Oseriös avel, fortsättning.

Bästa kommentaren på Buke! :rofl::rofl:

Lite snodd av min mor.
För många år sen åkte vi på en sån där båt knökfull med turister i Turkiet. Turen hade visat reklam på hemsidan på sköldpaddor som satt på grenar vid vattenbrynet vid en flod. Sånna kunde man få se. När båten tuffade in i en flod rusade en besättningsman fram och pekade "look look, turtle!!!" Varpå alla turister rusade till ena sidan av båten med kamrorna i högsta hugg.
När fotandet pågick som mest säger morsan högt:
"Det syns ju lång väg att de är fastspikade. De sitter ju exakt lika dant som på er hemsida"
Det var gott om skandinavier på båten och de blängde surt på besättningsmannen. Och han fattade begris vad hon sa, de var ju rätt hemma på svenska.
Båten tuffade iaf raskt vidare.
Min morsa saknade filter helt :D
 
Lite snodd av min mor.
För många år sen åkte vi på en sån där båt knökfull med turister i Turkiet. Turen hade visat reklam på hemsidan på sköldpaddor som satt på grenar vid vattenbrynet vid en flod. Sånna kunde man få se. När båten tuffade in i en flod rusade en besättningsman fram och pekade "look look, turtle!!!" Varpå alla turister rusade till ena sidan av båten med kamrorna i högsta hugg.
När fotandet pågick som mest säger morsan högt:
"Det syns ju lång väg att de är fastspikade. De sitter ju exakt lika dant som på er hemsida"
Det var gott om skandinavier på båten och de blängde surt på besättningsmannen. Och han fattade begris vad hon sa, de var ju rätt hemma på svenska.
Båten tuffade iaf raskt vidare.
Min morsa saknade filter helt :D
Jag tycker din morsa var dagens hjälte som avslöjade bluffen! :up: :heart
 
Jo att de är oreggade har jag redan kommit fram till.. Enl annonsen är den dock reggad i Dog world kennel club. Vad det nu är för nåt :p
 
Jo att de är oreggade har jag redan kommit fram till.. Enl annonsen är den dock reggad i Dog world kennel club. Vad det nu är för nåt :p

"We are planning on becoming the largest organisation dedicated to all the different colours and different crossbreeds of all dogs, in the UK and around the world. You can now register your little pups under their correct colors." De fixar åxå "pedigrees worldwide". Verkar vara helt inriktade på att färg är det som spelar roll. Det är ju himla viktigt att "recognise true colors" (deras stavning).
Man får ge dem det, jäklar vad de verkar lägga ner energi på att fixa en egen klubb enbart baserad på färger :p Tänk vad de hade kunnat åstadkomma med all denna tid och uppfinningsrikedom om de verkligen velat göra nåt vettigt..! :idea:
 
"Unika" valpar av blandning Berner Sennen/Mastiff... lär ju bli fantastisk ledhälsa på dem. :cry:

Med tanke på raserna och hur annonsen är utformad misstänker jag att det är samma "uppfödare" jag nämnt tidigare i tråden, som producerar blandisar av jätteraser på löpande band. Orten är ändrad, men rör det sig om de människor som jag tror det gör så känns det som något de gjort för att framstå som mindre suspekta (utan framgång, imo). Det lutar nästan mot valpfabrik med tanke på hur många annonser jag sett från dem bara det senaste året.
 
Var kan man se hur många hundar någon kennel registrerat på ett år? Har kikat på hunddata men det verkar inte ge mig de uppgifter som andra fått fram. Och jag är nyfiken i en oändligt lång strut.
 
Var kan man se hur många hundar någon kennel registrerat på ett år? Har kikat på hunddata men det verkar inte ge mig de uppgifter som andra fått fram. Och jag är nyfiken i en oändligt lång strut.

Om du skriver in bara kennelnamnet på Hunddata så har jag för mig att alla kullar kommer upp.
 
Var kan man se hur många hundar någon kennel registrerat på ett år? Har kikat på hunddata men det verkar inte ge mig de uppgifter som andra fått fram. Och jag är nyfiken i en oändligt lång strut.
Hunddata, sök på kennelnamn och som registeringsnummer skriver du in tex */2015, då får du fram alla hundar kenneln reggat under år 2015 (eftersom registeringsnumren slutar på just /2015).
 
Hunddata, sök på kennelnamn och som registeringsnummer skriver du in tex */2015, då får du fram alla hundar kenneln reggat under år 2015 (eftersom registeringsnumren slutar på just /2015).
Om du skriver in bara kennelnamnet på Hunddata så har jag för mig att alla kullar kommer upp.
Det är det jag har gjort men har sett andra få upp andra resultat (förmodligen i annat register :confused:). Finns det nån regel i SKK för hur många kullar en uppfödare får föda upp per år? Jag hade jättemycket för mig att en kennel fick ha två kullar per person som stod på kenneln. Men jag får det inte att gå ihop med de som har kenneln som en del i sitt företag och får 10+ kullar per år.
 
Det är det jag har gjort men har sett andra få upp andra resultat (förmodligen i annat register :confused:). Finns det nån regel i SKK för hur många kullar en uppfödare får föda upp per år? Jag hade jättemycket för mig att en kennel fick ha två kullar per person som stod på kenneln. Men jag får det inte att gå ihop med de som har kenneln som en del i sitt företag och får 10+ kullar per år.
Tror inte det finns nån begränsning så länge du har tillstånd från länsstyrelsen för den skalan du föder upp i.
 
Det är det jag har gjort men har sett andra få upp andra resultat (förmodligen i annat register :confused:). Finns det nån regel i SKK för hur många kullar en uppfödare får föda upp per år? Jag hade jättemycket för mig att en kennel fick ha två kullar per person som stod på kenneln. Men jag får det inte att gå ihop med de som har kenneln som en del i sitt företag och får 10+ kullar per år.

Rasklubbar kan ju ha egna register och publicerat på sin hemsida osv.

Men på hunddata ser man alla födda kullar. Årtalet står i regnumret så det är lätt att räkna hur många kullar som är reggade ett visst år :)
 
Sen är det ju stor skillnad på antal kullar och antal valpar.
Vissa raser får allt som oftast 12 valpar, andra får 2-3 valpar.

Kan tycka att det är lite synd att LS inte gör någon skillnad på detta.
Gränsen är 2 kullar på ett år, sen ska du ha tillstånd.
Vilket gör att vissa i bästa fall får ihop 3-6 valpar per år men andra får över 20.

Tror inte det finns nån begränsning så länge du har tillstånd från länsstyrelsen för den skalan du föder upp i.
 
Sen är det ju stor skillnad på antal kullar och antal valpar.
Vissa raser får allt som oftast 12 valpar, andra får 2-3 valpar.

Kan tycka att det är lite synd att LS inte gör någon skillnad på detta.
Gränsen är 2 kullar på ett år, sen ska du ha tillstånd.
Vilket gör att vissa i bästa fall får ihop 3-6 valpar per år men andra får över 20.
Nej gränsen är 4 kullar /år sen behöver du paragraf 16 tillstånd o kan ha så många du vill.
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
56 165
Senast: Wingates
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp