Bukefalos 28 år!

Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Boken jag läser just nu har sjukt liten text, det blir jobbigt att läsa. Speciellt på kvällarna när man är trött, jag hoppar till fel rad lite hela tiden. Störigt. Boken är bra i övrigt. Men 500 sidor minimal text, lånetiden går ut 4.4 och jag är bara på sidan 130-140 nånting än. Får snabba på lite så jag hinner läsa klart den.:nailbiting:
 
Boken jag läser just nu har sjukt liten text, det blir jobbigt att läsa. Speciellt på kvällarna när man är trött, jag hoppar till fel rad lite hela tiden. Störigt. Boken är bra i övrigt. Men 500 sidor minimal text, lånetiden går ut 4.4 och jag är bara på sidan 130-140 nånting än. Får snabba på lite så jag hinner läsa klart den.:nailbiting:
Det är just pga sånt där som jag älskar min Kindle :love:.
 
På tal om Egyptien som nämndes tidigare i tråden (orkar inte leta...), hörde ni att en av ryttarna i världscupfinalen i hoppning var därifrån enligt tv-kommentatorn :cautious:
 
Det var nån tidigare i tråden som störde sig på en buss i gbg.. Tack vare det (jag stör nig ju också på den nu, så tack för den! :p )

Men.. Hallå?! Ni som varit i Göteborg.. Har ni sett dom nya (?) älvsnabbarna(?) åh fy Fabian vad fula! Stör ihjäl mig på att jag råkade få syn på en idag, har ju liksom varit lyckligt ovetande om deras existens tills nu :banghead:
Behöver jag säga mer:cautious:
%C3%84LVELI%20och%20%C3%84LVFRIDA%20614x380%202015%20Rickard%20Sahlsten.jpg
 
Jag stör mig på män, för det är oftast män, som säger/skriver Qvinna. Det är så fult och outbildat så jag kräks :wtf:

Stör mig på vår kommuns skolmat. Borde inte få passera som tjänlig föda :turd:

Stör mig ngt fruktansvärt på män som står bredbent, har händerna i fickorna lr i midjan, skjuter fram höftpartiet och sträcker upp bröstet och fäller kommentarer som inte borde fällas 2016. Detta är en ganska vanlig pose i vår småstad och på landet.

Stör mig ngt fruktansvärt på smaskljud, rivkliningar på torrt skinn, snor som dras in i näsan (skjut mig!) och allehanda kroppsljud.

Stör mig på fb- uppdateringar så klart. Igår läste jag om hur det var invandrarnas och statens fel att ett 78- årig pensionär som olovligen bytt lägenhet, de hade frågat och fått nej av den privata hyresvärden, där de som bytte med 78- åringen inte betalat hyra. Han hade betalat deras men de inte hans, varpå 78- åringen blev vräkt. "Man vill ju inte bo i det här jävla landet längre." "Vad har hänt med trygga, fina Sverige?" "Snart måste väl befolkningen fatta att Jimmies SD ska slänga ut packet härifrån". Kommenterat även av folk i min omedelbara närhet. Jag liksom dog en smula.
 
Jag irriterar mig extremt mycket på viss manlig jobbkultur där det är sport att lura arbetsgivaren så mycket som möjligt. Senaste exemplet
http://www.dn.se/ekonomi/lkab-anstallda-uppsagda-for-hemligt-sovrum/
I min stad finns ett uttryck som heter "vilskita" dvs man smiter iväg till toa och sätter sig och sover en stund. Vet till och med en större arbetsplats i en annan stad som förr saknade lås på toadörrarna av just den anledningen.

Och det är män och manliga arbetsplatser. Seriöst - har någon hör talas om en typiskt kvinnlig arbetsplats med liknande smitningskulturer??
 
Jag stör mig på en kollega som försöker få allt att låta så dramatiskt. "Jag blev inlagd på sjukhuset nu och läkarna vet inte vad som är fel. Men jag får inget sjukintyg trots att jag inte kan gå."

Verkligheten var att hen var på vårdcentral, hade bokad tid, och hade fått sjukledig men hen hade för många sjuklediga dagar så ersättningen hade blivit för låg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp