag har försökt se till från mitt håll att tvinga uppdateringar av cachem för script och webbsidor, men det kanske ligger kvar något som gör att sidor inte fungerar som de skall.
 
@Gunnar

Jag har klibbfritt utseende och längst ner står det Standard på menyvalet.
Då har du slagit av klibb-menyn i dina användarinställningar? Det är en möjlighet som är tillgänglig om man vill ha det modernare utseendet i Standardstilen men bli av med delar av eller hela klibbmenyn.
 
Prova att tillåta annonser på Bukefalos och se om det hjälper.
Vad har du för upplösning på skärmen, prova att trycka Ctrl+F5 och se om det löser sig.
Det var adblock som strulade till det. Jag är väldigt nöjd med att slippa se reklam så jag byter tillbaka och avvaktar att citatlänkarna fungerar.

Jag föredrar standardstilen generellt, särskilt pga typsnittet. (:up:)
 
Jag har precis gjort en mindre uppdatering av stilen, det skall innebära att de buggar jag rapporterat vidare är rättade.
Citat-pilen och att menyn fungerar bättre i små storlekar är väl de viktigaste rättningarna.
 
Det här att man ska behöva klicka flera gånger och vänta på att Det ska ladda en massa olika sidor för att kunna växla mellan de olika underforununderforu underforumen, är det för att få mer reklamintäkter eller bara för att sega ner användandet av forumet? ;)
 
Som synes ovan har jag fortfarande problem med att texteditorn på buke fuckar upp sig. Random stora bokstäver och bitvis hopplöst att sudda ut text.
 
Imorse märkte jag ett problem med sökfunktionen via mobilen, texten jag skriver i sökrutan syns inte. Vet inte om problemet är textfärgen eller att det hamnar bakom själva färglisten. Det funkade dock att skriva för jag fick upp sökresultatet när jag tryckte enter.

Har iphone 4S, safari som webbläsare och standardstil på bukefalos.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 532
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 975
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 789
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 735
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp