Bukefalos 28 år!

Har du verkligen läst vad jag har skrivit? :confused: Jag tyckte att jag var tydlig med att de jag hört använda uttrycket "mannen" är från mitt jobb och av logiska skäl står dessa individer utanför samhället. Det betyder inte att alla som använder uttrycket är kriminella. (Jag träffar nämligen inte ungdomar och unga vuxna särskilt ofta utanför jobbet.)
Och nej, jag tycker faktiskt inte att det är okej att kalla mig för "mannen". Det går nämligen utmärkt att använda mitt namn som står fullt synligt på min namnskylt. (Jag responderar inte heller på "bruden", "pliten" eller liknande uttryck.)

Vill folk använda "mannen" som sitt eget språk så är det helt okej för min del.

Jag hade tolkat "Mannen" som en komplimang. Det är så jag har tolkat uttrycket. "Mannen" är man med någon man känner respekt för och litar på.
 
Det värsta jag hör ungdomar i min stad säga (vet inte om det har med invandrarlingo att göra) är att de bara "driver"! I betydelsen "jag bara driver med dig" (:wtf:)
 
Det värsta jag hör ungdomar i min stad säga (vet inte om det har med invandrarlingo att göra) är att de bara "driver"! I betydelsen "jag bara driver med dig" (:wtf:)

Hm driver har jag i princip vuxit upp med, annat ord för skojar helt enkelt?
Har iof vuxit upp i förort, men inte ngn "extrem" sådan, och driver har jag hört även vuxna använda? :)
 
Förklara för mig varför många ungdomar använder ordet "orten" på ett obegripligt sätt.
Hon är orten (låter rysligt)
Vakta orten
Osv osv
Hörde alldeles nyss:
Välkommen till hodden, Svenne!

Gissningsvis skulle det vara anglosvengelelskans hooden, i så fall en förkrympt variant på Queens English neighbourhood.

Dechiffrierat:
Välkommen till grannskapet, Sven.
 
Det värsta jag hör ungdomar i min stad säga (vet inte om det har med invandrarlingo att göra) är att de bara "driver"! I betydelsen "jag bara driver med dig" (:wtf:)
Det är inte invandrarlingo. "Jag driver med dig" har kortats ner till "jag driver". Jag tycker att det är superfult men skulle säga att det är rätt vanligt nuförtiden. Det händer att jag själv säger "men driver dom eller?" vilket ju är jättefult. Men det kommer rätt automatiskt.
 
Får vi ta upp andra uttryck som inte uppskattas? (Åtminstone uppskattas det inte av mig.)
Jag får gråa hår av uttrycket "Hur bra/snyggt/roligt/valfritt ord!" :cautious:
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 453
Senast: sthu
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: Nepenthe
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 632
Senast: Barbabelle
·
Övr. Barn Lägger tråden här för jag vet att många fortfarande behöver ha med sig ombyte och blöjor till barnen. Jag söker en väska helst på hjul...
Svar
10
· Visningar
535
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp