Bukefalos 28 år!

Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, det här med att "Hanhundsägaren har upplysningsplikt". Vad innebär det i realiteten? Om det framkommer att information aktivt undanhållits, vad får det för konsekvenser?

Du kan bli anmäld till skk som sen kan utesluta dig om det är tillräckligt allvarligt. Samma som för uppfödare/tikägare. Såg i senaste uppfödar- och kennelkommittens protokoll att det var någon som blev anmäld till disciplinnämnden för att ha använt hund med navelbråck exempelvis.
 
Ja tror jag ska satsa på schäferavel istället för frallor,då kan ingen klaga på att dom är osunda :idea: ,självklart gamla typen så slipper jag regga mm
Men frallor är nog lönsammare! Jag såg två sexmånaders valpar på annons igår, för 18 000 kr/styck. De var visserligen "inte reggade i SKK utan i JBV" - men de hade "den ovanliga färgen choklad".
 
Så om det framkommer att en hanhundsägare låtit bli att informera om att hunden har kullsyskon med ep, så kan det få konsekvenser?


Du kan bli anmäld till skk som sen kan utesluta dig om det är tillräckligt allvarligt. Samma som för uppfödare/tikägare. Såg i senaste uppfödar- och kennelkommittens protokoll att det var någon som blev anmäld till disciplinnämnden för att ha använt hund med navelbråck exempelvis.
 
Poppsvalpar. Mops och papillon. kommer inte bli någon mer kull då denna samt den första var tjuvparning :cautious: två tjuvparningar, samma kombo O_o
 
Så om det framkommer att en hanhundsägare låtit bli att informera om att hunden har kullsyskon med ep, så kan det få konsekvenser?
Så om det framkommer att en hanhundsägare låtit bli att informera om att hunden har kullsyskon med ep, så kan det få konsekvenser?
Kan nog bli lite knepigt eftersom det då också ska bevisas att hanhundsägaren faktiskt visste om det...
 
Blandrasvalpar. Tiken är border collie/cocker spaniel, hanen är border collie/jämthund/östsibirisk laika.

Och valparna blir givetvis trevliga familjehundar, precis som föräldrarna är...

:(
 
Jag bodde granne med en gubbe som inte hade försäkrat sitt hus. Det var betalt. Hopps att hans hyresgäster hade egen försäkring.
En hyresgäst kan inte försäkra en byggnad, de bör däremot ha en hemförsäkring för sitt lösöre. Brinner huset ner blir de bostadslösa.
 
Jag bodde granne med en gubbe som inte hade försäkrat sitt hus. Det var betalt. Hopps att hans hyresgäster hade egen försäkring.
Varför hoppas du att de hade egen försäkring? Ser inget som helst samband mellan att byggnaden är oförsäkrad eftersom hus/byggnadsförsäkring inte gäller lösöre för en hyresgäst.

Ja självklart har de inte husförsäkring. Det trodde jag alla förstod.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 115
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 320
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
275
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 180
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp