Bukefalos 28 år!

Övernattningsbox

Ponnymamma5

Trådstartare
Hej alla

Jag har en liten fråga kring att resa med häst ..... Funderar på att eventuellt vara med på ett meeting till sommaren som ligger 85 mil bort, dvs en lång resa som måste delas upp på fler dagar. Hur gör man då ? Finns det "Hästhotell" eller hur fungerar det ?

Tacksam för hjälp och råd :-)
 
Sist vi skulle 110 mil bort övernattade vi efter typ 55 mil på ett ställe jag fått tips om som låg bra till efter E4an. Får man fråga vilken sträcka du tänkt dig så kanske du kan få några tips?
 
Det vanliga är att stalla upp hos någon man känner. Det finns åtminstone ett hästhotell. Längs E4 någon mil norr om Norrköping.
 
Om du inte känner någon längs sträckan kanske det går att kontakta t.ex. stuterier, större anläggningar, ridskolor och liknande och fråga om de har möjlighet att ta emot en gästhäst en natt.
 
Tack alla ! Självklart underlättar det ju att veta sträckan och det rör sig om Skåne till Gävle. Dressyr SM för Ponny 2015 går av stapeln i Gävle och jag har en dotter som är supersugen på att försöka kvala men undrar då om en eventuell start är praktiskt genomförbar ..... :-( Dessvärre har vi inte något kontaktnät bland hästfolk norrut därav mitt inlägg. Konkreta adresser/kontaktuppgifter tas tacksamt emot !
 
Tack alla ! Självklart underlättar det ju att veta sträckan och det rör sig om Skåne till Gävle. Dressyr SM för Ponny 2015 går av stapeln i Gävle och jag har en dotter som är supersugen på att försöka kvala men undrar då om en eventuell start är praktiskt genomförbar ..... :-( Dessvärre har vi inte något kontaktnät bland hästfolk norrut därav mitt inlägg. Konkreta adresser/kontaktuppgifter tas tacksamt emot !
finns en grupp på fb som heter boxplats nära tävling eller ngt liknande. lägg ut en förfrågning där så kommer du nog få ett par svar :)
 
Det är inte ovanligt att träningsanläggningar har övernattning för både ryttare och hästar. Kanske kan någon av dem ha plats. Lär ju blir mer än ett ekipage från Skåne, så ni skulle ju kunna leta efter ett ställe där ni kan vara flera tillsammans. Kan ibland underlätta om det är mer än en häst som ska stå i gäststallet.

Tränare med egen anläggning kan också ha gästboxar.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: zarmino
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 642
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 943
Senast: Pilot
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 208
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp