Bukefalos 28 år!

Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig orimligt mycket på besserwissrar som tror att dom har rätt när jag vet att dom har fel. Som svänger sig med en massa ord som dom tror är rätt och så visar det sig att de har helt jävla fel. Just nu diskuterar jag med en dylik om hästfärger och då stör jag mig orimligt mycket på att hon (elller till och med folk) använder de fula engelska orden för färger. Palomino och buckskin hur jävla fult är inte det? Och sen kommer människan och påstår att isabeller inte finns inom quarter - men idiot - det är en färg, som hon envisas med att kalla nånting annat.
 
Hur får du det till det? De bor i ett land där det är olagligt med diskriminering baserat på kön. Det är inte svårare än så. Då får man anpassa sig, försöka ändra på reglerna eller låta bli att göra det som man inte vill anpassa sig till.
Fast jag fattar inte. Kanske är det hårfärgen som slår till igen?

Invandrarkvinnor hindras av förtryck och förtryckande sedvänjor att bada på blandade tider. Och då tycker du att de ska göra det ändå eller låta bli? Är det inte bättre att se till att de blir bekväma att faktiskt gå och simma?
Plus att satsa rejält på information till männen i de grupperna?

Plus att jag inte begriper varför det ska vara helt OK att ordna speciella dagar/kvällar för barn elelr ungdomar med hallowendisco etc, men inte tider för kvinnor....
 
Helt ärligt är hela ditt synsätt mycket mer "vi och dom" uppdelat än mitt. Och nej, hela samhället kommer inte att rasa pga separata badtider men eftersom jag simmat en hel del så vet jag hur svårt det är att få en ledig träningsbana. Än svårare att då få ett halvtomt badhus, många kommer då bli undanskuffade. Kanske barn som behöver lära sig simma, pensionärer, handikappade, vanliga motionärer osv. Det finns mycket i samhället som många inte tycker om, vill vara med på eller känner sig tvingade till för att passa in. Som sagt, det finns många delar av befolkningen som inte är speciellt förtjusta i just badhus.
 
Helt ärligt är hela ditt synsätt mycket mer "vi och dom" uppdelat än mitt. Och nej, hela samhället kommer inte att rasa pga separata badtider men eftersom jag simmat en hel del så vet jag hur svårt det är att få en ledig träningsbana. Än svårare att då få ett halvtomt badhus, många kommer då bli undanskuffade. Kanske barn som behöver lära sig simma, pensionärer, handikappade, vanliga motionärer osv. Det finns mycket i samhället som många inte tycker om, vill vara med på eller känner sig tvingade till för att passa in. Som sagt, det finns många delar av befolkningen som inte är speciellt förtjusta i just badhus.
Tror att du skapar problem där inga finns..

Jag besöker också badhus ofta. Det finns tider när det är ganska folktomt. Sista tiden på fredagar har jag haft sällskap av ett halvdussin simmare ibland.

Att få till en enstaka timme per månad skapar inga bekymmer för "barn som behöver lära sig simma, pensionärer, handikappade, vanliga motionärer"
 
Jag blir galen på folk som delar inlägg/bilder på facebook som är flera år gamla eller där djuret/saken hittat hem.
Så jag har faktiskt inte lyckats hålla mig utan skriver surt att dom kanske skulle läsa före dom delar.

Sen så arbetar jag i en matbutik så varje dag vill jag strypa någon... ibland kollegor och ibland kunder.
Känner igen det där md matbutiken. Jag har jobbat på ICA i 10 år men i januari började jag plugga till sjuksköterska. Var konstant förbannad på alla idioter till medmänniskor när jag jobbade i butiken.
 
Jag stör mig orimligt mycket på att SVT återigen lyfter fram en tramsig stockholmskille som får göra en programserie med sig själv i fokus, där majoriteten av programtiden består av hans flams och ryggtavla.

Det är som en muskligare kopia av Erik Haag.

Skärpning svt, tänk utanför den (vita, medelålders, tramsiga) manliga normboxen. Dags att bredda representationen!
Han är Erik Haags bror, helt seriöst :laugh:
 
QR-koder...:rage:


Närmare bestämt QR-koder som är placerade bredvid streckkoder.:rage::arghh:
Gissa vilken kod som kassans scanner hittar först? QR-koden.:banghead: Men QR-koden innehåller bara en websideadress och inte produktens pris.:banghead::banghead: Alltså måste varan scannas på nytt och QR-koden täckas för att streckkoden ska bli scannad.
Varför skulle den tvunget placeras brevid streckkoden?!:confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp