Bukefalos 28 år!

Ofrivilliga pappor?

Sv: Ofrivilliga pappor?

Ja, min man håller med så det finns även män som är så svininga som jag och anser att största ansvaret ligger på... en själv.;)

Fast jag tycker inte att du är på något vis "svinig". Om du känt så vill jag be om ursäkt!

Givetvis finns det män som tänker som dej, precis som jag som kvinna tänker som jag gör:)

Jag tycker också att det finns "ofrivilliga mammor" även om jag tror att de är lite färre i antal. Då tänker jag just på de som av någon anledning inte fattat att de varit gravid innan det är försent(Hurvida detta går till är sin egen disskution och inget jag är insatt i) eller på grund av religiösa skäl. Hur ser du i den saken?
 
Sv: Ofrivilliga pappor?

Jag vet att frågan inte var ställd till mig, men jag tar mig friheten att svara ändå. ;)

Som jag ser det är det inte en skyldighet att genomföra en abort. Det som avgör att en kanske inte vill genomföra en abort kan vara för att graviditeten inte insetts förrän det var för sent, av religiösa skäl eller bara för att en moraliskt eller känslomässigt inte kan motivera ett sådant beslut för sig själv. Men - jag tycker att det är fel att kalla dessa mammor för ofrivilliga mammor, under förutsättning att det var frivilligt sex som föranledde graviditeten.

Ofrivillig tycker jag är en så fel etikett när det handlar om frivilligt sex som reulterat i graviditet och senare barn. Sedan, mindre planerade, oplanerade eller vad en vill välja att kalla det, fine. Men ofrivillig? Nej.

Ofrivillig för mig är samma sak som under tvång, dvs det är ett krav att sexakten som lett fram till föräldraskapet skulle ha skett under tvång. Detta tror jag (observera att det är ovetenskapligt, ingen säker källa) inte är fallet i de flesta fallen av "ofrivilliga" föräldrar.
 
Sv: Ofrivilliga pappor?

Jag tycker det är ganska omodernt att säga att frivillig sex är lika med frivilligt föräldraskap. Här finns alla möjligheter i världen att undvika graviditet och om det misslyckas finns abort så jag tycker inte det är samma sak. Jag har frivillig sex hela tiden men skulle bli mamma mycket ofrivilligt t ex.

Har man däremot oskyddad sex då är man frivillig förälder oavsett vilket kön man har.
 
Sv: Ofrivilliga pappor?

Fast jag tycker inte att du är på något vis "svinig". Om du känt så vill jag be om ursäkt!

Givetvis finns det män som tänker som dej, precis som jag som kvinna tänker som jag gör:)

Jag tycker också att det finns "ofrivilliga mammor" även om jag tror att de är lite färre i antal. Då tänker jag just på de som av någon anledning inte fattat att de varit gravid innan det är försent(Hurvida detta går till är sin egen disskution och inget jag är insatt i) eller på grund av religiösa skäl. Hur ser du i den saken?

Ofrivilliga mödrar som i mödrar som inte fattat att de är gravida är självklart tragiskt, men utan att veta gissar jag att de en stor del av dem ändå finner sig väl i sitt föräldraskap. Om inte finns ju möjligheten dels att lämna barnet i pappans vård (om han är intresserad) eller att adoptera bort barnet. Ett mindre bra alternativ är att överge barnet och jag har en släkting som gjort just det inte bara en gång utan två gånger och henne har jag ingenting gott att säga om. Dock verkar hon trots två misslyckanden ha lärt sig någonting iaf för fler barn än så har det inte blivit.
 
Sv: Ofrivilliga pappor?

Fast här gör du det till en skyldighet för de par som blir gravida att genomföra en abort. Det blir oerhört snett tycker jag. En abort ska vara en rättighet, inte en skyldighet. Bara för att du ser det som ett alternativ att göra abort behöver inte det betyda att andra ser det som ett alternativ. Det är inte en skyldighet från någon och därmed inte något en kan räkna med.

Angående preventivmedel har du givetvis rätt, men det vet vi alla att de inte är säkra till 100 %. Alltså är det en risk alla som har sex där kuk och fitta möts - att det kan resultera i en graviditet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp