Oseriös avel, fortsättning.

Jag har sett en liknande, med en viss C Millan (:angel: )där en smällfet odräglig Rottis skulle "aktiveras". Den fick jaga några stackars får runt runt medan CM lyckligt ropade "He is herding! He is herding!". Jag minns att Rottisen tog sig en tugga ull då och då, också.

Han gjorde någonting liknande när han släppte in en fransk bulldog som redan bitit ihjäl två grisar (Minns jag rätt?) till - just det - en grupp lösa grisar.
Tror han blev stämd för den katastrofen.

Men den karln har alltid varit en sort för sig.....
 
Han gjorde någonting liknande när han släppte in en fransk bulldog som redan bitit ihjäl två grisar (Minns jag rätt?) till - just det - en grupp lösa grisar.
Tror han blev stämd för den katastrofen.

Men den karln har alltid varit en sort för sig.....
Han ska ju komma hit och hålla föreläsning i Helsingborg snart. Nån i promenadgruppen där jag är medlem försöker få honom att följa med på en promenad :wtf:
 
En liten surf på blocket..
"Mamma till valparna är 50% Leonberger och 50% Rhodesian Ridgeback med Rottweiler långt bak i generna som slagit ut på två av valparna. Pappa är 25% Leonberger, 25% Estrella och 50% Grand Danois."

" Pappa är 50% Grand Danois 25% Leonberger och 25% Rhodesian Ridgeback. Han är mäktig, lydig, glad. Mamma är 100% Grand Danois. "

"Han är en blandras mellan rotwaller och pitbull" För 10 000, vilket kap..

"mamma är:
radeon ridgeback, Engelsk mastiff, Amstaff
pappa är: Rottweiler, Schäfer"
 
Han ska ju komma hit och hålla föreläsning i Helsingborg snart. Nån i promenadgruppen där jag är medlem försöker få honom att följa med på en promenad :wtf:
Han hade gärna fått följa med mig och mina damer på promenad, och fått se när jag tränar rallylydnad med dem, för att få se alternativ till det elände han håller på med... Bättre hade såklart varit om han fått gå med någon som har en amstaffliknande hund, eller rottis... Inte för att jag tror att han skulle fatta ett dugg, ta åt sig eller tänka om, men det vore lite lockande att försöka, just för att se om han då kunde sluta eller bli lite mildare i sina dumheter mot andras hundar.
 
Jösses, en bulldog är ju egentligen avlad för att hugga och hålla fast och inte valla. :crazy:

Nej, bulldogs var visst fräna på all sorts hundsport, b.la vallning. Fast vallning är mindre en hundsport utan mer ett yrke som ett djur aktivt avlas för. (När det kom till hundsporter sades det om hur det finns SÅ många duktiga elit-höjdare på agility inom bulldograserna. Sa att jag inte hittade en enda på någon vinnarlista i flera länder, och så fler sura miner.)

Jag har sett en liknande, med en viss C Millan (:angel: )där en smällfet odräglig Rottis skulle "aktiveras". Den fick jaga några stackars får runt runt medan CM lyckligt ropade "He is herding! He is herding!". Jag minns att Rottisen tog sig en tugga ull då och då, också.

Jag tror folk det finns en sorts missuppfattning bland många av att hundar och vallning = springa runt och jaga djur.


Radioaktiv hund? :idea: Den kanske t.om lyser i mörkret!
 
"Oseriös hundägarinlägg igen"

"$600
11 month Husky male not desexed

must go to a loving home with a big yard and really good fence (huskies are escape artists.)"
 
En liten surf på blocket..
"Mamma till valparna är 50% Leonberger och 50% Rhodesian Ridgeback med Rottweiler långt bak i generna som slagit ut på två av valparna. Pappa är 25% Leonberger, 25% Estrella och 50% Grand Danois."

" Pappa är 50% Grand Danois 25% Leonberger och 25% Rhodesian Ridgeback. Han är mäktig, lydig, glad. Mamma är 100% Grand Danois. "

"Han är en blandras mellan rotwaller och pitbull" För 10 000, vilket kap..

"mamma är:
radeon ridgeback, Engelsk mastiff, Amstaff
pappa är: Rottweiler, Schäfer"
Nån som har erfarenhet av rotwaller? Är dom lika rottisarna? Eller är det en ny ras, rottis och nån vallhund?:angel:
 
En liten surf på blocket..
"Mamma till valparna är 50% Leonberger och 50% Rhodesian Ridgeback med Rottweiler långt bak i generna som slagit ut på två av valparna. Pappa är 25% Leonberger, 25% Estrella och 50% Grand Danois."
"

Jag för min del fastnade även vid det fetade :confused:
Kan inte för mitt liv komma på vad det skulle kunna va? Alltså vad de försökte skriva..
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 907
Senast: Wingates
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 124
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp