Bukefalos 28 år!

OS-tråden hoppning

Efter Falsterbo hade jag nog hellre sett Clarimo än Unita, vilken utveckling det har skett där!! Jag blir lite nervös av Unita, snacka om mer hjärta än kapacitet :D

I övrigt tror jag att Tyskland blir svårslagna och är lite förvånad över att se Schröder och London som reserver.
 
Jag tror USA blir heta för lagmedaljer!

Om Malins häst orkar hela OS tror jag på dem som bästa svenskekipage. Som den hoppar! Däremot är den ju relativt orutinerad, men Malin är ju gammal i gemet ;)
Cue Channa har ju ändå redan gått ett EM så den har ju redan varit med en del.
 
Efter Falsterbo hade jag nog hellre sett Clarimo än Unita, vilken utveckling det har skett där!! Jag blir lite nervös av Unita, snacka om mer hjärta än kapacitet :D

Hade också hellre sett Clarimo, men det är mest för att jag tycker den ser så kul ut att rida. Dock tror jag egentligen Unita passar RGB bättre.
 
Jag tror Clarimo är mer ojämn, Roffe sa väl något om att nu när den gått så fort så kommer det nog inte bli så bra resultat i nästkommande starter.
 
Jag tror Clarimo är mer ojämn, Roffe sa väl något om att nu när den gått så fort så kommer det nog inte bli så bra resultat i nästkommande starter.

Det kan jag tänka mig, den är ju allt annat än enkel. Men när den bjuder till så :love: Kapacitet och ridbarhet skiljer sig en aning mellan Clarimo och Unita :D
 
Det kan jag tänka mig, den är ju allt annat än enkel. Men när den bjuder till så :love: Kapacitet och ridbarhet skiljer sig en aning mellan Clarimo och Unita :D
Clarimo har ju absolut mer kapacitet, men har svårt att se att han skulle hålla ihop det så många rundor som det handlar om i ett OS. Tänker mig också att valet av häst är gjort i samråd med RG som antagligen ser Unita som det bättre alternativet. Om RG tycker att det är så tänker då inte jag säga emot. :D
 
Clarimo har ju absolut mer kapacitet, men har svårt att se att han skulle hålla ihop det så många rundor som det handlar om i ett OS. Tänker mig också att valet av häst är gjort i samråd med RG som antagligen ser Unita som det bättre alternativet. Om RG tycker att det är så tänker då inte jag säga emot. :D

Ja jo det fattar jag också ;)
 
Jag såg Charlottes andra runda i nationshoppningen igår, såg riktigt fint ut men ett nedslag. Hade tydligen haft ett pet i första rundan också.

Har tyckt att det är lite trist att Bertram Allen inte får åka till OS, men inte efter igår. Han rev sista hindret så då piskade han hästen efter hindret, antagligen för att den hade busat lite före hindret :confused: :banghead:
 
@Niyama Charlottes nedslag i första rundan var inte direkt något pet, de halvkrashade sista hindret och hon höll nästan på att åka av :nailbiting:, men resten såg fint ut!
 
Lite statistik på felfria rundor på 5* nivå för vissa ekipage (dock har de med Clarimo och inte Unita):

http://www.noellefloyd.com/clear-rounds-rio-show-jumping/

Fibonacci som inte blev uttagen hade 71% felfria rundor och 1,7 fel i snitt per runda.

Men ännu roligare är att om jag kollar samma kriterier för Peder och All In Har de 100% felfria rundor! (Endast 5* tävlingar, endast 1.60-klasser och endast grundomgång)

0a GP Falsterbo
0 + 0 Nations Cup Falsterbo
0 + 0 Nations Cup Rotterdam
0 + 0 Nations Cup St. Gallen
0a GP Rom (står iof inte höjd på den i FEIs databas men anatr att 5* GP-klass alltid är 160?)
 
Malin och Cue Channa:
0+4 NC Falsterbo
4 GP Rotterdam
1+0 NC Rotterdam
4+0 NC St Gallen
0+0 NC Rom
0a GP Paris
60% felfria rundor, snitt 1,3 fel per runda, totalt 10 rundor

Roffe och Unita
0+0 NC Falsterbo
(NC St Gallen ute pga sporrmärke)
0+0 GCT Madrid
4+0 GCT Mexico City
(Ret GCT Miami)
8 GP Basel
71,4% felfria rundor, snitt 1,7 fel per runda, totalt 7 rundor

Henrik och Yajamila
0a GP Falsterbo
0+4 NC Falsterbo
8+4 NC Rotterdam
4+8 NC Rom
4+0 GCT Shanghai
0a GP Paris
40% felfria rundor, snitt 3,2 fel per runda, totalt 10 rundor
 
Charlotte och Romane du Theil
4+4 NC Dublin (står nog fel höjd i databasen...)
8+4 NC Rotterdam

Och det är de enda 5* 160 jag hittar på den i år?
 
Hade också hellre sett Clarimo, men det är mest för att jag tycker den ser så kul ut att rida. Dock tror jag egentligen Unita passar RGB bättre.

Jag tycker tvärtom, Clarimo ser hopplöst svår ut att rida, så otroligt lätt att elda upp sig och så börjar han slarva och riva. Nästan omöjligt att hålla huvudet kallt på den runda efter runda flera dagar i följd. Unita är en sån kämpe och ställer inte alls till det på samma sätt, tycker det är kul att se henne för hon är en sån fighter!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Henrik Ankarcrona har tagit ut ett väntat lag till EM i hoppning som inleds under onsdagen i italienska Milano. Henrik...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nio svenska ryttare är klara för start under Longines Global Champions Tour på Stockholms Stadion 16-18 juni. Världsettan Henrik von...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: Gunnar
·
Hoppning Nu kör vi! Idag börjar hoppningens VM med en speedklass. SVT börjar sända 10:50. Våra svenskar har startnummer: 25. Jens Fredricson -...
84 85 86
Svar
1 712
· Visningar
74 299
Senast: fio
·
  • Artikel
Hästnyheter Tretton svenska ryttare är uttagna till Global Champions Tour-tävlingarna i Stockholm. Bland andra är svenska OS-guldmedaljörerna i...
Svar
0
· Visningar
394
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp