Och den nya förbundskaptenen är:

Även efter han hoppade av kommittén så har han varit ute på fler internationella tävlingar den här säsongen än några av tränarna i nuvarande landslagsuppsättning.. ;) Dessutom är han inte mitt förslag på kapten lika mycket som han är som ersättare till Gunilla Fredriksson som måste bort hon med för det som pågått under de senaste åren är ju bara en förlängning på hur det såg ut inför London12

Jo fast det är ju en helt annan sak att åka med som Kapten än som pappa! Han har väl inte så mkt tid i vardagen dessutom.
 
Intressant diskussion. Men nej, det hade absolut inte varit bra med Yogi. Tack o lov är han både för dyr, ointresserad och för gammal. Hans ledarstil är "total dominans". Inget som på något sätt passat de svenska ryttarna. Piia, nej jag torr inte alls på det av flera skäl. Ett tungt vägande skäl är finnarnas kritik. Anna Hassö? Men inte Sivert Jonsson som Chief dÉquipe. Det räcker inte att vara social och kunna prata med folk. Analytisk förmåga i yrkeslivet?
Näpp, där måste det finnas betydligt bättre personer! Jag minns att någon gjorde en alldeles lysande utvärdering av den dåförtiden hemliga idén kring förslag om olika M-regler. Minns ni? Det var då Anna H var ryttarrep i FT kommittén. Var det Jonas Velander?
 
Jag kan absolut tänka mig Anna Hassö men då får hon ju lägga stövlarna på hyllan när det gäller elitsatsning i ft! Tror inte man ska kombinera de båda! Anna har ju iallafall all den kunskap som krävs för jobbet plus att hon inte dansar efter ankdammens pipa, en nog så viktig egenskap. Fast just därför får hon nog aldrig frågan....
 
Anna gillar jag med. Annars får jag lägga in en röst på.....Tina Lundin? Kan förvisso bli lite klurigt med en ex-make och också hennes vänskap med F. Fast jag förutsätter att ett jobb sköts professionellt oavsett relation.
Och är Piia ute ur leken pga kritik, så borde Lasse också vara ute ur leken.
 
Anna gillar jag med. Annars får jag lägga in en röst på.....Tina Lundin? Kan förvisso bli lite klurigt med en ex-make och också hennes vänskap med F. Fast jag förutsätter att ett jobb sköts professionellt oavsett relation.
Och är Piia ute ur leken pga kritik, så borde Lasse också vara ute ur leken.

Hur kan du förutsätta det när de stora bråken inom FT har berott just på det?
 

Du skrev .. Fast jag förutsätter att ett jobb sköts professionellt oavsett relation.

Bristen på det var ju orsaken till det stora ft bråket inför Sidney där dåvarande Kaptenen tog med sina buddys även om 50 ekipage hade bättre resultat typ, vilket resulterade i att inget lag skickades överhuvudtaget.
 
Du skrev .. Fast jag förutsätter att ett jobb sköts professionellt oavsett relation.

Bristen på det var ju orsaken till det stora ft bråket inför Sidney där dåvarande Kaptenen tog med sina buddys även om 50 ekipage hade bättre resultat typ, vilket resulterade i att inget lag skickades överhuvudtaget.
Jag har överhuvudtaget inte kommenterat vad som sker i ankdammen utan helt enkelt konstaterade att jag förutsätter att man kan sköta sitt jobb som proffs (och jag skrev ihop det med mitt förslag om Tina, just för hennes "förhållanden" till vissa av de som är/kan bli aktuella.).
 
Jag har överhuvudtaget inte kommenterat vad som sker i ankdammen utan helt enkelt konstaterade att jag förutsätter att man kan sköta sitt jobb som proffs (och jag skrev ihop det med mitt förslag om Tina, just för hennes "förhållanden" till vissa av de som är/kan bli aktuella.).

Å ja svarade att det är ju just det som ÄR och har varit de stora problemen i svensk fälttävlan att relationerna inte har varit på en professionell nivå, så det blir lite märkligt att du förutsätter det.
 
Ett problem är ju att vi är ett litet land och ft sporten liten. Vilket innebär att alla nämnda namn har ng relation till sporten i form av: domare, arrangör, aktiv ryttare tränare, make/maka, sambo etc etc. Så då är ju förslaget att ryttare inte får tas ut av en enda person jättebra. Jag tycker att aktiva ryttare visst kan bli för kaptener! Och lanserar Victoria C som kandidat. Anna Hasse också för den delen. Dags gör en kvinna tycker jag.
 
Ett problem är ju att vi är ett litet land och ft sporten liten. Vilket innebär att alla nämnda namn har ng relation till sporten i form av: domare, arrangör, aktiv ryttare tränare, make/maka, sambo etc etc. Så då är ju förslaget att ryttare inte får tas ut av en enda person jättebra. Jag tycker att aktiva ryttare visst kan bli för kaptener! Och lanserar Victoria C som kandidat. Anna Hasse också för den delen. Dags gör en kvinna tycker jag.

Vi hade ju nyss en kvinna :angel:

Nej det är inget bra med en aktiv ryttare som samtidigt är Kapten! Som gjort för skitsnack och osämja! Känns inte som svensk ft behöver mer av den varan
 
Om kritik för hur man sköter saker diskar Piia då åker ju Lasseförslaget direkt också i soptunnan. Tror ändå just som kapten att det behöver vara någon som har koll på fälttävlan inifrån o ut. Så Piia står fast som mitt förslag. Däremot är jag helt för ett team av tränare och gemensam uppläggning av hur 1 år ska se ut. Men heller ingen aktiv ryttare, tror inte på det upplägget alls.
 
HUR är det tänkt att en aktiv ryttare ska ha tid att driva ett landslag på högsta nivå som det ändå handlar om när man som för svensk räkning har tillräckligt många ekipage så man kan skicka lag till EM, VM och OS varje år?
 
Jag gillar @fios förslag om Uffe, han har varit borta tillräckligt länge för att inte vara insyltad till höger och vänster. Dessutom måste ju Sverige vara moget för en kapten från Lapplands Väsby nu!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp