Bukefalos 28 år!

Överreagerar jag?

@RedHyuuga För mig innebär frasen"Ja, du är ju den som ska va mest mogen av oss" att du enligt ålder eller vadsom ska vara mest mogen men att så inte är fallet, dvs att du är omogen.

Men det är egentligen inte intressant, eftersom ni inte verkar förstå varann och synka bra känns det dumt att lägga mycket energi på honom?
Han är ett år äldre än mig och om man specifikt ska titta på just den situationen, så hade jag skämtat om något precis innan, sen när jag tittar på honom så viker han av med blicken och är "öööööh... ööööö....öööö" minns tyvärr inte vad det var han sa efter det, men jag minns att jag blev förvånad då han i tidigare diskussioner ansett att han är den som kan, mest mogen och vet bäst för att han är äldst.

Jag är långt ifrån omogen, skulle jag vart det skulle jag inte reda ut att leva helt själv och kunna planera min ekonomi inför stora utgifter så som service på bilen, dubbla hyror, veterinär, försäkringar, lån m.m.
Men man måste inte vara vuxen/mogen jämt, det blir väldigt tråkigt då, så då går det att skojja till det lite, ha lite barnsligt kul, man är inte äldre än vad man gör sig sägs det.
Jag tycker det är viktigt att kunna skratta från hjärtat och verkligen känna sig glad. Jag är flexibel, seriös när det krävs helt enkelt. :)
 
Men mammas säger ju inte att du är omogen, utan att du kanske missförstod honom första gången. Inte för att jag förstår varför det spelar roll
 
.
Men man måste inte vara vuxen/mogen jämt, det blir väldigt tråkigt då, så då går det att skojja till det lite, ha lite barnsligt kul, man är inte äldre än vad man gör sig sägs det.
Jag tycker det är viktigt att kunna skratta från hjärtat och verkligen känna sig glad. Jag är flexibel, seriös när det krävs helt enkelt. :)

Men ... hur tänkte du här?
Att vara vuxen skulle innebära att man är humorbefriad och aldrig leker?
:confused:
 
@RedHyuuga Ja, precis som @em-pirre säger menar jag inte att du är omogen (jag känner inte dig), utan att jag inte tolkade hans uttalande på samma sätt som dig, och om ni missförstår varandra verkar det besvärligt att vara vänner.

Sedan är inte att vara vuxen = att vara tråkig i mitt tycke, det går utmärkt att ha och vara rolig utan att vara omogen. Sedan är inte mogen och vuxen samma sak i mitt tycke, omogen kan man vara i resonemang även om man är vuxen och klarar alla vuxensysslor utmärkt.
 
I och för sig går det inte att tolka en specifik mening utan att veta vad som sas runt den eller hur den sas (jag glömde bort att text inte kan förmedla tonlägen.. :( ), även om jag försöker förklara så kommer inte allt fram heller.

Sen vet jag inte hur det är med killar som talar om alla sina x å va de tjänar för syfte, vare sig det är i positiv eller negativ bemärkelse. Jag vet någon gång när han berätta att han hade stött på ett gammalt x på tåget som han hade haft ihop det med för några år sedan att nu var hon tjock, jag frågade då varför han berättade det för mig, jag behöver inte veta vilka han haft ihop det med tidigare. Då sa han något i stil med att vi ska va ärliga mot varandra och dela allt (antar att det är pga av detta som jag får reda på att han ska gå å bajsa t ex...)

Det som jag tycker är intressant är om jag vänder på det och gör likadant tillbaka alltså t ex säger att jag ska gå å bajsa så tittar han på mig som jag är ett ufo från en annan planet. Det är ungefär som dom personer som skämtar med/om andra, men när man försöker skämta med/om dom så blir som sura.. det är något jag inte riktigt förstår? Varför är det okej för den ena att göra på ett visst sätt men inte den andra? :confused:

Det borde vara så att man beter/gör så som man vill att andra ska göra tillbaka eller??
 
I och för sig går det inte att tolka en specifik mening utan att veta vad som sas runt den eller hur den sas (jag glömde bort att text inte kan förmedla tonlägen.. :( ), även om jag försöker förklara så kommer inte allt fram heller.

Sen vet jag inte hur det är med killar som talar om alla sina x å va de tjänar för syfte, vare sig det är i positiv eller negativ bemärkelse. Jag vet någon gång när han berätta att han hade stött på ett gammalt x på tåget som han hade haft ihop det med för några år sedan att nu var hon tjock, jag frågade då varför han berättade det för mig, jag behöver inte veta vilka han haft ihop det med tidigare. Då sa han något i stil med att vi ska va ärliga mot varandra och dela allt (antar att det är pga av detta som jag får reda på att han ska gå å bajsa t ex...)

Det som jag tycker är intressant är om jag vänder på det och gör likadant tillbaka alltså t ex säger att jag ska gå å bajsa så tittar han på mig som jag är ett ufo från en annan planet. Det är ungefär som dom personer som skämtar med/om andra, men när man försöker skämta med/om dom så blir som sura.. det är något jag inte riktigt förstår? Varför är det okej för den ena att göra på ett visst sätt men inte den andra? :confused:

Det borde vara så att man beter/gör så som man vill att andra ska göra tillbaka eller??
Alltså jag begriper inte varför ni umgås? Ni verkar ju inte ha ett positivt utbyte av varandra.

Han verkar vara osympatisk och du verkar sönderanalysera varje ord och handling och försöka spela spel med vänner. Dålig kombination.
 
Men jag undrar fortfarande varför allt ska vara ett sånt spel? Du försöker "ge tillbaka", tolka hans alla kommentarer och tonlägen, du undrar vad han menade och varför.

Varför gör du det? Vart vill du komma? Varför får han inte berätta om sitt ex?

Han verkar vara osympatisk och du verkar sönderanalysera varje ord och handling och försöka spela spel med vänner. Dålig kombination.

Precis så här känner jag också. Var vill du komma? Du har ju redan konstaterat att du inte förstår.

Varför inte bara lägga ner och gå vidare? Varför fortsätta sönderanalysera, älta, traggla och älta ännu mer?

Gå vidare, du funkar ju uppenbarligen inte ens som vän med den här snubben. I mina ögon är ni lika goda skäl till disharmonin bägge två, på ert respektive sätt.
 
@RedHyuuga ja men då är det ju dags att ta tag i DIG, terpai, KBT, samtal, självrannsakan. Offerkoftan är bara stor och otymplig och osmickrande. Om man nu vet med sig att man gör något som försvårar relationer med andra så får man ju se till att ta tag i det istället för att bara tycka synd om sig själv och försvinna ner i nån grop av självömkan som inte gör dig gladare eller ger dig fler vänner.

Bara för man alltid gjort nåt betyder inte det att man måste fortsätta.
 
KBT??? Va e d?

Jag vill ta tag i det, men jag vet inte hur.. finns inte så mycket tid över heller när jag jobbar heltid och har häst.. :/
 
Men det är ju sant, det är ju inte bara med honom som jag tänker på vissa saker som han säger, gör ju det med alla jag känner.. har alltid varit så länge jag levt..

Alltså, jag kan vara helt fel ute. Men jag får en känsla av att du så att säga vill ha något av dels den här killen, dels av andra som du umgås med på något slags vänskaplig nivå. Som att det finns ett slags känsla eller upplevelse du vill ha, och som för dig skulle vara det som talade om att det här är En Riktig Vän eller En Riktig Vänskap.

För mig är det att börja i fel ände. Jag tänker att det inte är så intressant vad man skulle kunna få av andra, utan det intressanta är hurdan relationen faktiskt är. Och så får man ta det därifrån, utan att ha idéer om hur det hade kunnat vara om det hade varit annorlunda (och kanske mer perfekt).
 
Exakt, man prioriterar det som är viktigt, låt hästen vila en dag i veckan eller be nån annan ta hand om den 1 dag så går du i någon form av terapi, KBT står för kognitiv beteende terapi och handlar inte bara om att prata om saker utan hur man praktiskt omsätter det man pratar om i hur man hanterar det som man har svårt för eller har problem med. Man får verktyg för att förändra sitt beteende och bryta ovanor :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 745
Senast: Lhas
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 310
Senast: iNHALE
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Det har i ca 1,5 år varit massor av problem med mig, saker som att jag fått svårt med balansen, avståndsbedömning, feber som kommer och...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
27 601
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp