Ont på natten!

carre

Trådstartare
Jag vaknar nästan varje natt av smärtor inunder bröstkorgen. Oftast strålar den mest på högersidan.
Har nu i natt haft två rejäla körningar och hade kraftiga funderingar på att åka in till sjukhuset. Men vet ju att den kommer vara borta innan jag kommit in!
Svårt att beskriva smärtan när den är borta. Tycker att det blir oftare och oftare...

Ingen annan som har eller haft samma problem?
Funderar på om det är stressrelaterat då jag utsätts för psykiskstress ofta på jobbet och blir väldigt stressad av det. Har nu sjukskrivit mig för andra gången på tre veckor då jag inte får sova ordentligt på nätterna....
 
Bröstsmärtor kan vara stressrelaterat, men kan precis lika gärna vara något annat. Sök vård! Även om du inte har smärtan under själva läkarbesöket kan läkaren undersöka varifrån smärtan kan tänkas komma, det kan ingen på buke göra.
 
Jag får göra det.
Lyckades idag att byta VC, så imorgon ska jag kunna beställa tid på den nya :)
 
Boka tid! Det kan vara magsår eller magkatarr också, då brukar det bli värre när man ligger ner. Men hur som helst behöver du träffa en läkare!
 
Ska försöka få en tid i morgon.
Men tycker det är så svårt att beskriva hur ont man har och helt plötsligt så har jag bett om ursäkt att jag är där och det är nog inte så farligt utan jag kan ju prova med några Alvedon....
Mycket skumt att man känner sig som en skurk när man söker hjälp för att man har ont.
 
Nu har jag varit hos läkare. Hon trodde det var min reumatism som blivit värre. Så jag ska in på provtagning idag eller i morgon.
Jag tror inte det är den, har absolut inte samma värk. Men skadar inte att kolla upp, jag kan ju ha fel.
Om inte så är det ju bra att få kontroll efter flera år med värktabletter utan kontroll. Är det sen inte det så letar dom kanske vidare.
 
Vad har du för kuddar och madrass i sängen? Kanske avlastar du tokigt och spänner dig?
Spänningar och stress är vanliga faktorer i den känsla du beskriver.
Jag får precis så när jag hamnar i fel sovställning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Igår vaknade jag med lite smärta i knät som gjorde det svårt att belasta benet ordentligt när jag gick. Smärtan var så pass liten igår...
Svar
4
· Visningar
792
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 728
Senast: ildiko
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 174
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp