Hur mycket klär ni på era bebisar nu vid utevistelse?

Sv: Hur mycket klär ni på era bebisar nu vid utevistelse?

Bara body i åkpåsen blir nog lite kallt!

Med tjockare body menar jag alltså en fodrad "body" eller overall, vad man väljer att kalla den, med huva, och som man kan dra över händer och fötter. Men den är inte vind eller vattentät, utan helt i bomull.
Sen har man ju förstås innekläderna under.
Kanske blev lite begreppsförvirring här, jag är inte så haj på vad alla bebisgrejor heter ännu:p.
 
Sv: Hur mycket klär ni på era bebisar nu vid utevistelse?

Isak är 5 mån nu och har i vagnen body/tröja, byxor, tjocktröja och mössa. Ja strumpor och tennisskor också förstås.

Sitter i sittvagn (eller skiftar mellan sitter och ligger typ)
Nu har det varit ganska kylgit ute och då har jag lagt i ett tunnare täcke.

Han har en åkpåse med armar och huva men har han den i sittvagnen så kan han inte ha selen. Eftersom den spännes mellan benen.
 
Sv: Hur mycket klär ni på era bebisar nu vid utevistelse?

Vi klär inte på speciellt mycket nuförtiden, annat var det från början ;). Men när vi väl lärde oss, hade hon från början: långärmad body, byxor, strumpor, mössa samt en fleeceoverall. Vi har en varmblodig unge, så det enda vi sätter på henne är: långärmad tröja, byxor samt mössa...som hon alltid sliter av. Sockar är meningslöst, men vi bakar in fötterna i en filt om det är kyligt. Ska skaffa strumpbyxor i stället. Skor ser vi ingen mening med, hon kan ju inte gå än. Blåser det och är jättekallt får hon ha en jacka. Mer behövs inte. Ungen är alltid jättevarm. Hon är 9 månader.
 
Sv: Hur mycket klär ni på era bebisar nu vid utevistelse?

om jag bär sonen 7 v i sjal (vilket jag gör mycket) så body, byxor, strumpor, mössa och munkjacka. Nu när jag tänker på det så har jag samma i vagnen fast jag lägger på en filt samt sätter på det där "locket" på liggvagnen. Vantar tycker jag inte behövs än, här i sthlm är det runt 10-12 grader just nu.
 
Sv: Hur mycket klär ni på era bebisar nu vid utevistelse?

Ja overall är en helt annan sak. Det klarar de sig med och så öppnar men upp åkpåsen istället.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har inte varit ute så mycket med Jack än, bara till och från sjukhuset ett par gånger (eftersom han har gulsot).. men jag tycker...
Svar
7
· Visningar
2 671
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Jag behöver lite tips och hjälp nu när det börjar bli kallt ute. Min 5-månaders är ute ganska många vändor varje dag i både sele och...
2 3
Svar
55
· Visningar
12 008
Senast: Dorro
·
Övr. Barn Nu tänker jag främst på så små barn att ni har liggvagn. Har ni åkpåse eller täcke? Är lite förvirrad just nu hur vi ska göra. Våran...
Svar
8
· Visningar
2 761
Övr. Barn Hur klär man bäst en bebis så denne inte svettas i hjäl när man är ute ? Våran bebbe måste vara hur varmblodig som helst. Snart måste vi...
Svar
19
· Visningar
6 457
Senast: fiaskurken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp