Om hattar och mössor

Sv: Om hattar och mössor

Haha E hade passat in här ;)

I helgen var det alltså 30 grader här nere och vi skulle på kalas.

Ella iförd en klänning med kort ärm som hon valt ut, svarta tights , converse och tjockaste vintertumvantar :D
 
Sv: Om hattar och mössor

Hoppas inte det!

I så fall skulle jag varit en av dem du kommenterat, garanterat. Jag satte nämligen inte på A overall när vi skulle till dagis på vintern, jag packade den i en IKEA kasse.

10-30 sekunders promenad med barn buret i filt till varm bil. Kör 5 minuter, bär barn i filt 7-20 sekunder till dagisets dörr. Stor overall är inte bara obekvämt i en bilbarnstol det kan också vara farligt vid en krock.

Men jo jag fick kommentarer av andra föräldrar. (kanske borde man klätt på barn overall, gått till bil, klätt av barn overall, kört till dagis, klätt på barn overall, gått 10 sekunder till dagis dörr, klätt av barn overall. Men jag skippade det och han blev då inte sjuk. Tror inte ens man skulle bli sjuk av att springa i t-shirt, barfota till bilen i 10 minus om det vore så. Dessutom skulle bilen blivit kall om jag stått med öppen dörr för att pilla av overallen.)

Det kan säkert ha hänt att A blev buren i 20 sekunder till bilen i plusgrader utan mössa som baby också, vem vet. Han var runt 10 månader den vintern och drog av sig mössan jämt.
 
Sv: Om hattar och mössor

Knapplån. Mänga här verkar sundare än dem man möter irl... Jag tycker många tenderar att överklä sina barn, varför skule barnen behöva mer kläder än vi kan man undra, undantaget spädisar så klart. Ludvig, 3½, har mössa eller keps när det finns något att skydda sig emot helt enkelt. Bäbis Amanda har däremot så gott som alltid solhatt eller tunn mössa uter
 
Sv: Om hattar och mössor

Då vet jag faktiskt inte, vi hade ju inte mössa inomhus i alla fall när han var nyfödd (som jag tror vissa har, å andra sidan föddes han med ganska rejält med hår). Jo nu minns jag, vi hade overall med luva, han hade alltid luvan uppfälld när vi gick ut, och alltid overall även korta bitar, det är därför jag inte minns mössa. (Inte bävernylon såklart, det var vår, utan bomull o fleece babyoveraller, vi hade sjuka mängder, alla gav det:rofl:). Så jo när jag tänker efter skulle han aldrig ha fått "gå" till bilen utan overall och huva, inte på sommarkvällen heller.
 
Sv: Om hattar och mössor

Jo hihi, man får hoppas att vissa barn är frusna av sig. Typ 27 grader varmt o fleecetröja. (liksom vi inte är så frusna)
 
Senast ändrad:
Sv: Om hattar och mössor

De växer ifrån det! Stå på dig bara! Min lilla var likadan när hon var liten! :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag trodde jag hade ganska bra koll på hur mycket man behöver klä på, men nu har jag blivit osäker...:confused: Var hemma hos en...
2
Svar
24
· Visningar
5 643
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp