Oseriös avel, fortsättning.

Om det är bra väder då gissar jag? :p En vän har nyligen flyttat till England och håller på att bli komplett galen på alla som tror att hundarna ska frysa ihjäl och dö av att det nu är några få minusgrader ute. "Jag skulle aldrig komma på tanken att rasta dem mer än på tomten nu när det är så kallt!" skriver de, och då är det typ 3-4 minusgrader... De verkar dessutom helt ärligt tro att det är risk att frysa ihjäl ute när det är -10 grader. (visst, sätter man sig ute i något dygn så, men människorna vågar inte ens gå hundpromenader...)
Denna cirkulerar runt på Facebook just nu.
kallt.png
 
Blir så trött....

Hittade en kennel som skrev typ ”då den förra kullen blev så lyckad har vi valt att göra om kombinationen”.

Förra kullen är född i slutet av juli 2017 och har alltså inte hunnit bli gamla nog att utvärderas någonting, men uppenbarligen är de såpass fantastiska att de inte behövs utvärderas.

Mamman är den ENDA av 17 helsyskon (hennes kull född 2014, 8 i kullen som alltså är i utvärderingsbar ålder, och sen samma kombination 2017) som har genomgått ens röntgen och MH (de andra har alltså INGET registrerat på SKK, inte ens en utställning) och hon visade på mycket kvarstående rädsla på MHt, långt mer än medelindividen i rasen. Sen är hon ju iaf skottfast trots sina kvarstående rädslor, det får man väl se som positivt om man ska vara snäll....
A44D9CFC-F116-42E1-89A3-E1C06E8298A1.jpeg

Jag förstår inte att en del inte har större krav på tikar de tar i avel, eller iaf väntar och utvärderar valparna lite innan de gör samma kombo igen :( .
 
Blir så trött....

Hittade en kennel som skrev typ ”då den förra kullen blev så lyckad har vi valt att göra om kombinationen”.

Förra kullen är född i slutet av juli 2017 och har alltså inte hunnit bli gamla nog att utvärderas någonting, men uppenbarligen är de såpass fantastiska att de inte behövs utvärderas.

Mamman är den ENDA av 17 helsyskon (hennes kull född 2014, 8 i kullen som alltså är i utvärderingsbar ålder, och sen samma kombination 2017) som har genomgått ens röntgen och MH (de andra har alltså INGET registrerat på SKK, inte ens en utställning) och hon visade på mycket kvarstående rädsla på MHt, långt mer än medelindividen i rasen. Sen är hon ju iaf skottfast trots sina kvarstående rädslor, det får man väl se som positivt om man ska vara snäll....
Visa bifogad fil 11815

Jag förstår inte att en del inte har större krav på tikar de tar i avel, eller iaf väntar och utvärderar valparna lite innan de gör samma kombo igen :( .
Folk verkar lägga väldigt olika betydelse i ordet "utvärdera" :eek:
 
Inre termometern hos numera avlidna gammel-tanten sa: -15 eller kallare. ”Promenad, försöker du mörda mig?!” Komplett med mycket förnärmad blick. :D
Regnar det får jag dra ut min lilla svarta. Kyla går bättre även om hon kvällstid enbart går ut för att kissa och sedan verkar röra sig mer. Inte för att jag egentligen klagar. :angel:
 
Den kanske redan varit uppe här, men...
Merlefärgad fralla, "reggad" i nån konstig klubb som reggar alla färger i hela världen.
20k..
 
Om det är bra väder då gissar jag? :p En vän har nyligen flyttat till England och håller på att bli komplett galen på alla som tror att hundarna ska frysa ihjäl och dö av att det nu är några få minusgrader ute. "Jag skulle aldrig komma på tanken att rasta dem mer än på tomten nu när det är så kallt!" skriver de, och då är det typ 3-4 minusgrader... De verkar dessutom helt ärligt tro att det är risk att frysa ihjäl ute när det är -10 grader. (visst, sätter man sig ute i något dygn så, men människorna vågar inte ens gå hundpromenader...)

Japp! I helt vanligt väder. Folk tycker verkligen att de gjort hunden en tjänst när de tagit en LÅNGpromenad på drygt två kilometer.
Haha, och ja, temperaturen också. :D Tror aldrig jag varit så ensam i skogen som jag varit de två senaste dagarna, för det vet ju alla att hundar smälter i snö. Ehum... trots att det verkligen är saltet man borde se upp med, inte temperaturen.
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
56 241
Senast: Wingates
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp