OS-tråden hoppning

Haha jag gjorde precis samma tabbe, hade skrivit upp med tiderna "lokal tid" här hemma. Med start klockan 05:00. Hm. Nu är det ändrat. Mycket bättre för min del, det betyder att jag nästan hinner se allting!
14 augusti 15:00-19:45 Ind. kval 1
16 augusti 15:00-18:30: Nation omg 1 och ind. kval 2
17 augusti 15:00-17:45: Nation omg 2 och ind. kval 3
19 augusti 15-19:45: Ind. final i två omg
 
Jag tycker det är kul med två SWB-hästar med i laget, även om de är ganska nya som ekipage. Såg ju dem i Falsterbo och Cue Channa har varit stabil i nationshoppningarna så förhoppningsvis kan de leverera någon 0a. Yajamila lite mer orutinerad men verkar vara på väg upp i formkurvan, såg väldigt fin ut i GPn i Falsterbo! Det ser lite jobbigt ut när Unita hoppar men den verkar ju kämpa på bra, så förhoppningsvis kan Roffe hjälpa runt den till en stabil insats för laget. Bäst chans individuellt av svenskarna tror jag Peder och All In har! :)
 
Englands lag:
Ben Maher- Clark, Tic Tac
Nick Skelton- Big Star
John Whitaker- Ornellaia
Michael Whitaker- Cassionato
Reserv:Jessica Mendoza- Spirit T

Frankrikes:
Roger Yves-Bost - Sydney une Prince
Simon Delestre - Ryan des Hayettes
Penelope Leprevost - Flora de Mariposa
Kevin Staut - Reveur de Hurtebise
Reserv: Philippe Rozier - Rahotep de Toscane

Vet inte om fler har offentliggjort?
 
Kvalificerade lag: Brazil, Netherlands, France, USA, Germany, Sweden, Qatar, Canada, Argentina, Ukraine, Switzerland, Great Britain, Japan, Australia, Spain
 
Englands lag:
Ben Maher- Clark, Tic Tac
Nick Skelton- Big Star
John Whitaker- Ornellaia
Michael Whitaker- Cassionato
Reserv:Jessica Mendoza- Spirit T

Frankrikes:
Roger Yves-Bost - Sydney une Prince
Simon Delestre - Ryan des Hayettes
Penelope Leprevost - Flora de Mariposa
Kevin Staut - Reveur de Hurtebise
Reserv: Philippe Rozier - Rahotep de Toscane

Vet inte om fler har offentliggjort?

Är nyfiken på Tysklands men vet inte om det är klart. Frankrike blir nog farliga, vet inte vad ekipagen gjort senaste tiden men på pappret ser det vasst ut...
 
Är nyfiken på Tysklands men vet inte om det är klart. Frankrike blir nog farliga, vet inte vad ekipagen gjort senaste tiden men på pappret ser det vasst ut...

Tror inte det, läste något om några av tyskarnas hästar som inte kommer hinna tillbaka efter skador så det lät inte som att det var offentliggjort.
 
Tror inte det, läste något om några av tyskarnas hästar som inte kommer hinna tillbaka efter skador så det lät inte som att det var offentliggjort.
Det stämmer! Inte klart än, tror det var Cornet D'amour och Codex One (min favvo :love:) som var skadade och inte skulle hinna tillbaka. Men Daniel Deusser och Christian Ahlmann borde ju vara heta kanditater ändå med andra hästar. Ahlmann med Taloubet t.ex. För Sveriges del tror jag att det kan bli medalj om det går sig väl. Som tidigare skrivit tror jag mest på Peder och All in. Han verkar så himla välmatchad! Har ni sett H&Ms video med All in? Den är mäktig!
 
Jag tror USA blir heta för lagmedaljer!

Om Malins häst orkar hela OS tror jag på dem som bästa svenskekipage. Som den hoppar! Däremot är den ju relativt orutinerad, men Malin är ju gammal i gemet ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Henrik Ankarcrona har tagit ut ett väntat lag till EM i hoppning som inleds under onsdagen i italienska Milano. Henrik...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nio svenska ryttare är klara för start under Longines Global Champions Tour på Stockholms Stadion 16-18 juni. Världsettan Henrik von...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Gunnar
·
Hoppning Nu kör vi! Idag börjar hoppningens VM med en speedklass. SVT börjar sända 10:50. Våra svenskar har startnummer: 25. Jens Fredricson -...
84 85 86
Svar
1 712
· Visningar
73 921
Senast: fio
·
  • Artikel
Hästnyheter Tretton svenska ryttare är uttagna till Global Champions Tour-tävlingarna i Stockholm. Bland andra är svenska OS-guldmedaljörerna i...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp