Om man avskyr att jobba med människor

kolblakkur

Trådstartare
Efter att ha jobbat med människor i 18 år känner jag att jag är fucking fed up. Jag vill varken möta dem IRL eller via telefon. Kollegor är sin sak men vill absolut inte ha patienter eller kundkontakt.

VAD kan jag arbeta som istället? Har en administrativ utbildning på universitetsnivå men är öppen för att utbilda mig inom något annat.
 
Jag har börjat plugga IT. Vanligt med arbete i projektform och i arbetsgrupper men det upplever jag som en helt annan sak.
Har det kämpigt (ingen tidigare erfarenhet) men siktet är fortsatt inställt på att jobba som systemutvecklare.
 
Min servicevilja tog slut efter någa år i butik, och jag jobbar nu inom industrin. Jag kan ibland sakna butiksjobbet, men sedan påminner jag mig om alla konstiga människor man är tvungen att ha att göra med, och då jobbar jag nöjd vidare här med mina maskiner :cool:

Ibland har jag tänkt att det hade varit idealiskt att jobba på natten då butiken är stängd, med att fylla på i hyllorna och sådant.
 
Jag jobbar med analys på myndighet. Typ alla jag har i närheten av mig, handläggare, administratörer och andra analytiker har i princip bara kontakt med kollegor. Ev någon annan myndighet i nåt samarbete men annars har vi varken kunder eller patienter.
 
Jag har turen att gå på en kyrkogård helt själv. Klart jag måste hälsa och vara trevlig om det kommer någon, men det är på sin höjd ett par per dag, och är man inte på humör håller man sig på annat håll :angel:
 
Jag jobbar med analys på myndighet. Typ alla jag har i närheten av mig, handläggare, administratörer och andra analytiker har i princip bara kontakt med kollegor. Ev någon annan myndighet i nåt samarbete men annars har vi varken kunder eller patienter.
Jag jobbar också på en större myndighet. Det hör verkligen till undantagen att jag har kontakt med någon utifrån. Jag pratar nästan uteslutande med mina kolleger. Sen finns det förstås kolleger som har kundkontakt, men inte på min enhet.
 
Jag tror att hur jobbigt det är att ha kontakt med människor i sitt jobb beror mycket på i vilket läge dessa personer befinner sig. Jag träffar enbart människor när de är i sin yrkesroll, dvs de är sina "professionella, korrekta jag", och det är MYCKET lättare, tror jag, än att träffa människor i egenskap av privatpersoner. Är det då dessutom privatpersoner som befinner sig i ett utsatt läge (är sjuka eller i behov av hjälp) så blir det ännu jobbigare, tror jag. Så det har nog stor betydelse om man jobbar inom vården, skolan, äldreomsorgen än om man jobbar inom näringslivet.

Själv jobbar jag med IT. Har förhållandevis mycket med folk att göra - håller möten, workshops, seminarier osv - men det är som sagt människor som "är sin yrkesroll". Och jag har också en hel del egen tid för konfigurering, dokumentation, tester etc.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 528
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 862
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 497
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp