Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hum hur blir pälsen hos valpar till dvärgschnauzer/pudelmix? Känns som att den kan bli ganska katastrofal men jag kanske tänker fel? Visserligen ska varken dvärgschnauzer eller pudel fälla men den första ska ju trimmas/ryckas och den senare klippas så det känns som rätt stora skillnad i pälstyp... Tror inte det hjälper heller att mamman till valparna som är pudelmixen är springer spaniel och pudel.

Ullhår, strävhår och långhår tillsammans... Jag rekommenderar ett köp av en bra trimmer.
 
Men den här människan har ju uppenbarligen brytit mot djurskyddslagen med både tre kullar på raken samt ha parat innan 18 mån. Någon som vet om hen är anmäld?
Kan vara så att dom skylt på att hon var parad redan vid köpet,men hon var bara drygt 14 mån vid första kullen och runt 21 mån vid 2a
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 119
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 149
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
498
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 476
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp