Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan nog bli lite knepigt eftersom det då också ska bevisas att hanhundsägaren faktiskt visste om det...
@Migo
Jag tänker att det som skulle kunna vara ett sätt att "bevisa" i ett sådant läge, är att maila och ha den informationen skriftligt (alltså att maila hanhundsägaren och informera om EPn). Då finns det ju iaf någon typ av skriftligt på att infon skickats.
 
@Migo
Jag tänker att det som skulle kunna vara ett sätt att "bevisa" i ett sådant läge, är att maila och ha den informationen skriftligt (alltså att maila hanhundsägaren och informera om EPn). Då finns det ju iaf någon typ av skriftligt på att infon skickats.

Hanhundsägaren blånekar vetskap om det, trots att det diskuterats öppet med denne om detta för bara några månader sedan. Som tur är är vi flera som gjort det på olika håll, så som vittnesmål blir det väl starkt.

Jag kan bara inte fatta att folk är så fullständigt jävla fräcka.
 
Hanhundsägaren blånekar vetskap om det, trots att det diskuterats öppet med denne om detta för bara några månader sedan. Som tur är är vi flera som gjort det på olika håll, så som vittnesmål blir det väl starkt.

Jag kan bara inte fatta att folk är så fullständigt jävla fräcka.
Helt genomvidrigt!

Just därför tänker jag skriftligt så hen inte kan påstå att hen aaaaaaldrig fått sådan info.
 
Hittar tre annonser från samma ägare/uppfödare om valpar under våren/sommaren. Jag har trott att det varit samma kull som nämns tre gånger, i tre olika annonser.. Men det verkar vara tre olika. Alla valpar kostar strax över 10000 och verkar vara ofödda än så länge.
Jag kan ha fel, men i sådana fall är det "bara" två kullar... Vilket ändå är två kullar förmycket...
50% BC/15% Pudel/35% Golden retriever
75%Golden retreiver/25%Pudel
75%Pudel/25%Golden retriever
 
Hittar tre annonser från samma ägare/uppfödare om valpar under våren/sommaren. Jag har trott att det varit samma kull som nämns tre gånger, i tre olika annonser.. Men det verkar vara tre olika. Alla valpar kostar strax över 10000 och verkar vara ofödda än så länge.
Jag kan ha fel, men i sådana fall är det "bara" två kullar... Vilket ändå är två kullar förmycket...
50% BC/15% Pudel/35% Golden retriever
75%Golden retreiver/25%Pudel
75%Pudel/25%Golden retriever
Tipsa skatteverket.
 
Såg en annons om en 10 v gammal vavva-valp innan idag..

"Då vissa anser att bara rika ska få köpa en hund, vilket inte jag håller med om. finns 2 alternativ. Bägge alternativen har chippning och undersökning.
Utan stamtavla 8000kr antingen kontant eller avbetalning om ni saknar betalningsanmärkning.
Ni som har bättre ställt och vill ha en hanhund för avel eller utställning säljes den med fin stamtavla för 12000 kontant.
Valet är erat"
Känns inte seriöst nånstans.
Vad säger SKK om sånt?
 
Såg en annons om en 10 v gammal vavva-valp innan idag..

"Då vissa anser att bara rika ska få köpa en hund, vilket inte jag håller med om. finns 2 alternativ. Bägge alternativen har chippning och undersökning.
Utan stamtavla 8000kr antingen kontant eller avbetalning om ni saknar betalningsanmärkning.
Ni som har bättre ställt och vill ha en hanhund för avel eller utställning säljes den med fin stamtavla för 12000 kontant.
Valet är erat"
Känns inte seriöst nånstans.
Vad säger SKK om sånt?
Kan du PMa annonsen? :eek:
 
Skärmdumpa o skicka till skatteverket.
Gjort.
Såg en annons om en 10 v gammal vavva-valp innan idag..

"Då vissa anser att bara rika ska få köpa en hund, vilket inte jag håller med om. finns 2 alternativ. Bägge alternativen har chippning och undersökning.
Utan stamtavla 8000kr antingen kontant eller avbetalning om ni saknar betalningsanmärkning.
Ni som har bättre ställt och vill ha en hanhund för avel eller utställning säljes den med fin stamtavla för 12000 kontant.
Valet är erat"
Känns inte seriöst nånstans.
Vad säger SKK om sånt?
Smuggelvalp/hund.
Cirkulerar just nu en artikel (på facebook) om en golden retriever valp som blev skrämd på nyår och dog på operationsbordet av chock och nedkylning dagen efter. De hade köpt valpen av nån som hade samma argument "alla ska ha råd att köpa en golden", antar att de fick reda på att den var smugglad i samband med akutbesöket på nyårsdagen.
 
Såg en annons om en 10 v gammal vavva-valp innan idag..

"Då vissa anser att bara rika ska få köpa en hund, vilket inte jag håller med om. finns 2 alternativ. Bägge alternativen har chippning och undersökning.
Utan stamtavla 8000kr antingen kontant eller avbetalning om ni saknar betalningsanmärkning.
Ni som har bättre ställt och vill ha en hanhund för avel eller utställning säljes den med fin stamtavla för 12000 kontant.
Valet är erat"
Känns inte seriöst nånstans.
Vad säger SKK om sånt?

Seriöst nej
 
"Tre st hannar. Blandrasvalpar uppvuxna i hemmiljö. Lugna och sociala men självklart lekfulla som valpar ska vara. Nästan rumsrena, om man bara håller "ute tiderna" . Mamma ( Shiloh shepard) amerikansk variant av långhårig schäfer och pappa bl.a.. schäfer, bordercollie. Några långhåriga och andra kort tät päls. Dessa charmtroll söker ett aktivt hem, älskar att vara ute, självklart är de veterinär besiktade ,chippade och avmaskade vid leverans."

Låter lovande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 919
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
1 887
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 520
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 380
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp