Bukefalos 28 år!

om man betäcker ett sto

G

GoddessOfLove

som är strax under 160 cm med en hingst som är 127 cm . vad blir storleken på avkomman ?
 
Vanligtvis någonstans där emellan... Men ibland blir det inte som man tänkt... För några år sedan betäcktes en stor häst (hbl) uppstallad hos en bekant med en ganska liten c-ponny (new forest) för att göra en C-eller D-ponny. Avkomman blev en Stoooor häst.
 
Vet om en som betäckte sitt 127 sto med en 144 hingst och fick en avkomma som är 144, den betäcktes senare med 130 hingst och avkomman blev........minst 145...... :confused:
 
Det beror på, man måste kolla längre bak i stammtavlan än bara på stoet och hingsten.
En häst ärver inte stoleken bara efter sina föräldrar, utan en gen längre bak i stamtavlan kan slå igenom!
 

Liknande trådar

Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
512
Senast: Robina
·
Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
6 7 8
Svar
153
· Visningar
15 792
Senast: Ottisen
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 164
Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha ett par överdragsbyxor, tillräckligt vattentäta för promenader i regn. Ofodrade. Men jag är knappt 160 cm lång och...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp