Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan vara så att jag tänker helt galet nu.

Men visst är hunden 2 år och 6 månader nu. Hur har hon då haft 3 kullar lagligt?
Jag har reagerat på samma och undrar vad det är för egenskaper man vill föra vidare, det finns inget när man kollar tikens föräldrar heller. Varken MH, meriter eller veterinärt. :crazy:
 
Jag har reagerat på samma och undrar vad det är för egenskaper man vill föra vidare, det finns inget när man kollar tikens föräldrar heller. Varken MH, meriter eller veterinärt. :crazy:

Ja, det måste vara någon som bara bryr sig om att få lite extra pengar i fickan. Det kan ju inte vara någon som bryr sig om tiken eller valparna.
 
Ja, det måste vara någon som bara bryr sig om att få lite extra pengar i fickan. Det kan ju inte vara någon som bryr sig om tiken eller valparna.
Samma hane har använts till alla kullarna och det finns bara två registrerade kullar hos SKK, bägge 2016. Om det finns en tredje kull har de nog mjölkat ur henne den i år och de har inte hunnit registreras.

Vem köper en bruksras efter en sån tik, hur hittar de köpare? :confused:
 
Det kan vara så att jag tänker helt galet nu.

Men visst är hunden 2 år och 6 månader nu. Hur har hon då haft 3 kullar lagligt?
Det stämmer :( två kullar är registrerade, den tredje verkar skk ha satt stopp för iaf.. Låg annons på Blocket för inte alls länge sen med dessa valpar.. Undrar vad som hänt med dom..
 
Samma hane har använts till alla kullarna och det finns bara två registrerade kullar hos SKK, bägge 2016. Om det finns en tredje kull har de nog mjölkat ur henne den i år och de har inte hunnit registreras.

Vem köper en bruksras efter en sån tik, hur hittar de köpare? :confused:
Även hanen har anmärkning på ed och enda avkomman som hunnit röntgas har HD d och ed1:(
Den tredje kullen, skulle jag gissa, får inte reggas alls:cautious:
 
Hum hur blir pälsen hos valpar till dvärgschnauzer/pudelmix? Känns som att den kan bli ganska katastrofal men jag kanske tänker fel? Visserligen ska varken dvärgschnauzer eller pudel fälla men den första ska ju trimmas/ryckas och den senare klippas så det känns som rätt stora skillnad i pälstyp... Tror inte det hjälper heller att mamman till valparna som är pudelmixen är springer spaniel och pudel.
 
Men varför tar man in en tik och hane av bruksras om man inte tänker meritera dem alls om man ska avla på dem? Varför vill man ens ha en tik i avel med avbrutet MH och det inte finns några som helst andra "meriter" än kasst röntgenresultat?
Fråga dom :idea: Pengar? Eller dom kanske inte räknade med att det skulle vara skithundar.
 
Men varför tar man in en tik och hane av bruksras om man inte tänker meritera dem alls om man ska avla på dem? Varför vill man ens ha en tik i avel med avbrutet MH och det inte finns några som helst andra "meriter" än kasst röntgenresultat?
Både mh och röntgen ska vara gjort i efterhand för att få regga kullarna.. Här snackar vi nog folk med koll :meh:
 
Det kan vara så att jag tänker helt galet nu.

Men visst är hunden 2 år och 6 månader nu. Hur har hon då haft 3 kullar lagligt?
Om hon är import så kan hon ha fått en kull innan hon kom till Sverige.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 089
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 126
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 470
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp