Ormtabletter

Sv: Ormtabletter

Hej alla!

Ni som ska skriva ut ormtabletter till era hundar så säg att ni vill ha de här BetaPred för de börja verka direkt medans prednisolon börja verka efter nårga timmar, jag gick en första hjälpen kurs och veterinären vi hade sa att BetaPred är bättre för ormbett. Man vill ju hjälpa sin hund så mycket som möjligt!
 
Sv: Ormtabletter

Tror att det är ganska svårt att få sprutor. Min far ville ha det utskrivet, verkar ju snabbare än tabletter. Pappa är utbildad sjuksköterska och kan alltså hantera sprutor, men veterinären fick inte skriva ut såna preparat. De har nu tabletter ist, i en liten smidig hylsa som sitter fast på visselpipan.
 
Sv: Ormtabletter

Halsband... vad är det :angel: Har aldrig halsband (utom tillfälligt, när vi tränar) och särskilt i skogen är jag livrädd pga av risken att fastna. Min hund går fram som en ångvält och bokstavligen KASTAR sig in i buskar och bland granar och tallar. Jag är livrädd att ett halsband skulle haka fast någonstans.

Men tanken var god ;)
 
Sv: Ormtabletter

Zafir skrev:
medans prednisolon börja verka efter nårga timmar

Några timmar?! :eek:

Kan väl knappast vara sant, varför skriver då veterinärerna ut det till hundägarna? Meningen är ju att hinna ge kortisonet och sedan bege sig in till dem, vad är då meningen om preparatet tar FLERA TIMMAR på sig att börja verka? :confused:
 
Sv: Ormtabletter

beda skrev:
Halsband... vad är det :angel: Har aldrig halsband (utom tillfälligt, när vi tränar) och särskilt i skogen är jag livrädd pga av risken att fastna. Min hund går fram som en ångvält och bokstavligen KASTAR sig in i buskar och bland granar och tallar. Jag är livrädd att ett halsband skulle haka fast någonstans.

Men tanken var god ;)

Ha ha...jo, jag vet att tanken är god! Det är därför jag själv har problem. Mina hundar går aldrig med halsband, så jag har själv inget att fästa hylsorna i. :angel:

Idag var vi iväg och kollade på en utställning och hundarna gick kopplade. Hanen satte sig var 10 m för att klia efter halsbandet. Precis som en valp. :crazy: Matte, matte jag har något obehagligt runt halsen.
 
Sv: Ormtabletter

Boris kliar sig också när han har halsband! :p Ibland skäms man nästan, folk kanske tror han har löss eller nåt... :eek:
 
Sv: Ormtabletter

Hej!
Jo jag vet att veterinären skriver ut såna men de flesta jag vet skriver BetaPred för de verkar direkt de andra verkar senare. Han sa att det tog ca 30 min till 1 h för de att verka, de är bra till getingstick och andra insekter som bits jag har såna till getingar min hund fick ett förra sommaren på nosen och svullnaden blev inte så stor jättebra!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: BornAgain
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 272
Senast: Acto
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp