Bukefalos 28 år!

Oseriös avel, fortsättning.

Schäfervalpar i omplac-grupp. (Skicka människan på intensivkurs i mellanstadiesvenska) :arghh:

C90939E0-0320-4A5B-AF31-46E83C8A8799.jpeg
 
Sonic har kommit på iden att han kan para sig med några korthåriga collietikar och bilda en egen ras: Korthårig vallarcollie! Jag tyckte att det skulle vara förädling av korthårscollien, men de håller nog inte med så vi får bilda en EGEN ras, UTANFÖR SKK!

Healey löper och skulle vara helt med på tåget om någon berättade för henne. Förutsatt att hon fattade någonting förutom att hon är jättehungrig.
 
Det är fascinerande hur många problem som går att lösa med lite träning när man läser hundannonser(vissa hästannonser också för den delen)! :up:

Hästannonser är ju fantastiska i att 15+åriga hästar så ofta har "potential" och är "utvecklingsbara". Man bara well, har den inte visat det ÄN så.. :meh:

För att snurra vidare på mopshistorien är det verkligen helt sinnessjukt hur blinda en del uppfödare är. Jag får spader. Så mycket skit jag fått när jag tagit upp det här på kurser.. "hon är bara exalterad" NEJ DIN HUND KAN F-N INTE ANDAS. Aaaaaaargh.
 
Det är alldeles för vanligt här i uk också. Inte värst där jag bor ute på landet där det finns gott om working dogs, men i stan. I många hundgrupper kommer det upp foton på en hund på soffan och en stolt ägare som meddelar: "We walked a MILE today! Fluffy it so tired and happy!"
Om det är bra väder då gissar jag? :p En vän har nyligen flyttat till England och håller på att bli komplett galen på alla som tror att hundarna ska frysa ihjäl och dö av att det nu är några få minusgrader ute. "Jag skulle aldrig komma på tanken att rasta dem mer än på tomten nu när det är så kallt!" skriver de, och då är det typ 3-4 minusgrader... De verkar dessutom helt ärligt tro att det är risk att frysa ihjäl ute när det är -10 grader. (visst, sätter man sig ute i något dygn så, men människorna vågar inte ens gå hundpromenader...)
 
Om det är bra väder då gissar jag? :p En vän har nyligen flyttat till England och håller på att bli komplett galen på alla som tror att hundarna ska frysa ihjäl och dö av att det nu är några få minusgrader ute. "Jag skulle aldrig komma på tanken att rasta dem mer än på tomten nu när det är så kallt!" skriver de, och då är det typ 3-4 minusgrader... De verkar dessutom helt ärligt tro att det är risk att frysa ihjäl ute när det är -10 grader. (visst, sätter man sig ute i något dygn så, men människorna vågar inte ens gå hundpromenader...)
Jag såg en post på Fb som delades av en brittisk veterinär, vän till mig, där de visade vilka temperaturer som var lämpliga för olika hundar att vara ute vid. Där stod det helt seriöst att under -4 skulle miniatyrhundar knappt va ute alls, och runt -10 var det på tok för kallt för en medium hund att vara ute längre stund.
Så inte konstigt om vanliga människor tror det när det florerar sån info och till o med veterinärer delar det. Många har nog dålig uppfattning pga att det är så sällan det blir så kallt och snöigt som nu. DE tror att extremt väder för dem, de facto är extremt väder...fast det är normalt på andra ställen där livet går vidare ändå.
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
637
· Visningar
58 071
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 165
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp