Jag vet att @Niyama antagligen har rätt. men gudars vad jag saknar SVT och avskyr discovery. För mig är så mycket rätt kommentatorer och nej, det fungerar bara inte. Jag vill ha Jacob Hård och Anders Blomqvist! Och Jonas Karlsson bara i studion. Allt är så jäkla ansträngt glättigt.
 
Edit: Onödigt att prata med Anna Haag som uppenbart nästan har gråten i halsen och be henne berätta om hur fantastisk Kalla är. Ge Haag lite utrymme! :mad:
 
Edit: Onödigt att prata med Anna Haag som uppenbart nästan har gråten i halsen och be henne berätta om hur fantastisk Kalla är. Ge Haag lite utrymme! :mad:
Mm tycker synd om Anna. Hoppades verkligen att det här skulle bli hennes säsong, särskilt med träningsrapporterna i höstas.
 
Fuck yeah! Hittade BBC skialathon!! blir intressant att se vad engelska kommentatorer har för kvalitet
 
Jag vet att @Niyama antagligen har rätt. men gudars vad jag saknar SVT och avskyr discovery. För mig är så mycket rätt kommentatorer och nej, det fungerar bara inte. Jag vill ha Jacob Hård och Anders Blomqvist! Och Jonas Karlsson bara i studion. Allt är så jäkla ansträngt glättigt.
Nu taggade du nog fel, men jag tycker kommenteringen var ok. Mycket bättre än Sotji.
 
Ja!! Guld!! Kan inte minnas att jag känt mig så lugn innan i ett avgörande läge. Kalla kändes då säker och stark hela tiden!

Jag tycker att kommentatorerna är bra! Börjar bli lite trött på Jakob Hård och Co. Gillar de som kommenterade idag!
 
Ida Ingemarsdotter är ju också med i truppen. Hon brukar köra första sträckan. Sätt sen Ebba Andersson på andra, Kalla på tredje och Nilsson på sista. Bra lag. Eller om Hanna Falk är i bättre form än Ingemarsdotter.
 
Alltid under OS-Tider funderar jag på om det är rätt att ha med bedömningssporter?

Vad tycker ni andra?

Jag ser inget större problem med det så länge man ser till att systemet inte kan manipuleras och att bedömningsgrunderna är tydliga. T.ex. har konståkningen jobbat hårt med att undvika både mutor och godtycke och de verkar ha lyckats bra med det.

Sen finns det ju bedömning med i många sporter som inte i sig är bedömningssporter. Det är ju inte alls ovanligt att man är oense om det var utvisning eller inte i hockey eller om någon var för tuff i sin positionering i en längdsprint. Där finns det domare, eller disciplinnämnd, som gör en bedömning av vad som hänt och det kan få stor inverkan på utgången av loppet eller matchen.
 
Jag har aldrig själv sysslat med varken konståkning eller gymnastik som tävlingsgrenar, men tycker att de är bland de allra roligaste att titta på på mästerskapsnivå. Så visst att bedömningssporter har sina baksidor, men jag säger ändå att de absolut ska vara med på grund av den stora wow-faktorn.

Dressyr är jag ärligt talat mer kluven till som OS-gren, men det mest på grund av att jag inte är så road av en del av utvecklingen där under senare år. Och att det är en bedömningssport som omfattar en individ till förutom människan. Samtidigt, när dressyr är bra på riktigt så är det ju definitivt en wow-faktor för mig.
 
Jag har aldrig själv sysslat med varken konståkning eller gymnastik som tävlingsgrenar, men tycker att de är bland de allra roligaste att titta på på mästerskapsnivå. Så visst att bedömningssporter har sina baksidor, men jag säger ändå att de absolut ska vara med på grund av den stora wow-faktorn.

Dressyr är jag ärligt talat mer kluven till som OS-gren, men det mest på grund av att jag inte är så road av en del av utvecklingen där under senare år. Och att det är en bedömningssport som omfattar en individ till förutom människan. Samtidigt, när dressyr är bra på riktigt så är det ju definitivt en wow-faktor för mig.
Håller verkligen med dig! Tycker gymnastik och konståkning är fantastiskt att titta på, mycket för att det är så enormt imponerande och alla gånger jag tittat så har jag tyckt att rätt personer vunnit.

Det här hör ju inte till vinter-OS direkt, men jag tycker ridsport är väldigt kul på OS och så även dressyr, men de nya reglerna som tillkommit för att göra det mer "spännande" i nästa OS är ju verkligen hemska. De har ju ändrat så varje lag endast består av tre ekipage och att alla resultat räknas, istället för som tidigare att fyra ekipage ridit och de tre bästa resultaten räknas. Jag tror inte att den ändringen är alls hästvänlig och att djurskyddet kommer försämras av det eftersom laget blir ofullständigt om ett ekipage stryker sig pga en liten skada eller liknande. Dessutom blir det så himla mycket mer på "allvar" för alla då. Himla dumt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Med ett par dagar kvar innan transferfönstret inför OS stänger är det hästbytartider i ridsporten. Senast i raden är svenskägde...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 256
Senast: Fiorano
·
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
824
Hemmet 3e tråden relaterad till hemmet och vi har inte ens flyttat in... 😅 men den här är lite generell också. Jo, jag läste nyligen (jag...
Svar
1
· Visningar
388
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp