Överlevnadstråden.

Spinofftråd och idéer om vad som kan göras den dagen landet angrips-blockeras av en fientlig armé.

En bra början är ju att läsa detta och visst, det är en publikation som försvarsmakten gett ut men med lite fantasi så finns det mycket som går att översätta i det "civila mörkret" den dan det hettar till.

http://www.vildvaxande.org/texter/handbok_overlevnad.pdf

Off t från överlevnadsriktningen:

Vad menas med fientlig armé och vad är den fientliga arméns syfte?
Beroende på svaret kan det ju innebära en förbättring ;)


När det kommer till överlevnad och hot känns det som det bara finns ett svar och det är att vara en i stort sett självförsörjande bonde med smarta lösningar på uppvärmning, el, vatten etc
 
idéer om vad som kan göras den dagen landet angrips-blockeras av en fientlig armé.
Om man nu inte tillhör SD och tycker det är en kul idé att den rödbruna geggan skulle dra in över vårt land, så finns det ju ett och annat att fundera på.

Matförråd, höns och hembränt i all ära - men hur skulle det kännas den dagen som bomberna föll över gården och både hus och hem försvann i en askhög? När även grannarnas och deras grannars gårdar stod i lågor? Hur skulle vi vilja att våra grannländer tog emot oss när vi kravlade oss över gränsen med barnen i handen och inget annat? Hur skulle vi önska att resten av världen reagerade?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: _Taggis_
·
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 185
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 099
Senast: Djurvän
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 604
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp