Örhängen

Gammeln

Trådstartare
Älsklingen har önskat sig örhängen. Hon är blondin och har typ halvlångt hår. Vad passar? Själv gillar jag glitter på kvinnor och funderar på typ Strass, Swarovski och små hängande saker eller är det för "billigt" :crazy:.
 
Har hon glasögon? Själv har jag svårt för kombon glasögon + hängande örhängen. Med utsläppt hår blir inte heller hängande örhängen så fina; de "försvinner" i håret. Med uppsatt hår funkar de förstås. En liten glittrande "knapp" är snyggt på de flesta.
 
Har hon glasögon? Själv har jag svårt för kombon glasögon + hängande örhängen. Med utsläppt hår blir inte heller hängande örhängen så fina; de "försvinner" i håret. Med uppsatt hår funkar de förstås. En liten glittrande "knapp" är snyggt på de flesta.
När hon ska vara fin brukar hon ha utsläppt hår men hon sätter upp det så att öronen kommer fram ibland bara på en sida O_o. Så ett fast hänge är att rekommendera då
 
Om man ska hårdra finns det två sorters personer - de som gillar diskreta örhängen och de som gillar hängande/stora örhängen. Börja med att kolla vad hon har för örhängen, finns det mer än ett par stora/färgglada eller är alla enkla och diskreta. Kolla också om det är mer guld eller silver i smyckesskrinet. Köp nåt som är i någorlunda samma stil som de hon redan har, fast inte likadana såklart! Eller så satsar du på att köpa ett par som matchar nån klänning eller tröja hon gillar. Om det är för svårt, fota smyckesskrin/klänning och visa i affären.
 
Om man ska hårdra finns det två sorters personer - de som gillar diskreta örhängen och de som gillar hängande/stora örhängen. Börja med att kolla vad hon har för örhängen, finns det mer än ett par stora/färgglada eller är alla enkla och diskreta. Kolla också om det är mer guld eller silver i smyckesskrinet. Köp nåt som är i någorlunda samma stil som de hon redan har, fast inte likadana såklart! Eller så satsar du på att köpa ett par som matchar nån klänning eller tröja hon gillar. Om det är för svårt, fota smyckesskrin/klänning och visa i affären.
Hon har inga som är stora och färgglada och så har hon sagt att hon tycker att hon passar bättre i silver än guld vilket kommer att bespara mig en ansenlig summa :up:. Prinsessan Diana hade ibland några diskreta hängade örhängen funderar lite åt det hållet men kanske bäst med fasta vilken hon har och som jag tror hon gillar. Har inte sett henne i hängande örhängen.
 
Älsklingen har önskat sig örhängen. Hon är blondin och har typ halvlångt hår. Vad passar? Själv gillar jag glitter på kvinnor och funderar på typ Strass, Swarovski och små hängande saker eller är det för "billigt" :crazy:.

Jag har långt hår och oerhört sällan dinglande örhängen, föredrar stiftörhängen alla gånger.

Strass, cz och swarovski är bijouterier i mina ögon, jag vill ha guld eller silver och "riktiga" stenar eller pärlor. Jag tycker att pärlor är fint och klassiskt. :) Till vardags har jag alltid enkla guldpluppar i örsnibbarna och en guldstjärna i tragus.
 
Hon har inga som är stora och färgglada och så har hon sagt att hon tycker att hon passar bättre i silver än guld vilket kommer att bespara mig en ansenlig summa :up:. Prinsessan Diana hade ibland några diskreta hängade örhängen funderar lite åt det hållet men kanske bäst med fasta vilken hon har och som jag tror hon gillar. Har inte sett henne i hängande örhängen.

Där har du det! Diskreta hängande örhängen är fint men en del gillar inte alls hängande och har hon inga såna är hon antagligen en av dem. Satsa på eleganta ickehängande silverörhängen, grattis du har ett stort urval!
 
Jag har långt hår och oerhört sällan dinglande örhängen, föredrar stiftörhängen alla gånger.

Strass, cz och swarovski är bijouterier i mina ögon, jag vill ha guld eller silver och "riktiga" stenar eller pärlor. Jag tycker att pärlor är fint och klassiskt. :) Till vardags har jag alltid enkla guldpluppar i örsnibbarna och en guldstjärna i tragus.
Pärlor tycker jag är så vanligt. När man ser henne så ska man liksom haja till det ska vara nått snyggt lite ovanligt
 
Jag har långt hår och oerhört sällan dinglande örhängen, föredrar stiftörhängen alla gånger.

Strass, cz och swarovski är bijouterier i mina ögon, jag vill ha guld eller silver och "riktiga" stenar eller pärlor. Jag tycker att pärlor är fint och klassiskt. :) Till vardags har jag alltid enkla guldpluppar i örsnibbarna och en guldstjärna i tragus.
Ska det vara dubbelklick, enkelklick eller skruvfäste
 
Om du gillar bling så är de här lite roliga och ganska ovanliga, finns matchande halsband också.
Det guld + swarovski:

1718857_front_large.png
 
Har ingen aning om vilken budget du tänkt dig, men här är några förslag, utifrån att hon föredrar guld, du gillar bling och vi gissar att hon föredrar fasta (och kanske mer diskreta?) örhängen framför hängande:
http://www.albrektsguld.se/article/orhangen_i_akta_silver_2712495
http://www.albrektsguld.se/article/orhangen_i_18k_guld_1737972 (de är i vitt guld)
http://www.hallbergsguld.se/article/diamantorhangen_i_18k_guld_0725382 (vitt guld)
http://www.hallbergsguld.se/article/orhangen_i_akta_silver_2717445
http://www.hallbergsguld.se/article/orhangen_2899268
http://www.thomassabo.com/SE/sv_SE/...ings&dwvar_H1870_config-color=051-14#start=26

Lite olika prisklasser och olika stilar, är det något av paren du tror är åt ett håll hon kan gilla?
Det är jättesvårt att ge tips utan att veta mer om vad damen i fråga gillar.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 348
Senast: sthu
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 254
Senast: Mirre
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 252
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 936
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp