Och den nya förbundskaptenen är:

På twitter presenterar han sig bland annat med "European gold medallist". Jag kanske är bitter men har faktiskt väldigt svårt att ser hur en 24 år gammal titel från 1993 är relevant i sammanhanget..

Hahaha

Förövrigt gillar jag ponnymammans blogginlägg (sorry :D) och de facto att hon skriver detta!

istället för att göra vad de flesta hoppades, att lägga det brända slagfältet bakom sigoch som en riktig ledare kavla upp ärmarna och jobba på att skapa goda relationer väljer han att ta över gamla konflikter -andras konflikter – och föra dem vidare in i framtiden.

Det är ju så sant, han har ju valt att ta över Staffes konflikter och föra dem vidare, det har vi ju sett här iom alla konstiga uttalanden från Staffe efter han slutade.

Förbundet har efter hennes inlägg bjudit in henne för en dialog med Fredrik, blir ju spännande att se hur det går! Något var dom nog tvungna att göra iom allt stöd Linda fått på Sociala medier av allmänheten som vill se Linda i ett landslag. Tycker stödet är fantastiskt och just det att många för fram att dom vill se dom bästa ryttarna för Sverige i laget och inte de som är bäst kompisar!
 
Ingenting har ju ändrats på den här korta tiden. Management by fear, dålig kommunikation och godtyckliga landslagsnomineringar har ju varit signum under senare år och vad har vi sett och erfarit så här långt?

Jo management by fear, dålig kommunikation och godtyckliga landslagsnomineringar. De senare har dessutom precis som vanligt kommit helt utan prestationskrav :down:

Hahaha

Förövrigt gillar jag ponnymammans blogginlägg (sorry :D) och de facto att hon skriver detta!

istället för att göra vad de flesta hoppades, att lägga det brända slagfältet bakom sigoch som en riktig ledare kavla upp ärmarna och jobba på att skapa goda relationer väljer han att ta över gamla konflikter -andras konflikter – och föra dem vidare in i framtiden.

Det är ju så sant, han har ju valt att ta över Staffes konflikter och föra dem vidare, det har vi ju sett här iom alla konstiga uttalanden från Staffe efter han slutade.

Förbundet har efter hennes inlägg bjudit in henne för en dialog med Fredrik, blir ju spännande att se hur det går! Något var dom nog tvungna att göra iom allt stöd Linda fått på Sociala medier av allmänheten som vill se Linda i ett landslag. Tycker stödet är fantastiskt och just det att många för fram att dom vill se dom bästa ryttarna för Sverige i laget och inte de som är bäst kompisar!
Det har hon ju helt rätt i och det skrev jag ju även här redan den 14 december såg jag nu att det var.

Tyvärr verkar ju en del tro att de som de facto fått landslagsplatser är superduktiga och har topprestationer i ryggen och så är det ju inte. Några av dem har ju knappt tävlat alls under förra året och när de gjort det definitivt inte hållt sig på någon landslagsnivå.
 
Hahaha

Förövrigt gillar jag ponnymammans blogginlägg (sorry :D) och de facto att hon skriver detta!

istället för att göra vad de flesta hoppades, att lägga det brända slagfältet bakom sigoch som en riktig ledare kavla upp ärmarna och jobba på att skapa goda relationer väljer han att ta över gamla konflikter -andras konflikter – och föra dem vidare in i framtiden.

Det är ju så sant, han har ju valt att ta över Staffes konflikter och föra dem vidare, det har vi ju sett här iom alla konstiga uttalanden från Staffe efter han slutade.

Förbundet har efter hennes inlägg bjudit in henne för en dialog med Fredrik, blir ju spännande att se hur det går! Något var dom nog tvungna att göra iom allt stöd Linda fått på Sociala medier av allmänheten som vill se Linda i ett landslag. Tycker stödet är fantastiskt och just det att många för fram att dom vill se dom bästa ryttarna för Sverige i laget och inte de som är bäst kompisar!
Jag såg nu att hon blivit inbjuden av förbundet att göra en intervju med Fredrik, det ska bli intressant att läsa den!
 
Man tycker kanske det vore intressantare med en intervju med Linda...

Jag tror förbundet märker vart det barkar hän efter sista dagarnas totala sågning av Fredrik av allmänheten inom ridsporten på sociala medier (dvs inte bara i fälttävlansleden) så jag tror nog dom i stort sett "tvingat" Fredrik till en intervju med ponnymamman efter det blogginlägget.
 
Nu får Linda vara med i landslaget, om hon verkligen vill. Vad snällt av honom, det vill hon säkert efter de senaste veckornas uttalanden... :meh:

http://www.hippson.se/artikelarkivet/falttavlan/falttavlanslandslagen-samlades-i-malmo.htm
Hoppas verkligen den här mannen inte kör sporten i botten en gång för alla, det är ju liksom inte långt kvar nu! Hur den här pajasen kunde få gå före i kön av de kompetenta ledare som har insikt i sporten ur bland annat ett svenskt perspektiv och som sökte tjänsten övergår faktiskt mitt förstånd!
 
Ja herregud.. Men bara så ni vet innebär inte en landslagsplats att man får rida mästerskap :banghead:

Undrar om han delger de andra denna fantastiskt positiva peppande fras?
 
Eller varför inte denna sanning:

Konflikten med Linda Algotsson har han försökt att skilja från övriga landslaget.
– Jag har försökt att hålla det borta från övriga ryttare.


Jomenjovisst - han har bara snackat skit om Linda med två av dom.
 
Jag blir mest beklämd över att de övriga är så rädda för konkurrensen , men dom flesta har ju riktigt dåliga resultat i truppen så jag är väl inte förvånad att dom tar chansen att sticka en kniv i ryggen på en av de bästa ft- ryttarna genom tiderna! Nu vinner man ju inte medaljer på sin personlighet utan på sin prestation! Dessutom är ju flera av dom inte så jävla lätta personer heller :meh:
 
Det som förvånar mig mest är att FB överhuvudtaget lyssnat av ryttarna och låtit ryttarna kommentera en kollega. För mig är detta märkligt. En stark ledare tar avstånd direkt, knyter upp problemet och låter det lösas. I första delen påstås det handla om att Linda var negativ för laget men i intervjun med Ponnymamman drogs uteblivna träningar upp. Men i min värld har inte de andra ryttarna med det att göra. Jag förutsätter att det tas mellan aktuell ryttare och kapten. Övriga ryttare accepterar deras överenskommelse.
 
Jag skulle verkligen vilja veta varför ett uttalande i en lokaltidning, som sedan drogs upp till en jätteaffär i en facktidning där bara den avgående förbundskaptenen fick uttala sig - räknas in som värre för lagandan och svensk fälttävlan än låt säga stora svarta rubriker på löpen om förestående konkurs som skedde precis innan Friends-tävlingarna..
 
Jag skulle verkligen vilja veta varför ett uttalande i en lokaltidning, som sedan drogs upp till en jätteaffär i en facktidning där bara den avgående förbundskaptenen fick uttala sig - räknas in som värre för lagandan och svensk fälttävlan än låt säga stora svarta rubriker på löpen om förestående konkurs som skedde precis innan Friends-tävlingarna..

Men nu blev det ingen konkurs. Fast jag förstår inte vad det har med lagandan att göra faktiskt :confused:
Jag lyssnade precis på fälttävlanspodden med Gunilla Fredriksson och hon sa att dom hade en fantastisk laganda vid OS i London!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp