Och den nya förbundskaptenen är:

Ingenting har ju ändrats på den här korta tiden. Management by fear, dålig kommunikation och godtyckliga landslagsnomineringar har ju varit signum under senare år och vad har vi sett och erfarit så här långt?

Jo management by fear, dålig kommunikation och godtyckliga landslagsnomineringar. De senare har dessutom precis som vanligt kommit helt utan prestationskrav :down:
 
Jag vet inte om jag fattar: Carlerbäck uttalar sig om att hon och Fredrik tänker på samma sätt. Fredrik har gjort ett uttalande idag om att LA inte är med i landslaget i år öht, betänketiden är slut, han har beslutat att göra så. Innebär det att VC inte heller vill ha med LA? Är hon så svår att samarbeta med eller är det bara mobbing? Hon saknar ju inte resultat iaf.
 
Herregud - så oproffsigt om det är som det står i tidningen ridsport.
Det är så här det varit de sedan jag började bevaka sporten på allvar någon gång 2011-12. Det är så här det kommer fortsätta vara tills man tillsätter en LEDARE istället för de pajaser man valt att arbeta med så här långt.
 
Så oerhört töntigt detta är och så otroligt vad gammal skit som är 17 år gammal kan ligga och gro under så många år.

Visst är det svagt av ledning (både nuvarande och tidigare) men det är också svagt av alla som är i sporten på denna nivå, det handlar om vuxna människor som beter sig som högstadieelever.

Pinsamt var ordet, sa Bull.
 
Den berömda ft andan i sitt esse! Nu har inte jag ridit i något lag med Linda men väl många internationella tävlingar och vi har även åkt ihop till tävlingar och Linda har alltid varit peppande och hjälpsam så jag fattar verkligen inte kritiken från dessa kollegor. Är dom så rädda för konkurrens?
 
Jag vet inte om jag fattar: Carlerbäck uttalar sig om att hon och Fredrik tänker på samma sätt. Fredrik har gjort ett uttalande idag om att LA inte är med i landslaget i år öht, betänketiden är slut, han har beslutat att göra så. Innebär det att VC inte heller vill ha med LA? Är hon så svår att samarbeta med eller är det bara mobbing? Hon saknar ju inte resultat iaf.

Nej jag tror inte VC har något med det beslutet att göra , eller något som rör uttagningarna till landslaget.
 
Jag fattar inte, är Linda en jätteknepig person eller vad är problemet? Jag har aldrig varit så involverad i fälttävlan men på den tiden jag i alla fall var involverad i hästvärlden hörde jag enbart gott om både Linda och Sara. Det känns ju inte som att Sverige har så himla många bra ft-ekipage att välja bland så att bara vägra låta en toppryttare vara med är ju hur märkligt som helst?!
 
http://www.tidningenridsport.se/Tav...endorff-om-Algotsson-Jag-behover-fa-lite-tid/

Men herregud. Han tycker det är jobbigt att läsa vad hon sagt om den förra kaptenen? Och behöver få lite tid?
Grow up.
Dessutom är det ju väldigt många som håller med om vad Linda säger (kanske inte de som blev favoriserade av Staffan, men väldigt många andra). Visst kan det vara jobbigt att ha en person med, som uppenbarligen säger vad hon tycker (speciellt när det inte alls överensstämmer med vad ledningen vill), men samtidigt så behövs sådana personer oxå.
Jag tänker att Fredrik borde någonstans plockat upp att Staffans ledarskap och upplägg inför mästerskapen inte var uppskattat överallt, till slut är det inte så konstigt om någon tar bladet från munnen. Men kanske bottnar Fredriks beslut i att han är rädd att han själv ska bli kritiserad på samma sätt framöver?
 
Jag fattar inte, är Linda en jätteknepig person eller vad är problemet? Jag har aldrig varit så involverad i fälttävlan men på den tiden jag i alla fall var involverad i hästvärlden hörde jag enbart gott om både Linda och Sara. Det känns ju inte som att Sverige har så himla många bra ft-ekipage att välja bland så att bara vägra låta en toppryttare vara med är ju hur märkligt som helst?!

Linda blev inte besvärlig förrän små patetiska kränkta män kom in i bilden som förbundskapten, kaptener som antagligen anser att kvinnor ska veta sin plats! :grin:
 
Är det bara jag som kommer ihåg när Staffan Lidbeck inför VM i Frankrike skrev ett gigantiskt långt inlägg på facebook där han helt öppet diskuterade de i hans ögon bristande prestationerna hos både de där på plats namngivna Ellen Svennerstål och Dag Albert?

Repressalier lika med noll, iallafall för Straffan..

När Hassö skrev sitt berömda facebook-inlägg om sexinstruktioner för invandrare straffades hon ut direkt inte bara av någon i de egna leden som valde att skärmdumpa och skicka till Expressen utan även av förbundet.

När Niklas Lindbäck för några veckor sedan skrev sitt patetiska kärleksbrev till Staffan och en exklusiv lista av sina lagkamrater valde den avgående kaptenen att besvara det och kontra med att det har varit kul att jobba med NÄSTAN alla. Repressalier lika med noll.

När vissa ryttare under det senaste året totalsågat svenska tävlingar och deras officials i sociala medier har ingenting hänt medan när andra sagt något icke smickrande om tävlingar direkt åthutats om att hålla käften.

När Carlerbäck ihop med andra gick ut och väl indirekt kritiserade den tidigare ledningen och M65-regeln har ingenting hänt annat än att hon nu ett år senare fått jobb som landslagsassistent!!

Men tydligen är det alltså Linda som är problemet.. :banghead:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp