Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visste inte ens att det fanns,har slutat ha hundar på foder,dom två sista har ca 1år kvar sen är det över.
Det var helt okänt för mig också tills för några månader sen när vi råkade komma i samspråk med andra uppfödare om fodervärdar :)
 
"Renrasiga babyface yorkshireterrier." Vafan är en babyface?
babyface-soul.png

51ZEQhyloIL.jpg
 
"Siberian Husky tik, 7 mån. Hon är väldigt kelig, är gärna nära och vill bli klappad. Hon äter och sover bra, hela natten. Hon lär sig nya saker väldigt fort och är rumsren. Hon är väldigt bra med alla andra hundar då hon är i hundpark en timme om dagen.

Vi tränar mycket på att inte dra i kopplet, inkallning och att alltid vara uppmärksam på föraren. Hon är väldigt lydig, sitter alltid när man kommer in i hallen, ska få mat osv och kan tricks. Hon gillar att samarbeta och jobba.

Det man ska veta om rasen Sibirian Husky innan man skaffar den är att den inte är som en vanlig hund, det är inte en "human pleaser" som t.ex. en Labrador som är mån om att passa upp på människan. De är nära besläktade med varg och är därför mer instinktiva och individualistiska. Rasen kan därför vara svår att ha lös i skogen trots att Tesla alltid går lös med mig utan problem. De kan va svåra att ha med små barn då de kan vara hoppiga och oförsiktiga.

Hon kan vara känslig för energinivå, hon måste få sina sovtimmar och leka eller springa/vara ute minst en timme på dagen plus rastningar var tredje timme. Om man ska lämna henne ensam bör hon vara tömd på energi, annars kan hon göra sönder saker och då max tre timmar. Hon behöver alltså någon som kan ha henne hela tiden, någon som har råd att ha henne och som kan aktivera henne.

Helst ser jag att jag lämnar henne hos en fodervärd för att sen sälja henne när alla parter ser att det fungerar. Kan diskuteras."
 
De är nära besläktade med varg
:banghead: Ledsamt att se att husky blir mer och mer vanligt och "slaskigt". Jag har en arbetskamrat av tveksamt hundägarmaterial som har en husky. Personen bedyrar att hundens uppfödare är så väldigt seriös för hen säljer minsann bara till folk som håller på med drag. Märkligt då att min arbetskamrat fick köpa för hen håller definitivt inte på med drag. Det räcker nämligen att hunden får bära klövjeväska då och då serru. :meh:
 
:banghead: Ledsamt att se att husky blir mer och mer vanligt och "slaskigt". Jag har en arbetskamrat av tveksamt hundägarmaterial som har en husky. Personen bedyrar att hundens uppfödare är så väldigt seriös för hen säljer minsann bara till folk som håller på med drag. Märkligt då att min arbetskamrat fick köpa för hen håller definitivt inte på med drag. Det räcker nämligen att hunden får bära klövjeväska då och då serru. :meh:
Det fattar du väl att klövjeväska är typ samma sak som drag... typ... samma tema... typ... lite vildmark... lite fjällvandrings-tema... typ... kanske.
 
"Renrasiga babyface yorkshireterrier." Vafan är en babyface?

Brukar mest läsa men sällan skriva här men kunde inte låta bli efter jag sökt rätt på annonsen du syftade på.
Uppfödaren har en sida på facebook där några av köparna skrivit. En skriver att valpen går på kattlådan och en annan har lagt upp bilder på en valp med tejpade öron :( Dom är väl bara runt 12 veckor gamla? Och york har väl så vitt jag vet sällan problem med att öronen inte reser sig EFTER tandlossningen?
Trots att jag själv har blandraser blir jag ständigt förbannad på alla 5-6-7 vägskorsningar osv som läggs ut på blocket på löpande band.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 919
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
1 854
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 520
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 380
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp