En liten väska :D

hangover-218x300.jpg
Y8B7285_redigerad_web.jpg
Och den här matchas alltså med adidasoverallen? Eller är det en annan typ som har den?

Jag flyttade från Orten för 12 år sen så jag är lite dåligt uppdaterad.
 
Och den här matchas alltså med adidasoverallen? Eller är det en annan typ som har den?

Jag flyttade från Orten för 12 år sen så jag är lite dåligt uppdaterad.

Matchas! Fantastisk kombo. Det är såklart viktigt att det är lång rem på så att dom kan ha det lite "snyggt casual cross body". :cool::p
 
Jag tycker inte att man ska förakta förortsslangen och se den som ett tecken på ett dåligt språk, snarare ska det ses som ett intresse för språk.

Jag är kluven! Å ena sidan ja, å andra sidan så är ju ett problem vi har "i min ort" att folk inte lär sig svenska (enligt boken). Många vill inte av olika anledningar. Och då kan jag personligen inte se det som ett intresse för språk. O_o :cool:

Att kunna använda sig av förortsslang och samtidigt "vanlig" svenska (inga missförstånd tack) ser jag däremot inte som något negativt utan snarare som du säger - ett intresse för språk. :p
 
Jag är kluven! Å ena sidan ja, å andra sidan så är ju ett problem vi har "i min ort" att folk inte lär sig svenska (enligt boken). Många vill inte av olika anledningar. Och då kan jag personligen inte se det som ett intresse för språk. O_o :cool:

Att kunna använda sig av förortsslang och samtidigt "vanlig" svenska (inga missförstånd tack) ser jag däremot inte som något negativt utan snarare som du säger - ett intresse för språk. :p

I stort sett lär man sig - det gäller dig och mig också - det/de språk som man har (upplevt eller omedvetet) behov av att kommunicera på/får bekräftelse för.

Det betyder att om det på något övertygande vis vore meningsfullt för folk i din ort att lära sig svenska "enligt boken", så skulle de högst troligt göra det. Vi pratar ju om miljöer där väldigt mycket sker just kring språk, saker som i högsta grad tyder på intresse för språk.
 
I stort sett lär man sig - det gäller dig och mig också - det/de språk som man har (upplevt eller omedvetet) behov av att kommunicera på/får bekräftelse för.

Det betyder att om det på något övertygande vis vore meningsfullt för folk i din ort att lära sig svenska "enligt boken", så skulle de högst troligt göra det. Vi pratar ju om miljöer där väldigt mycket sker just kring språk, saker som i högsta grad tyder på intresse för språk.

Jo visst. Och därför har jag rent generellt sett också svårt för denna typen av slang - jag förknippar det med en viss typ av människor och miljö. :D
 
Apropå underliga uttryck för mäns väskor. Det var en man i min närhet som pga resfeber lusläste reglerna och gjorde den här upptäckten. Den mindre herrhandväskan ingick i det som man får ta med sig som handbagage. Det stod iofs inget om att man måste vara man för att få bära en sådan väska.
 
I övrigt har jag noll koll på förortsslang, men tycker det är kul, precis som dialekter.

Här har jag dock fullt upp ändå, med den fina blandningen av åländska, norska, norrländska och värmländska vi har här på gården, vi kan nog misshandla språket brutalt emellanåt. :D
 
Apropå underliga uttryck för mäns väskor. Det var en man i min närhet som pga resfeber lusläste reglerna och gjorde den här upptäckten. Den mindre herrhandväskan ingick i det som man får ta med sig som handbagage. Det stod iofs inget om att man måste vara man för att få bära en sådan väska.
Men det är ju helt sjukt! Varför skiljer de ut "mäns väskor"? Fan vad trött jag blir.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 358
Senast: sthu
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
675
Senast: Nepenthe
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 079
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
27 040
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp