Oense om boendet aka fortsättning på oense om vårdnaden

Nu menade jag faktiskt inte att någon skulle tjata eller något illa menat överhuvudtaget! Det var i all välmening och jag skrev att det inte behövdes någon förklaring eller något sådant, så det finns ingen anledning alls att komma med pekpinne från någon av er. Hon är inte skyldig oss något, det är jag mycket väl medveten om.

Jag ska sluta bry mig.
 
Jag är här. Vi är okej! :heart

Har tagit en paus från eländet (så mycket jag kunnat iallafall). Men nu håller allt på att braka åt helvete (igen). Det blir sakta men säkert värre. Tydligen häxjakt på exets Facebook på mig idag också (jag tar absolut inte åt mig längre). Det är intressant att se hur man kan vända något totalt som han gör och direkt få "alla" med sig. Jag hade enkelt kunnat motbevisa alltihop med en enda screenshoot men kommer inte göra det. Jag har inte ett skit att bevisa för hans vänner.

Utredningen är precis påbörjad. Har fått reda på att han kommer använda ett gemensamt beslut (ironiskt nog det enda med Mini vi var överens om efter hon föddes) emot mig i tvisten och jag kan tyvärr inte bevisa att det även var hans vilja så har ett svårt beslut framför mig. Pest eller kolera typ.

Han har fortfarande inte gjort mer åt bilbarnstolen.

Mini har fått dagisplats nu iallafall. Hon börjar om en månad lite drygt. Väldigt blandade känslor inför det. Känns hela tiden som jag måste gå emot mig själv och min tro på vad som är bäst för Mini pga den här jäkla tvisten.

Distans till honom fysiskt har verkligen gjort gott. Hade vi bara fått en ny kontaktperson som skötte överlämningarna också så hade det varit ännu bättre. Mini tar stryk i nuläget tyvärr. Men hon har iallafall en mamma som är mycket stabilare, mycket mer närvarande och ännu starkare.

Lite svammel och tankar från mig!

Ni får gärna hjälpa mig med tankar om vad jag absolut inte får missa att ta upp med familjerätten nu när jag ska dit på första mötet i veckan. Sålla ut det viktigaste i denna röran. :p
 
Varför behöver pappan öht ett ombud i familjerätten?

Enligt vad han sagt till mig: För att vinna fördelar. Han hotar ofta med just att grannen "sitter i kommunen" och att dom ska sätta dit mig för allt dom kan.

Den officiella versionen till familjerätten är pga dyslexi (fast förklarar ju inte varför han sköter telefonkontakt också).

Jag är övertygad om att både exet och grannen tror det ger exet fördelar. Jag hoppas verkligen inte det är så.

Angående familjenämnden så tror jag att jag skrivit om det innan. Att grannen använder sig av "familjenämndens namn" för att "ge tyngd åt sina ord" dvs det han säger ska vara mer trovärdigt än det jag som privatperson säger. Han skrev ju en komplettering åt exet som är diarieförd som "komplettering från xx kommun."

Jag har mailat nämndens ordförande och ställt en fråga om det utan att ange namn och tydligen var det helt okej med honom då det "gjorts som privatperson" vilket jag påtalat att det har det ju inte riktigt gjorts. Men har släppt det nu. Verkar inte ge något.
 
Skönt att höra från dig men jag får lite ont i magen när jag läser ditt meddelande. Vad jag lider med dig och mini. Tyvärr har jag inte så mycket att komma med.
 
Men vem är det som sitter och rapporterar om hans Facebook till dig? Be hen sluta!

Ja det är inte direkt en person. :p Men jag bryr mig verkligen inte vad som skrivs längre. Jag brukar påtala att jag inte vill ha några detaljer. Och jag visste att det skulle bli rabalder där efter helgens umgänge. Kanske bra att ha det dokumenterat dock.

Ser inte fram emot morgondagens möte. Sitta och älta gammal skit igen. Hen har en sammanfattning från förra kommunen men med tanke på att den är väldigt bristfällig så lär jag behöva dra alltihop igen.
 
Hade skrivit ett långt inlägg om vad som hände i helgen men det försvann. Får göra ett nytt försök en annan gång.

Sitter och försöker sammanfatta hela den här härvan så jag inte glömmer något viktigt. Men är ju så jäkla snurrigt så vet i sjutton hur jag ska få fram det viktigaste.
 
Hade skrivit ett långt inlägg om vad som hände i helgen men det försvann. Får göra ett nytt försök en annan gång.

Sitter och försöker sammanfatta hela den här härvan så jag inte glömmer något viktigt. Men är ju så jäkla snurrigt så vet i sjutton hur jag ska få fram det viktigaste.
Stöttekram
hugging.gif
 
Hade skrivit ett långt inlägg om vad som hände i helgen men det försvann. Får göra ett nytt försök en annan gång.

Sitter och försöker sammanfatta hela den här härvan så jag inte glömmer något viktigt. Men är ju så jäkla snurrigt så vet i sjutton hur jag ska få fram det viktigaste.

Du har tillräcklig koll på det bara du får tid och ro att få ihop det. Ett sätt att starta sammanfattningen kan vara att skriva korta punkter i den ordning du kommer på dem. Ett annat sätt kan vara om du ritar upp en mindmap där du t.ex. sorterar in större händelser och sedan bryter ner dem i mindre bitar.
Jag skulle försöka vara saklig och tänka hur det kan presenteras i ett utifrån-perspektiv för att hitta de bitar som känns viktiga. Luddigt beskrivet kanske så hoppas du förstår hur jag menar! :-)
 
Fattar inte hur folk fortfarande orkar gå hans ärenden. Fick ett sms i morse. Av den jag anförtrodde mig mest till när det var som värst mellan oss (innan Mini kom). Hen påstår att det är tydligt att det är min mamma som påverkar mig negativt. För det var när hon flyttade in allt ändrades... Ja för inte kan det ha att göra med vad som hände som gjorde att min mamma flyttade hem till mig? :banghead: Och det är jag som svartmålar och krigar tydligen. Suck. Hen kommer inte få ett svar. :mad:
 

Du har tillräcklig koll på det bara du får tid och ro att få ihop det. Ett sätt att starta sammanfattningen kan vara att skriva korta punkter i den ordning du kommer på dem. Ett annat sätt kan vara om du ritar upp en mindmap där du t.ex. sorterar in större händelser och sedan bryter ner dem i mindre bitar.
Jag skulle försöka vara saklig och tänka hur det kan presenteras i ett utifrån-perspektiv för att hitta de bitar som känns viktiga. Luddigt beskrivet kanske så hoppas du förstår hur jag menar! :-)

Tack! :heart
 
Fattar inte hur folk fortfarande orkar gå hans ärenden. Fick ett sms i morse. Av den jag anförtrodde mig mest till när det var som värst mellan oss (innan Mini kom). Hen påstår att det är tydligt att det är min mamma som påverkar mig negativt. För det var när hon flyttade in allt ändrades... Ja för inte kan det ha att göra med vad som hände som gjorde att min mamma flyttade hem till mig? :banghead: Och det är jag som svartmålar och krigar tydligen. Suck. Hen kommer inte få ett svar. :mad:

Men ursch. Alltså jag har blivit helt less på människor på sistone. Vad har personen ens med det här att göra?
 
Ja det är inte direkt en person. :p Men jag bryr mig verkligen inte vad som skrivs längre. Jag brukar påtala att jag inte vill ha några detaljer. Och jag visste att det skulle bli rabalder där efter helgens umgänge. Kanske bra att ha det dokumenterat dock.

Ser inte fram emot morgondagens möte. Sitta och älta gammal skit igen. Hen har en sammanfattning från förra kommunen men med tanke på att den är väldigt bristfällig så lär jag behöva dra alltihop igen.

Fast om det kommer fram till Minis pappa att du vet om vad som skrivs på FB om dig så misstänker jag att han kommer att utnyttja det till sin fördel i framtiden.

Jag hade inte tagit upp det.
 
Hade skrivit ett långt inlägg om vad som hände i helgen men det försvann. Får göra ett nytt försök en annan gång.

Sitter och försöker sammanfatta hela den här härvan så jag inte glömmer något viktigt. Men är ju så jäkla snurrigt så vet i sjutton hur jag ska få fram det viktigaste.

Jag kan inget om vårdnadstvister men jag tänker mig att en sammanfattning om vad som har hänt, vad som nu fungerar mellan er gällande Mini och vad som inte fungerar gällande Mini, vad du önskar i framtiden (baserat på Minis mående), vad du befarar ska hända (baserat på Minis mående). Men det där kan nog andra bättre en mig. Vill skicka en stor styrkekram, jag tror du behöver den!
 
skrivit om det innan. Att grannen använder sig av "familjenämndens namn" för att "ge tyngd åt sina ord" dvs det han säger ska vara mer trovärdigt än det jag som privatperson säger. Han skrev ju en komplettering åt exet som är diarieförd som "komplettering från xx kommun."

Jag har mailat nämndens ordförande och ställt en fråga om det utan att ange namn och tydligen var det helt okej med honom då det "gjorts som privatperson" vilket jag påtalat att det har det ju inte riktigt gjorts. Men har släppt det nu. Verkar inte ge något.
Angående att utnyttja sin position i yrkeslivet för privat bruk så hade jag inte släppt det.
I mitt yrke sker flertalet tyckanden från allmänheten och det är skarpare läge om det kommer från ex. en kommun . Därför hugger jag direkt när jag uppfattar att anställda försöker få det till att det är i ex. kommunens intresse. De får helt enkelt skriftligt bekräfta att de ger synpunkter som privatperson .
Det kan platsa in under brottsbalken 10 kap.
 
Ang. grannens brev så hade jag påpekat för den som uppenbarligen missuppfattat det att det blivit fel diariefört för att det inte skickats i tjänsten utan i egenskap av ex. ombud. Inga konspirationsteorier eller anklagelser men bara typ jag noterade att det blivit en miss här, den är nog bra om ni rättar. Gärna mail, så finns det ju på text också.

Antar det är domstolens eller familjerättens diarieföring du menar att det ligger i...
Kan spela stor roll om det missuppfattas för att vara kommunens ställningstagande.
Men gör absolut inte stor grej av det som tar energi från dig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
331 166
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
173 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp