Hörde fenomenet första gången i Paradise Hotel och var tvungen att googla för att se om det fanns en ort som hette "orten" (blev inte särskilt klokare)...

:D
 
Ja jag förstår att hon kan vara från orten
Men hon kan inte vara orten!

Dagens ungdom!!!

Här tror jag främst "han är ortig" används. Är nog ungefär samma sak. Förortsbo med typiska attribut. Adidasoverall är sjukt trendigt här. Och bögslungor! Gärna i fejkdesigners, typ Louis Vuitton eller Burberry.

Om ni undrar var era gamla kläder från 90-talet har tagit vägen så kan jag nog svara på det..... :cool:
 

En liten väska :D

hangover-218x300.jpg
Y8B7285_redigerad_web.jpg
 
Det är ju ett gammalt fjantigt 80-talsord som jag trodde var begravt för längesedan. Då var det handledsväska.

Konstigt att det ska vara komplicerat med män och väskor. Axelremsväskor heter manbag :confused:

Visst, men det är ju en tråd om slang i förorten? Tycker nog "shono", "para", "guzz" och "bror" också är fjantiga, likväl används det friskt här. :p

Edit: Ordet "bögslunga" är alltså högst aktuellt i min "ort".
 
Visst, men det är ju en tråd om slang i förorten? Tycker nog "shono", "para", "guzz" och "bror" också är fjantiga, likväl används det friskt här. :p

Edit: Ordet "bögslunga" är alltså högst aktuellt i min "ort".
Det är det som förvånar mig. De som använder det idag var inte ens födda när ordet först dök upp. Och jag har inte hört det sedan dess.
 
Det är det som förvånar mig. De som använder det idag var inte ens födda när ordet först dök upp. Och jag har inte hört det sedan dess.

Jag tror det hör ihop med att synen på homosexualitet och män vs kvinnor inte kommit lika långt här som i resten av Sverige.. :cool: Men jag gissar bara. :p Men det är fascinerande indeed att språket brister på många punkter men att det gamla ordet grävts fram. :D
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 358
Senast: sthu
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
675
Senast: Nepenthe
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 077
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
27 038
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp