OS-tråden hoppning

Niyama

Trådstartare
Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS.

Det uttagna laget:
Rolf-Göran Bengtsson, Unita Ask
Malin Baryard Johnsson, Cue Channa
Peder Fredricson, H & M All In
Henrik von Eckermann, Yajamila
Charlotte Mordasini, Romane du Thiel, reserv

Ryttarmässigt blev det laget jag hoppats på länge men det såg ju en aning osäkert ut med hästar på flera håll. Nu tycker jag det ser lovande ut, ska bli kul att följa framför allt Malin & Cue Channa då jag gillat hästen länge men inte tyckt att den haft en passande ryttare tidigare.
 
Jag tycker att laget känns jättebra! Har ingen koll på Mordasini men håller med om att det är bra att det blev någon annan än Helena. Lyssnade på podden från Falsterbo och blev lite chockad när de pratade om att reserven inte får bo i OS-byn. De tillhör ju ändå laget!
 
@Niyama Bra initiativ! :D

Blev också chockad av att os-reserven inte får vara med i os-byn och sånt! @EmmaN Jag trodde att man ändå räknades in liksom.. kul att bo själv någon stans!

Är annars nöjd med laget, det är det bästa vi kan få ihop ryttarmässigt. Dock är väl hästarna, i alla fall Roffes och Henriks, lite oerfarna. Men det är ju som det är :)
 
@Martenix Vet faktiskt inte men jag antar att reserven flyttar in och den strukna flyttar ut? Det känns ju mest logiskt. Men jag vet inte :)

Linda och Henrik sa ju att Charlotte fick umgås med dem iaf ;) och hästarna står ju i samma stall så helt utanför blir man ju inte. Bara på kvällen ;)
 
Jag är supernyfiken! Skulle vilja veta mer om det. Angående sändningstider så tror jag att det börjar 5 augusti men vet inte vilka grenar och sådär. Har för mig att någon i något av poddavsnitten sa att dressyren börjar tidigare än hoppningen. Däremot hoppas jag för allt i världen att all viktig och rolig ridsport visas på tv3. Jag är inte jättesugen på att skaffa viaplay :p
 
14 augusti ska hoppningen börja om informationen där jag läste stämmer. Har inte kollat program än. Vet inte hur jag ska se det heller, har läst mig till att jag kan skaffa viaplay för 399:- utan bindningstid... nån som vet om det är någon uppsägningstid? För om den är t.ex. 3 månader så blir jag ju ändå fast med det två månader extra. Och så hoppas jag att de sänder allt jag vill se och inte bara en jävla massa bordtennis och skit.
 
Program:
Tidsprogram hoppning (lokal tid)
12 augusti 7:30-9:00 Hästbesiktning
13 augusti 10:00-14:50 Träningstid
14 augusti 10:00-13:45 lokal tid: Individuellt kval 1
16 augusti 10:00-13:30 lokal tid: Nationstävling omgång 1 och individuellt kval 2
17 augusti 10:00-12:45 lokal tid: Nationstävling omgång 2 och individuellt kval 3 + medaljceremoni
18 augusti 16:00-16.30 Hästinspektion
19 augusti 10:00-14:45 lokal tid: Individuell final i två omgångar + medaljceremoni

Från: http://www3.ridsport.se/Tavling/Evenemang/RiodeJaneiroBrasilienOS20161/Hoppning/
där finns även förklaring av omgångarna.
 
Tack @Niyama Jag hoppas jag får ihop det så jag kan se allt! Vet nån vad det är för tidsskillnad? Jag jobbar nog tyvärr vissa av dagarna där, hoppas det är ett par timmar så jag hinner sluta jobbet och bänka mig i soffan!

Tycker det är märkligt att de inte kör ert os-paket för en månad.. jag hade lätt betalat 150:- för det eller så. Tänk vad många kunder de hade fått då! Men 399:- och så vet man inte om man glömmer säga upp det eller nåt, näe.. vill inte bli sittandes och få betala så mycket pengar för kanaler jag inte vill ha annars. Mor och far har alla kanaler och även play så jag räknar med att sitta hos dem.

Har för mig att det pratats om att det kommer vara den största os-sändningen någonsin och att de skulle sända ALLT.

Tyvärr tror jag inte att det kommer sändas mycket ridsport på "vanliga" kanalerna. Känns som att det kommer prioriteras andra sporter, som vanligt.
 
Tack @Niyama Jag hoppas jag får ihop det så jag kan se allt! Vet nån vad det är för tidsskillnad? Jag jobbar nog tyvärr vissa av dagarna där, hoppas det är ett par timmar så jag hinner sluta jobbet och bänka mig i soffan!

Tycker det är märkligt att de inte kör ert os-paket för en månad.. jag hade lätt betalat 150:- för det eller så. Tänk vad många kunder de hade fått då! Men 399:- och så vet man inte om man glömmer säga upp det eller nåt, näe.. vill inte bli sittandes och få betala så mycket pengar för kanaler jag inte vill ha annars. Mor och far har alla kanaler och även play så jag räknar med att sitta hos dem.

Har för mig att det pratats om att det kommer vara den största os-sändningen någonsin och att de skulle sända ALLT.

Tyvärr tror jag inte att det kommer sändas mycket ridsport på "vanliga" kanalerna. Känns som att det kommer prioriteras andra sporter, som vanligt.

Tidsskillnaden är väl minus 5 timmar tror jag? Kommer bli tidiga mornar...

Jag tittar bara via datorn så tror jag måste skaffa viaplay. Tycker också de borde köra ett OS-paket. Känns väl saftigt med 399:- men tänker att det bara är OS vartannat år så skulle vilja "unna" mig det. Vill se ridsporten, friidrotten och kanske lite cykel.
 
Å nej.. minus 5.. jag som hatar mornar!

Ja, jag fattar verkligen inte varför de inte kör ett os-paket! Hade nu inte mor och far redan haft hela paketet hade jag också "unnat" mig, för jag älskar OS! Men är glad att jag slipper betala, 3an och de andra "vanliga" kanalerna har jag redan.
 
Alltså nu läser jag på Aftonbladet och där står det att hoppningen som börjar 10 lokal tid börjar kl 15, alltså + 5 timmar? Kan väl inte stämma?

Jag läste att man kan se sändningar i repris med viaplay i upp till 48 timmar. Så om man bara undviker nyheter så kan man kika i efterhand (om man vill behålla spänningen alltså).
 
Jag läste nånstans att de kommer ha några unika kanske under OS som exempelvis viasat ridsport. Ska se om jag hittar det igen.

Edit: försökte klippa in utvalda delar lite snyggt men funkar dåligt med buke på telefonen. Här skriver iaf Expressen om det.
 
Senast ändrad:
Alltså nu läser jag på Aftonbladet och där står det att hoppningen som börjar 10 lokal tid börjar kl 15, alltså + 5 timmar? Kan väl inte stämma?

Nä det kan ju inte stämma, igår när du skrev -5 googlade jag och då var kl ca 23 här och 18 i Rio enligt hemsidan jag hittade. Och minus 5 är bättre, de dagar jag jobbar hinner jag se nästan allt innan jag börjar kl 9. Värre om det är plus 5 för då börjar det kl 15 och jag slutar jobbet 18.15. Då blir det svårt att inte kolla mobilen på hemvägen och inte se något om OS!
 
Nä det kan ju inte stämma, igår när du skrev -5 googlade jag och då var kl ca 23 här och 18 i Rio enligt hemsidan jag hittade. Och minus 5 är bättre, de dagar jag jobbar hinner jag se nästan allt innan jag börjar kl 9. Värre om det är plus 5 för då börjar det kl 15 och jag slutar jobbet 18.15. Då blir det svårt att inte kolla mobilen på hemvägen och inte se något om OS!

Fast det är ju rätt, just nu är klockan ca 7:50 i Rio, så vi här ligger ju ett par timmar före Rio, så när det är kl 10 lokal tid i Rio är det eftermiddag i Sverige :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Henrik Ankarcrona har tagit ut ett väntat lag till EM i hoppning som inleds under onsdagen i italienska Milano. Henrik...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nio svenska ryttare är klara för start under Longines Global Champions Tour på Stockholms Stadion 16-18 juni. Världsettan Henrik von...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·
Hoppning Nu kör vi! Idag börjar hoppningens VM med en speedklass. SVT börjar sända 10:50. Våra svenskar har startnummer: 25. Jens Fredricson -...
84 85 86
Svar
1 712
· Visningar
73 628
Senast: fio
·
  • Artikel
Hästnyheter Tretton svenska ryttare är uttagna till Global Champions Tour-tävlingarna i Stockholm. Bland andra är svenska OS-guldmedaljörerna i...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp