Bukefalos 28 år!

Öroninflammation

Meibla

Trådstartare
Happs.. då har Mulle gått å fått öroninflammation då. Otitis ex(?) lr va d nu va vet sa. så nu är det 2,5 veckas kur med Fucidin som gäller.
Nu till frågan.. den e kanske lite dum, men iaf.. :crazy:
Kan jag fortsätta vara ute med honom lika mkt som innan? eller blir det värre? Han älskar att vara ute och leka i snön, och känner mej elak om han bara ska få gå korta promenader, men samtidigt vill jag ju inte att inflammationen ska bli värre. :(
 
Sv: Öroninflammation

Jag med mitt urusla minne kommer inte ihåg vad Mulle är för ras, men om han har nerhängande öron kan det vara bra att torka "ur" dem med en handduk när ni kommer in för att få bort lite fukt.
 
Sv: Öroninflammation

Han är vit schäfer/BC. ;) Han har ett hängande, och det är i det örat som han fick inflammationen i. Ska tänka på att torka ur det när vi vart ute :)
 
Sv: Öroninflammation

Usch! Stackars vovve!

Lånar tråden lite..
Min hund fick också diagnosen öroninflammation häromdagen med Fucidin och någon tiodagars antibiotika som heter Baytril ordinerat.
Är det vanligt att man får antibiotika utskriven?
 
Sv: Öroninflammation

klart du skall va ute!!! Försök bara se till att han får så lite fukt i öronen som möjligt! Bada honom mer sällan!
 
Sv: Öroninflammation

ja det händer det beror ju lite på hur agressiv infl är.
 
Sv: Öroninflammation

Baytril är en ganska stark antibiotika så det kan ju tänkas att öroninflammationen var av en lite kraftigare variant. Det man kan tänka på när hunden får antibiotika är att man inte ska träna för kraftigt med dom under den perioden. Detär lite som människor att man inte ska överanstränga sig. Självklart så är ju den vardaliga motionen inte något man ska ge avkall på.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 297
Senast: Ponnyfoton
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 330
Övr. Hund Jag jobbar i en djuraffär, vilket är både jätteroligt, för jag får ju jobba med min hobby och träffa på människor med samma intresse som...
2
Svar
26
· Visningar
6 006
Senast: Lavender
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp